NATO-Liina

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Holger
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

NATO-Liina

Lukematon viesti Kirjoittaja Holger »

Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
Ketjut katkee ja vetokone alkaa sutimaan ja sekin uppoo.
Olen kuuttut natoliinasta "vetokuminauha". Mistä niitä saa ostaa ja mikä olisi sopiva koko maatalouteen että kestäisi puimurin ja muut isot maatalouskoneet.
Myös hinta ja käyttäjä kokemukset kiinnostaa.
Jari
Luokka: >500hv

Re: NATO-Liina

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Holger kirjoitti:Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
Olen kuuttut natoliinasta "vetokuminauha". Mistä niitä saa ostaa ja mikä olisi sopiva koko maatalouteen että kestäisi puimurin ja muut isot maatalouskoneet.
Millasta puimuria meinaat natoliinalla kiskoa? On sellainen tempaisu että ainakin Samposta jää vain taka-akseli vetäjälle palkinnoksi, miksei muissakin. Claasin ohjeena vetää etuakselilta ts. pitäisi olla joku tanko etuakselille että saisi vedon oikeasta kohtaa. Kestää vetää kohtuudella takaakin mutta omalla vastuulla, tosin eihän puimuri paljoa vetoapua tarvikaan ellei ole kanavassa nokallaan... Natoliinan käyttö hirvittää puimurikäytössä, vaikkei kokemusta olekaan, enkä kyllä uskalla hankkiakaan :shock:
Jorma Samuli
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma Samuli »

Jari kirjoitti:
Millasta puimuria meinaat natoliinalla kiskoa? On sellainen tempaisu että ainakin Samposta jää vain taka-akseli vetäjälle palkinnoksi, miksei muissakin. Claasin ohjeena vetää etuakselilta ts. pitäisi olla joku tanko etuakselille että saisi vedon oikeasta kohtaa. Kestää vetää kohtuudella takaakin mutta omalla vastuulla, tosin eihän puimuri paljoa vetoapua tarvikaan ellei ole kanavassa nokallaan... Natoliinan käyttö hirvittää puimurikäytössä, vaikkei kokemusta olekaan, enkä kyllä uskalla hankkiakaan :shock:
Mulla on tuollainen "kärmes" ja olen hillittömän tyytyväinen käyttäjä. Osaisin tällätä videota jonnekkin katsottavaksi niin olisi kuvaakin mutta kun ei.
Kyselempä arjen tullen onko niitä vielä metsäkonetarvikkeen kautta saatavana.
Mulla on se silloinen suurin eli joku 35 tonnia oli maksimikuormitus.
Toimii esim. Fiatagri 130 Winner ja JD 6520 jonoon ja vetäistiin NH ajosilppuri paino n.10 tonnia suosta ylös,
ei kerenny kytkintä nostaa silppurikuski mutta ei paljon haitannu.
Eli vauhtia niin perk****,naru venyy,veturit pysähtyvät,naru alkaa lyhentyä ja vedettävä nousee ja samalla veturit lähtevät liikkeelle.
Ei yleensä uskalla ensi kerralla ottaa vauhtia tarpeeksi. Pauke ja rytke tästä hommasta puuttuu. Normaali vaijerilla tai ketjuilla vetäessä nykii enempi.
Toimii myös rauhallisemmassa vedossa eli poistaa "pamaukset". Eli helppo vetää esim. porukalla monta jonossa
rauhallisemminkin,ei tarvitse pelätä hetkeä kun vaijeri ottaa kiinni.
Pitäisi tietysti periä vuokraa jos tällä vedetään,rispaantuu pirulainen päätylenkeistään. Pitäisi jotkut vahvikkeet sorvauttaa.
oppipoika2
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja oppipoika2 »

Jorma Samuli kirjoitti:
Jari kirjoitti:
Mulla on tuollainen "kärmes" ja olen hillittömän tyytyväinen käyttäjä. Osaisin tällätä videota jonnekkin katsottavaksi niin olisi kuvaakin mutta kun ei.
Kyselempä arjen tullen onko niitä vielä metsäkonetarvikkeen kautta saatavana.
Mulla on se silloinen suurin eli joku 35 tonnia oli maksimikuormitus.
Toimii esim. Fiatagri 130 Winner ja JD 6520 jonoon ja vetäistiin NH ajosilppuri paino n.10 tonnia suosta ylös,
ei kerenny kytkintä nostaa silppurikuski mutta ei paljon haitannu.
Eli vauhtia niin perk****,naru venyy,veturit pysähtyvät,naru alkaa lyhentyä ja vedettävä nousee ja samalla veturit lähtevät liikkeelle.
Ei yleensä uskalla ensi kerralla ottaa vauhtia tarpeeksi. Pauke ja rytke tästä hommasta puuttuu. Normaali vaijerilla tai ketjuilla vetäessä nykii enempi.
Toimii myös rauhallisemmassa vedossa eli poistaa "pamaukset". Eli helppo vetää esim. porukalla monta jonossa
rauhallisemminkin,ei tarvitse pelätä hetkeä kun vaijeri ottaa kiinni.
Pitäisi tietysti periä vuokraa jos tällä vedetään,rispaantuu pirulainen päätylenkeistään. Pitäisi jotkut vahvikkeet sorvauttaa.
Mitenkäs kalliita nämä mahtaa olla??
Jorma Samuli

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma Samuli »

Noin 4vuotta sitten oli hinta reilut 250€.
maximus
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja maximus »

Shaka
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Shaka »

maximus kirjoitti:http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/42954/129
Taitaa olla liian kepuli traktorin vetoon.
IMSL

Lukematon viesti Kirjoittaja IMSL »

Tuolla on kans yhdenlainen.

http://korjaushuolto.com/kauppa/product ... ts_id=1791

On sitten muuten hengenvaarallinen kampe kun vetopisteet hajoaa ja osat sinkoutuu tuosta katapultista kapiiniin.

Edit: Tuolta jo löytyy vahvojakin malleja.
http://www.adv4x4.com/matowro.html
eberi

Lukematon viesti Kirjoittaja eberi »

Jaa tämmöinen http://www.youtube.com/watch?v=DK3VwSqJ ... re=related

Eikös noita saa kaikilta huoltoasemilta.
Holger
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Holger »

Joo ongelma nimenomaa on se kun suopellolle on upottu, veto koneessa ei useinkaan ole paripyöriä ja un aletaan vetämään veto traktori pysähtyy ja alkaa sutia ja upota. Jos taas otta vähän vauhtia ja vetää vähän vinoon niin yleensä traktori lähtee ylös kovan nykäyksen saattelemana tai ketju katkeaa.
Puimuri on muuten new holland, siinähän on oikea runko, mutta kyllä siinäkin saa pitää järjen mukana.
Käytämme yleensä puimurissa paripyöriä, niistä ei ole hirveästi apua koska takana on vakio kottikärryn pyörät. Suurin apu niistä on kun jää kiinni nii koneen saa helposti ylös.
Vastaa Viestiin