Valmet 865

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Ilkka
Luokka: Hevosaura

Valmet 865

Lukematon viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kun olis tarkoitus vaihtaa tuo 905 vähän pienempään ja ketterämpään.

Mitäs pitäis kahtoa tuommosesta 865? onko niissä jotain tyyppi vikoja tms.
siinä ois noin 6000 tuntia sekä ismen etukuormain. että onko aivan kaheli ajatus
toho
Luokka: Polkutraktori

865

Lukematon viesti Kirjoittaja toho »

Olin ostamassa 865:sta kuormaimella tunteja oli alle 3000, mutta ko. koneeseen oli tehty laatikko remontti kahteen otteeseen!?
Ilmeisesti Brasilian loota koneessa, mulla meni pupu pöksyyn sen jälkeen 865:n kanssa.Huhuja kuulin, että olisi ollut jossain vaiheessa jonkinmoinen ongelma, mutta myohemmin rattaita vahvistettu?
tiko78
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja tiko78 »

Jaha..itel on 665 Valtra, seuraavaks meinasin joko 800 tai 865 koneeseen vaihtaa, suht edullisia liikkuu vaihtomarkkinoilla.Mietityttää tuo vaihteistopuoli
toho
Luokka: Polkutraktori

Valmet 865...

Lukematon viesti Kirjoittaja toho »

No mä ostin sitten kuitenkin Valtra 900:n kuormaimella. oli vuosi mallia 99 ja tunteja 58! itellä siihen tuli nyt toukotöissä samoin tein 110 tuntia lisää kylvöhommissa yms.(oli perikunnan rattori, joka oli talvisin pihan lumen lykkäämisessä ollut).
Akseliväli on suht pitkä, ei kauhean ketterä mun mielestä, ja kuormain hieman rajoittaa kääntymistä...
Vaihteet pelaa kyllä todella nätisti, kun hellällä kädellä käyttää, eikä runno väkisin.
Tarkoitus olisi tehdä kourakuormaimen tuppisovitteet ja talvisin käyttää metsätöissä (on vielä metsäohjaamolla), sekä hakevaraston täyttämisessä.
massikka135
Luokka: yli 150 hv

865

Lukematon viesti Kirjoittaja massikka135 »

no meijän kahdella naapurilla on vamlet 865 eipä niissä oikee vikojaa oo ollu ja useesti olen ollut kummankin ratin takana jelppaamassa hommissa
6265
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja 6265 »

naapurissa V 865 varustettuna kronoksen kuormaajalla eikä oo ollu ongelmia ja on myös itse siitä kuulemma tykännyt
kenttamestari
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kenttamestari »

Kuulin että yhdellä isännällä oli 900:nen valtra josta hajos laatikko, he sitten korjas sen omaan laskuun ja vaihtoivat uuteen a 95:een ja siitä hajos laatikko alle 10 h ajettuna. Eli ei kovin varmoja lootia ole. Toisen käden tietoa kylläkin mutta, en usko että kukaan tommosta keksii.
Wesku
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Wesku »

Laatikoista en tiedä mitään, kun ajoime vain n. 3000 h ilman yhtään murhetta. Mutta erityisen ketteränä en 865:sta pidä, Mezzolla pääsee samoihin. Riippuu toki renkaista ja raidevälistäkin.
koivumaki
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Kyllä 865n laatikkoja on korjattu.Mutta toisilla ne on sitten kestäneetkin.

Mä autoin yhden laatikon hankinnassa Kanadaan asti,se oli 900n.Oli ajettu ilman ööliä kertakaikkiaan juntturaan,sinne meni Valttorilta koko aski.Käyttäjän kämmi.

km
jospe

Lukematon viesti Kirjoittaja jospe »

Itellä on just tällänen sisu valmetti 3500 mittaris eikä mitään muuta vikoja oo ollu ku hydrauliikka pumppu ja kaks siirto pumppua. hyvä vaihteisto, autocontrol hiton hyvä monessa työssä. metsässä hyvä vaikka takajalkatiloja on vähän kehnosti. 900:sissa niitä vaihelootia menee ei 865... :P :wink:
Latvala
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Latvala »

jospe : Onko ruuvattu tuohon yhtään lisää tehoja?
Kujis
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Kujis »

En viitti uutta juttua kirjottaa nii kysympä täsä; tietääkö kukaan mitä johdotuksia 65-sarjas on valmiina?..(Yläajovalot,kattovilkku,tlasinpyyhin..?)
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

jospe kirjoitti:Itellä on just tällänen sisu valmetti 3500 mittaris eikä mitään muuta vikoja oo ollu ku hydrauliikka pumppu ja kaks siirto pumppua. hyvä vaihteisto, autocontrol hiton hyvä monessa työssä.
Jep nostolaitteenhallinta on erittäin hyvä yllätyin positiivisesti sen suhteen.
Kunpa DPS-pikavaihdekin olisi samaa tasoa käyttää..

Kujis: Hankin 6400:n käytettynä ja siihen on huoltomies pistänyt vyötärövalot ihan johdotuksineen päivineen katkaisijoineen alusta asti eli mitään ei ole ollut valmiina.
jospe

latvala: Vakio on ei tarvetta ruuvata. Riittää noilla tehoilla mun töihin
jospe

tällä viikol vaihettii 865 pois toiseen 865. vähemmän tuntia ja etukuormaaja ja muitakin lisä varusteita enemmän ku entises.. ei paljoo tarvinnu maksaa väliä. uus etukuormain.
Vastaa Viestiin