Turvakengät

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Jari
Luokka: >500hv

Re: Turvakengät

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

kuulapää kirjoitti:Miten sieviläisten ompeleet on kestäneet? Itsellä toiset perättäiset sieviläisten kengät joissa ompeleet aukeavat, käyttömäärään nähden liian helposti, onko muilla merkeillä sama vika

Mikä on käyttömäärään nähden liian helposti? Mulla vuoden vanhat jalaksen työkengät, lyhyet nilkkurimalliset ja saumat on auenneet sekä pohja hajonnut että vuotaa vettä. Mun mielestä ihan hyvin kestäneet kun ovat paljon jalassa,tunteja paljon takana ja monipuolista käyttöä. Kaverin mielipide oli samanmoinen että sama mitkä kengät työkenkinä,joka vuosi pitää ostaa uudet.

Kylvötöiden ajan ollut jalassa vuorelliset sieviläiset,tällaset http://www.sievi.com/index.php?sivu=ken ... ad648787ba

Paljon paremmat kuin kumisaappaat,ei hikoa eikä palele varpaita kylmällä. Pakon edessä noita käyttänyt kun nilkkamalliset täyttyy mullasta/hiekasta pehmeillä pelloilla.
Hervast

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

http://www.sievi.com/index.php?sivu=ken ... ad648787ba

Tuommoset popot minä hankin 59 eurolla ja olen tykännyt pitää noita kesällä ulkohommissa. Toki jos on enempi siistejä hommia niin lyhempivartisella turvakengällä mennään. Ittellä aika monenlaisia turvakenkiä kun olen ostellut noita melkein aina kun olen sattunut mieleiset 45 popot realisoinnista löytämään. Paras ostos em. goretex saappaiden ohella ovat olleet sievin matalat turvakengät 29 eurolla pari. (eli tämmöiset http://www.sievi.com/index.php?sivu=ken ... 07992be326 )

Jalaksen kengät ovat laskeneet vettä läpi pohjasta ja eräät puolipitkällä varrella olevat nahkakengät alkoivat revetä pohjakappaleen vierestä. Maiharit nyt toistaiseksi ovat pysyneet suht kuosissaan, mitänyt yksi nauhan kiinnike irtosi kun kiristin kenkää jalkaan. Ompeleet eivät ole vielä mistään kengistä minulla ratkenneet.
hogi

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Mä löysin kylvötöihin tänä vuonna hyvät kengät (eivät vain ole kovin turvalliset) ; Crocks (vai mikäsenyt oli) sandaalien kopiot, siis sellaiset muoviset jossa on paljon reikiä. Eivät jalat hikoa, ja apulannat ja siemenet saa ravisteltua pois kenkiä riisumatta jos tarvitsee käväistä säiliön puolella.
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

Jari kirjoitti:Mikä on käyttömäärään nähden liian helposti? Mulla vuoden vanhat jalaksen työkengät, lyhyet nilkkurimalliset ja saumat on auenneet sekä pohja hajonnut että vuotaa vettä. Mun mielestä ihan hyvin kestäneet kun ovat paljon jalassa,tunteja paljon takana ja monipuolista käyttöä. Kaverin mielipide oli samanmoinen että sama mitkä kengät työkenkinä,joka vuosi pitää ostaa uudet.
Riippuu tietysti myös käyttäjästä. Jalaksen matalat turvakengät (kova kärki, pohjan ilman pistosuojaa) kestivät 6 kesää. Edelleen muuten ehjät, mutta pohjat ovat kuluneet niin paljon, että ovat turhan notkeat ja kivet tuntuivat ilkeiltä päkiän alla.
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

Itsellä omassa käytössä jo toiset sievin matalat goretex kengät ensimäiset kesti aivan käsittämättömän pitkään jos nyt oikein muistan niin lähes 4 vuotta taisi olla käytössä, pohjasta oli jo kuviot kuluneet melkein kokonaan pois ja pohja niistä sitten loppujenlopuksi pettikin, nämä uudet "samanlaiset" ei ihan yhtäkestäviltä tunnu tehty varmaan nykyisin hieman halvemmalla ja nauhat esimerkisi on jo riistyneet mitä ei edellisissä tapahtunut. Ero jalaksiin on iso varsinkin tuon pohjan osalta, tuo pohjan "jousitus" ei ole ihan pötypuhetta näissä ei jalat tunnu väsyvän ollenkaan mitä taas ei voi sanoa jalaksista kun on niitäkin tullut käytettyä.
rgsleo

Lukematon viesti Kirjoittaja rgsleo »

Joo, mettäs sahan kans pelates tietysti kaikki turvavarusteet, tuntuu ku olis pro. 8) Ja moottorisahan moottori kiertää 15 000 kierrosta/min, tylsempikin terä uppoaa.... :( Onkos metsurinsaappais muuta vaihtoehtoa ku nää kumiset, eli olis viiltosuojaa edes jne.? Ei taida Gore-Tex, Kevlaria tms. löytyä?
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Minulla on myös nuo jalaksen lyhyet tarralliset kovakärkiset kengät. Nyt olleet hiukan toista vuotta ja viime talven kaikissa töissä missä ei tarvinut pitkiä varsia, eikä kertaakaan ole tullut vesi läpi. Todella hyvät ovat, kesällä ei kuumat ja talvella ei kylmät. Nyt on takaa kulahtaneet siitä mistä ne vetäistään jalkaan kun ei jaksa niitä tarrojakaan aukasta.
Piti ostaa toiset varastoon kun malli kuulemma muuttuu.
Ainoana miinuksena reilun satasen hinta. Saisi olla vähän halvemmat. Pitänee kokeilla niitä Sievin vastaavia.
kuulapää
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kuulapää »

Minulla on 3-4 paria työkenkiä joita pyöritän ympäri vuoden. Kumppareille tulee tunteja eniten ja sitten näitä ompeleista ratkeilevia kenkiä (sievin offshore xl+ s3 ) pääasiassa 3-4 kk aikana milloin ei ole kastumisen vaaraa. Eli remontti- ja rakentamistöissä lämpiminä aikoina. Pahinten kengät ovat ratkeilleet kantavahvikkeesta yläpuolelta varren takaosasta.
Maalaispoika

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

Jari kirjoitti:Mikä on käyttömäärään nähden liian helposti? Mulla vuoden vanhat jalaksen työkengät, lyhyet nilkkurimalliset ja saumat on auenneet sekä pohja hajonnut että vuotaa vettä. Mun mielestä ihan hyvin kestäneet kun ovat paljon jalassa,tunteja paljon takana ja monipuolista käyttöä. Kaverin mielipide oli samanmoinen että sama mitkä kengät työkenkinä,joka vuosi pitää ostaa uudet.
Samaa olen mäkin kuullut noista oman paikkakunnan kengistä ja oma kokemus on myös noista tarrallisista matalista turvakengistä, että kengät/vuosi. Valmistajalta tuli joskus kysyttyäkin, että miksi pohjat katkeavat, mutta se ei ole kuulemma vika vaan ominaisuus. Kestävyys, keveys, turvallisuus yms yhdistäminen samaan tuotteeseen on vain aika hankalaa. Meikäläisen valinta on matalat turvakengät kesällä ja turvamaiharit talvella. Navetalla tietysti turvakumpparit.
forssu
Luokka: yli 300 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja forssu »

Maalaispoika kirjoitti:
Samaa olen mäkin kuullut noista oman paikkakunnan kengistä ja oma kokemus on myös noista tarrallisista matalista turvakengistä, että kengät/vuosi. Valmistajalta tuli joskus kysyttyäkin, että miksi pohjat katkeavat, mutta se ei ole kuulemma vika vaan ominaisuus. Kestävyys, keveys, turvallisuus yms yhdistäminen samaan tuotteeseen on vain aika hankalaa. Meikäläisen valinta on matalat turvakengät kesällä ja turvamaiharit talvella. Navetalla tietysti turvakumpparit.
täytyyköhän sittenkin vain pysyä sieviläisis. Meinasinvähä jos hommais jalakset kokeeksi mutta saa nähdä. 3,5 vuotta meni nuo vanhat sieviläiset. pohjat aiva sileät ja ompeleet ratkes yhtäkkiä. No pitää nuo "pyhä" turvakengät ottaa nyt käyttöön
claas58

Lukematon viesti Kirjoittaja claas58 »

Usean Jalas kengän kokemuksella voin sanoa että kun kengät on usein jalassa niin vuodessa pohja vuotaa kengän keskeltä. Nyt viimeksi oli Sieviläiset ja niistä katkeili saumat. Eivätkä olleet kovin vanhat.
forssu
Luokka: yli 300 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja forssu »

tuli siinä Jalakset ostettua kun oli luppo aikaa töistä tulles. Hyvin tehdyn tuntuset mutta pohjat "vinossa" :roll: Mutta kaippa sinne jalan kuva painautuu kun niillä muutaman päivän tepastelee.
T67
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja T67 »

Joo "tulevat ruottalaiset"; ei kestä kovin kauaa, niin loppuu Jalasten tekeminen Jalasjärvellä? Kuka olis oikoinaan uskonu että Kontiosaappaita ei tehdä Nokialla? :mrgreen:
Vastaa Viestiin