Ja Olivin sai varmaankin syyslannoituksen ? noin 45 euroa. Satoerosta tulee noin 130 ? euroa. Eli lähes 200 € eroa hehtaarilta, jos muut kasvisuojelutoimenpiteet olivat samaa luokkaa ? Amareton vaste tautiruiskutukseen ei monta kiloa ole, samoin korrensäädettä ei kuuden tonnin satoon tarvinne laittaa, on enemmänkin tullut kevätvehnää ilman korrensääteitä.tonii kirjoitti:Olivin 13,3% keskisato vajaa 4 tonnia
Amaretto 10,6-11% keskisato 6 tonnia
Keskisadot epävirallisia, mutta suuntaa-antavia.
Olivin kauppaan 120e - rahti
Amaretto 105e sis. rahti
Molemmat saivat tänä vuonna jaetun typpilannoituksen, suhteessa 60%, 20%, 20% (kylvö, oras, tähkä). Olivinilla puolet onnistui, puolet epäonnistui. Epäonnistuneet eivät saaneet viimeistä lannoitusta, eivätkä tautiainetta, eikä kasvunsäädettä.
Tällaisen eron olen itse havainnut hyväkasvuisilla mailla, enkä mielestäni ole ihan peelo syysviljanviljelyssä. Useimmiten aukealla ei ole oraan orasta, jos itsellänikin on epäonnistunut, ja pitkiä aikoja olin ainoita kyseisellä alueella syysvehnää yrittäneitä. Vahvan sadon jälkeen muillekin sitä ilmestyi. Kunnes se tarunomainen "joka kolmas vuosi" iski jälleen, eikä seuraavina näkynyt taas vihreää muilla....
Hankkijan Linna oli satoisa, nykymittapuunkin mukaan, mutta myöhäinen ja pitkäkortinen. Saisikohan sitä jostakin vielä ?
-SS-