kasvinsuojeluruiskuttajan "tutkinto"

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

TM_
Luokka: 50 hv., takaveto

kasvinsuojeluruiskuttajan "tutkinto"

Lukematon viesti Kirjoittaja TM_ »

päivää vaan kaikille!

Eli asiani koskee tuota ruiskuttajalta vaadittavaa tutkintoa.

Pitääkö olla 18vuotta täyttänyt, jotta sen saisi suorittaa vai riittääkö 15 vuoden ikä ja traktorikortti?

Kertokaapas mitä kaikkea sen suorittamiseen vaaditaan?
Ilmeisesti tilatunnus tms. pitää olla mukana kun kurssille menee?

Itse olen nyt 17v ja kauhea into olisi päästä tuotakin hommaa tekemään ;)

Kiitos kaikille jotka viitsivät auttaa! :)
hullujussi
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja hullujussi »

ruora ei tartte olla 18, tilatunnus vaan mukaan ja mitähän muuta, ite kävin sen kurssin opintojen puolesta nii ei tullu ainakaa maksaan, en tiiä sit noita kursseja.
O.J.
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Täälläpäin siihen piti ilmottautua etukäteen, tilatunnus ja "opiskelijan" nimi piti ilmoittaa. Se oli sit ihan sama, että kuka siltä tilalta oli kurssia kuuntelemassa...
TM_

Selvä.

Pääasia on ,että sen siis voi suorittaa alle 18v.

Eiköhän se paikka sitten löydy. Täytyy vain seurailla lehtiä tarkasti.
Carnivor

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Vaihtoehtoisesti voit seurailla paikallisen ProAgrian www-sivuja:
http://www.proagria.fi/yhteystiedot/kaikkikeskukset.asp
TM_

Juu tuolta löytyikin monta vaihtoehtoa tästä aika läheltä.
Reissumies
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Reissumies »

Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
TM_

Reissumies kirjoitti:Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

TM_ kirjoitti: Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Hippo
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Hippo »

Jari kirjoitti:
TM_ kirjoitti: Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Mun mielestä nykyään pitää tutkinto olla sillä kuka ruiskutukset tekee.
Sepe

Lukematon viesti Kirjoittaja Sepe »

Hippo kirjoitti:
Jari kirjoitti:
Mun mielestä nykyään pitää tutkinto olla sillä kuka ruiskutukset tekee.

Jep näin on asia toisaalta tutkinnon omaava voi myös valvoa työtä, mutta onko se sitten järkevää seisoa pellonreunalla.
Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

-Justus- kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Tutti
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Tutti »

Murtola_Lasse kirjoitti:
-Justus- kirjoitti:
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Kyllä tukiehtojen vaatimat kurssit on pelkkää rahastusta kaikki tyynni.
Erikseen on semmoset kurssit, joista on hyötyä. Niitäkin on.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Kurssista saatava hyöty riippuu paljon kurssin vetäjien ammattitaidoista samoin kuin kurssilaistenkin.
Itse olen ollut kouluttajiin tyytyväinen.
Siitä maksusta, ymp.tuki on korvausta ylimääräisistä kustannuksista.

Kasvinsuojeluseuran vuosittain järjestämät "Kasvinsuojelupäivät" pitävät myöskin viljelijän ajantasalle, itse olen niissä käynyt vuosittain jo 25 vuoden ajan. Seuraavat ovat:

KASVINSUOJELUPÄIVÄ 2007
Aika: Tiistai 23.1.2007
Paikka: Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus (MTT), Jokioinen, M-talo
Vastaa Viestiin