NATO-Liina
Valvoja: Farmari-ryhmä
NATO-Liina
Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
Ketjut katkee ja vetokone alkaa sutimaan ja sekin uppoo.
Olen kuuttut natoliinasta "vetokuminauha". Mistä niitä saa ostaa ja mikä olisi sopiva koko maatalouteen että kestäisi puimurin ja muut isot maatalouskoneet.
Myös hinta ja käyttäjä kokemukset kiinnostaa.
Olen kuuttut natoliinasta "vetokuminauha". Mistä niitä saa ostaa ja mikä olisi sopiva koko maatalouteen että kestäisi puimurin ja muut isot maatalouskoneet.
Re: NATO-Liina
Millasta puimuria meinaat natoliinalla kiskoa? On sellainen tempaisu että ainakin Samposta jää vain taka-akseli vetäjälle palkinnoksi, miksei muissakin. Claasin ohjeena vetää etuakselilta ts. pitäisi olla joku tanko etuakselille että saisi vedon oikeasta kohtaa. Kestää vetää kohtuudella takaakin mutta omalla vastuulla, tosin eihän puimuri paljoa vetoapua tarvikaan ellei ole kanavassa nokallaan... Natoliinan käyttö hirvittää puimurikäytössä, vaikkei kokemusta olekaan, enkä kyllä uskalla hankkiakaanHolger kirjoitti:Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
-
Jorma Samuli
- Luokka: yli 150 hv
Mulla on tuollainen "kärmes" ja olen hillittömän tyytyväinen käyttäjä. Osaisin tällätä videota jonnekkin katsottavaksi niin olisi kuvaakin mutta kun ei.Jari kirjoitti:Millasta puimuria meinaat natoliinalla kiskoa? On sellainen tempaisu että ainakin Samposta jää vain taka-akseli vetäjälle palkinnoksi, miksei muissakin. Claasin ohjeena vetää etuakselilta ts. pitäisi olla joku tanko etuakselille että saisi vedon oikeasta kohtaa. Kestää vetää kohtuudella takaakin mutta omalla vastuulla, tosin eihän puimuri paljoa vetoapua tarvikaan ellei ole kanavassa nokallaan... Natoliinan käyttö hirvittää puimurikäytössä, vaikkei kokemusta olekaan, enkä kyllä uskalla hankkiakaanHolger kirjoitti:Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
Kyselempä arjen tullen onko niitä vielä metsäkonetarvikkeen kautta saatavana.
Mulla on se silloinen suurin eli joku 35 tonnia oli maksimikuormitus.
Toimii esim. Fiatagri 130 Winner ja JD 6520 jonoon ja vetäistiin NH ajosilppuri paino n.10 tonnia suosta ylös,
ei kerenny kytkintä nostaa silppurikuski mutta ei paljon haitannu.
Eli vauhtia niin perk****,naru venyy,veturit pysähtyvät,naru alkaa lyhentyä ja vedettävä nousee ja samalla veturit lähtevät liikkeelle.
Ei yleensä uskalla ensi kerralla ottaa vauhtia tarpeeksi. Pauke ja rytke tästä hommasta puuttuu. Normaali vaijerilla tai ketjuilla vetäessä nykii enempi.
Toimii myös rauhallisemmassa vedossa eli poistaa "pamaukset". Eli helppo vetää esim. porukalla monta jonossa
rauhallisemminkin,ei tarvitse pelätä hetkeä kun vaijeri ottaa kiinni.
Pitäisi tietysti periä vuokraa jos tällä vedetään,rispaantuu pirulainen päätylenkeistään. Pitäisi jotkut vahvikkeet sorvauttaa.
-
oppipoika2
- Luokka: 75 hv., takaveto
Mitenkäs kalliita nämä mahtaa olla??Jorma Samuli kirjoitti:Mulla on tuollainen "kärmes" ja olen hillittömän tyytyväinen käyttäjä. Osaisin tällätä videota jonnekkin katsottavaksi niin olisi kuvaakin mutta kun ei.Jari kirjoitti:Millasta puimuria meinaat natoliinalla kiskoa? On sellainen tempaisu että ainakin Samposta jää vain taka-akseli vetäjälle palkinnoksi, miksei muissakin. Claasin ohjeena vetää etuakselilta ts. pitäisi olla joku tanko etuakselille että saisi vedon oikeasta kohtaa. Kestää vetää kohtuudella takaakin mutta omalla vastuulla, tosin eihän puimuri paljoa vetoapua tarvikaan ellei ole kanavassa nokallaan... Natoliinan käyttö hirvittää puimurikäytössä, vaikkei kokemusta olekaan, enkä kyllä uskalla hankkiakaanHolger kirjoitti:Nyt kun on sateet on alkaneet niin koneet alkaa upota.
Kyselempä arjen tullen onko niitä vielä metsäkonetarvikkeen kautta saatavana.
Mulla on se silloinen suurin eli joku 35 tonnia oli maksimikuormitus.
Toimii esim. Fiatagri 130 Winner ja JD 6520 jonoon ja vetäistiin NH ajosilppuri paino n.10 tonnia suosta ylös,
ei kerenny kytkintä nostaa silppurikuski mutta ei paljon haitannu.
Eli vauhtia niin perk****,naru venyy,veturit pysähtyvät,naru alkaa lyhentyä ja vedettävä nousee ja samalla veturit lähtevät liikkeelle.
Ei yleensä uskalla ensi kerralla ottaa vauhtia tarpeeksi. Pauke ja rytke tästä hommasta puuttuu. Normaali vaijerilla tai ketjuilla vetäessä nykii enempi.
Toimii myös rauhallisemmassa vedossa eli poistaa "pamaukset". Eli helppo vetää esim. porukalla monta jonossa
rauhallisemminkin,ei tarvitse pelätä hetkeä kun vaijeri ottaa kiinni.
Pitäisi tietysti periä vuokraa jos tällä vedetään,rispaantuu pirulainen päätylenkeistään. Pitäisi jotkut vahvikkeet sorvauttaa.
-
Jorma Samuli
- Luokka: yli 150 hv
Noin 4vuotta sitten oli hinta reilut 250€.
Taitaa olla liian kepuli traktorin vetoon.maximus kirjoitti:http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/42954/129
Tuolla on kans yhdenlainen.
http://korjaushuolto.com/kauppa/product ... ts_id=1791
On sitten muuten hengenvaarallinen kampe kun vetopisteet hajoaa ja osat sinkoutuu tuosta katapultista kapiiniin.
Edit: Tuolta jo löytyy vahvojakin malleja.
http://www.adv4x4.com/matowro.html
http://korjaushuolto.com/kauppa/product ... ts_id=1791
On sitten muuten hengenvaarallinen kampe kun vetopisteet hajoaa ja osat sinkoutuu tuosta katapultista kapiiniin.
Edit: Tuolta jo löytyy vahvojakin malleja.
http://www.adv4x4.com/matowro.html
Jaa tämmöinen http://www.youtube.com/watch?v=DK3VwSqJ ... re=related
Eikös noita saa kaikilta huoltoasemilta.
Eikös noita saa kaikilta huoltoasemilta.
Joo ongelma nimenomaa on se kun suopellolle on upottu, veto koneessa ei useinkaan ole paripyöriä ja un aletaan vetämään veto traktori pysähtyy ja alkaa sutia ja upota. Jos taas otta vähän vauhtia ja vetää vähän vinoon niin yleensä traktori lähtee ylös kovan nykäyksen saattelemana tai ketju katkeaa.
Puimuri on muuten new holland, siinähän on oikea runko, mutta kyllä siinäkin saa pitää järjen mukana.
Käytämme yleensä puimurissa paripyöriä, niistä ei ole hirveästi apua koska takana on vakio kottikärryn pyörät. Suurin apu niistä on kun jää kiinni nii koneen saa helposti ylös.
Puimuri on muuten new holland, siinähän on oikea runko, mutta kyllä siinäkin saa pitää järjen mukana.
Käytämme yleensä puimurissa paripyöriä, niistä ei ole hirveästi apua koska takana on vakio kottikärryn pyörät. Suurin apu niistä on kun jää kiinni nii koneen saa helposti ylös.