Täytemaan hinta

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Mullifarmari
Luokka: >500hv

Täytemaan hinta

Lukematon viesti Kirjoittaja Mullifarmari »

Millainen olisi käypä hinta täytemaasta? Laakasiilojen tieltä aikanaan kaavittu n.80cm paksusti ruokamultaa + pohjamaata. Hht maalajiltaan.
Ostajaehdokas hommaa itse kuljetuksen. Mainitaan vielä, että lähimpään kasvukeskukseen on n.100km, joten tuota tavaraa ei viedä tosiaankaan ihan käsistä...

-Mf-
Astral
Luokka: yli 200 hv

Re: Täytemaan hinta

Lukematon viesti Kirjoittaja Astral »

30€ kuorma oon ottanu jos joku on halunnu kipata. Täällä etelässä menee niinpäin ettei oikeestaan missään saa kippiä ilmaseks nostaa jos on savi kyydissä.

Toki jos hyvää peltomultaa oikeasti niin kannattaa melkein hyödyntää muihin tarkoituksiin kun täytteeks.
Jari
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Mullifarmari kirjoitti:Millainen olisi käypä hinta täytemaasta? Laakasiilojen tieltä aikanaan kaavittu n.80cm paksusti ruokamultaa + pohjamaata. Hht maalajiltaan.
Ostajaehdokas hommaa itse kuljetuksen. Mainitaan vielä, että lähimpään kasvukeskukseen on n.100km, joten tuota tavaraa ei viedä tosiaankaan ihan käsistä...

-Mf-
Meiltä aikoinaan yks kaiffari vei lainakalustolla, meidän kaivurilla lastasi. Vielä ei oo mitään maksananu vaikka lupasi, aikaa on 15v. ko. tapauksesta :twisted: Täytehiekan hinnalla tuota on täälläpäin myyty, eli vaihdettu ruokamulta täytehiekkaan. Tosin kyseessä puhdas ruokamulta joka kuorittu erilleen.
traktorikuski

Lukematon viesti Kirjoittaja traktorikuski »

Ei liity mitenkään tähän mutta, Vantaan kaupungin maakaatopaikkat ottaa savesta 3 lippua, yksi kolme akselisen auton lippu on jotain 20€+alv. Kantavasta moreenista, yks lippu, hyvällä tuurilla. :D :D
Kekkilän multaa(lue savee) rekalinen (38t) maksaa n.800€ alveineen + rahti
vilkku14
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja vilkku14 »

Itse taisin pihasta ylimääräiseksi tulleen maan, noin 100 m3 vaihtaa paikallisen urakoitsijan kanssa murskeeseen!
En enää muista, sainko yhden vai kaksi kuormaa tilalle. Mutta kumpikin sai mitä tarvitsi ja molemmat oli tyytyväisiä, eikä jäljestäpäin huudeltu perään :lol:
Pekka H.
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Pekka H. »

olis tuossa ruokamultaa noin 1200neliön alalta kuorittuna, mutta eipä näy kiinnostavan rakentajia se, satasen kuorma. Perämaan saisivat kuormurikuskin taksalla viedä. Sitä olis noin 1000 kuutiota...
Vastaa Viestiin