Turvakengät

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Akun kone
Luokka: Puutarhatraktori

Turvakengät

Lukematon viesti Kirjoittaja Akun kone »

Itse olen ostamassa Sieviläisiä ja ajattelin kysyä, että tekeekö naulaanastumissuojalla mitään ? kengät tulee olemaan metsä, yms töissä.
Carnivor
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Naulaanastumissuoja on hyvä rakennustyömailla. En usko että metsätöissä tarvitsee.
jed
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jed »

Omissa jalaksen matalavartisissa on toi naulaanastumissuoja ja ei ainakaan omaan jalkaani sopi pitempää matkaa kovemmalla alustalla kävellä, muuten kyllä erinomaiset. Kertaalleen on varpaitten välistä naula mennyt lenkkitossuilla :lol:
amis
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja amis »

Mulla on työkäytössä Jalaksen maiharimalli jossa on naulaantumissuoja (eli siis kenkä on S3-luokitettu). Ei ainakaan mulla tee mitään haittaa vaikka kävelisi pidempiäkin matkoja, talvikenkänä mulla on jokapäiväisessä käytössä alumiinikärkinen S3-malli. Nissä on se hyvä puoli että voi kävellä missä vaan, eikä tarvitse varoa nauloja, eikä mun mielestä silti oo mitkään raskaat...
Make

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Mulla on Jalaksen tarramalli ilman naulaanastumissuojaa. Tutulla samanlaiset naulaanastumissuojalla ja kuulemma huonot jalassa. Mä olen noista omista tykänny. Oliskohan kolmannet menossa. Pohjat katkee aikanaan.
956XL

Lukematon viesti Kirjoittaja 956XL »

Mulla oli kans Jalaksen ihan "suojattomat" maiharikengät, oli vuorettomat ja niitä kyllä kärsi pitää kesät talvet. Ainoo miinus oli kun niihin tuli sivuun reikä, olisko ollu materiaalivirhe tai jotain.. Ja pohjat "syöpyivät", vähä liian pehmeätä kumia ja kun tuli tallaitua kesäisin rehusiilossa/navetassa. Mutta talvella erittäin hyvät, varsinkin jäätiköllä, oli uskomaton pito.
Nyt tuli vaihdettua kokeeksi Sievin vastaaviin, erona kuitenkin että löytyy turvakärki ja naulaanastumissuoja. Tykänny olen noistakin. Ja on vähä varttakin ettei heti mene jyvät sukkiin :wink:
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Tuolla kannattaa poiketa kenkäostoksilla vaikka lomareissulla. Ite ostin viime talvena mm. Jalaksen pitkävartistet työkengät vetoketjulla 44 e.

http://www.inoa.fi/hakemisto/Taloushall ... sointi+Oy/
Sanford

Lukematon viesti Kirjoittaja Sanford »

Jos "yleistyökengäksi" ostaa niin minusta kannattaa ehdottomasti ostaa naulaanastumissuojalla ja metsätöihin metsurinsaappaat. Kokemuksesta voin sanoa kun aikanaan navetalla meni ruosteinen naula kantapäähän ja eikun jäykkäkouristusrokotusta hakemaan. Metsurinsaappaissakin useammat sahan tekemät viillot.
Wilpo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Sanford kirjoitti:Jos "yleistyökengäksi" ostaa niin minusta kannattaa ehdottomasti ostaa naulaanastumissuojalla ja metsätöihin metsurinsaappaat. Kokemuksesta voin sanoa kun aikanaan navetalla meni ruosteinen naula kantapäähän ja eikun jäykkäkouristusrokotusta hakemaan. Metsurinsaappaissakin useammat sahan tekemät viillot.
Näin on. Parempi olla jo etukäteen suojat. Sillon ne on myöhästä ostaa kun haaveri on sattunut.
kakes

Lukematon viesti Kirjoittaja kakes »

Minä oon jo melekein 10 vuotta käyttänyt noita naapurikaupungin Bolidenin tehtaan käytöstäpoistettuja sähkösaappaita/turvakenkiä, merkkiä JR. Laittavat lähes uudenveroisia kenkiä pois kun pitää kuulemma uusia määräajoin. Hyvät ja kestävät kengät, joskin hieman painavat. No, pysyypä ainakin kunto korkealla noilla talsiessa. :lol:
Pohjan naulasuojista en tiedä, luulisi olevan noissakin. Hyvät kengät muutamalla egellä niin metsään kuin kotihommiinkin.
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Mulla on ny kolomattakesää tommoset jalakset missä ei naulaanastumissuojaa ja tänäkesänä ostetut sievit misä on naulaanastumissuoja kun töis on kaikennäkösrä rytöö voi olla nauloja niin ostin mutta oon tykänny noista sieviistä enemmän ja oon mä seissy ja tepanu noilla betonilattialla kaheksantuntisia päiviä ollu sirkkelinperäs nostelees lankkuja eikä mun jalaat oo väyny enkä niitäkyllä lenkkareihin vaihtaisin vaikka ei siinä ny mitää akuuttia vaaraa oo astoo naulaan ja ne on palijo tukevammat kun niis on teräsvälipohja ei taittele jalakojaan niin herkästi
alisa

Lukematon viesti Kirjoittaja alisa »

Itse pidän naulaanastumissuojaa kengissäni halpana suojana. Tekee työkseen melkein mitä tahansa, aina on riski astua johonkin terävän päälle. Sama on turvakärkiset kengät. Maatilalla tulee harvemmin vaihdettua kenkiä työn vaarallisuuden takia :( Hyvät ne ovat myös metsätöissä (moottorisaha työskentelyyn on omat saappaat sitävarten). Miehelläni on parit kengät menneet pohjasta rikki, kun metsässä on sopivasti ollut jokin oksan tynkä sopivasti pystyssä. Onneksi ei ole mitään pahempaa sattunut!
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Mulla on ollut Jalaksen ja Sievin turvakenkiä käytetty 20 vuotta, mutta ei ole niissä ollut naulaanastumissuojaa, koska ei ole ollut pahemmin rakennustöitä. Eikä ole nauloja törröttämässä pystyssä. (koputan puuta)
Toukojouko

Lukematon viesti Kirjoittaja Toukojouko »

kannattaa ainaki ottaa goretex materiaalia.mahtaako muuta enää saadakkaan?Ja jos paljon kävelee kovalla alustalla on nämä "askelvaimentimet" osoittautunut hyviksi.
blenheim
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja blenheim »

ostiskelin uudet sievin varrettomat työkengät naulaanastumissuojalla, ihan miellyttävät pitää pidemmänkin matkan, sen verran hyvä tuo vaimennusmateriaali ettei tunnu kovempikaan pinta alla. Ja naulaanastumissuoja on ehdoton.
Pinta on goretexiä mikä on plussaa näin märemmillä keleillä ja muutenkin kestää paremmin kovaa käyttöä.

Hinta oli 117e ja risat.
Vastaa Viestiin