Nettikustannus jaettavaksi eli "taloyhtiöliittymä"?

Keskustelua ATK laitteista ja ohjelmista. Lisäksi maatalouden kehittyvästä teknologiasta. Uusia idoita ja apuvälineitä.

Valvoja: Farmari-ryhmä

nappi
Luokka: Puutarhatraktori

Nettikustannus jaettavaksi eli "taloyhtiöliittymä"?

Lukematon viesti Kirjoittaja nappi »

Onko kellään kokemuksia tai löytyykö täältä nikkareita, joilla kokemusta ns. taloyhtiön nettiliittymän rakentamisesta?
Olen joskus kaivuuinnoissani sijoittanut talokeskuksen kaikki puhelin ja sähkökaapelit maahan ja nyt kun kaikki piuhat puhelimen jakokeskuksesta ovat omia voisimme kolmen talouden kimpassa ottaa ns. taloyhtiö liittymän. Mutta ?

Pari viikkoa sitten saatiin jopa 8 megaa menemään yksittäisistä liittymistä ja silloin aloin taas haaveilemaan kustannusten jakamisesta kolmelle niin n. 40 e/kk olis toista (13 e/talous) kuin nyt 29 e/talous.

Langaton asema olisi mäen päällä paras mutta kun pihalla välimatka repee satoihin metriin itse maatilan sisällä (kuivaamo/kotieläintilat contra asuinrakennukset). Tietty kaikki edullinen ja järkevät verkonrakennushommat on kielletty ja saatiihaan meidän pölhöjen edustuslaitoksesta laki ulos että naapurin verkon käyttäminen on laillista kun se on suojaamaton. Jo pari vuotta sitten meidän kunnan kamreerin yliopistoopiskelijapoika käytti pelkästään naapurin suojaamatonta nettiyhteyttä (Yo kylä Turku) opiskelunsa pääväylänä.

Purnaan muuten sitäkin että servereiden imagokuvat ovat mielestäni niin syvältä että en koskisi soneran palveluihin kuin viimeisesä hädässä ja suomalaisena (aina pienen puolella) en sulata myös elisaa ja sen "kätyriä" saunalahtea kovin suopein silmin. No, ne mun tunnot, ehkä se brassipihvikin jonkun suussa sulaa muttei mun, ku sama juttu kun pakkasella kusis pöksyihin, lopun jokanen tietää...

Vastauksia odotellen, kulttuurikaupungin (?) kupeesta.