Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
ruora ei tartte olla 18, tilatunnus vaan mukaan ja mitähän muuta, ite kävin sen kurssin opintojen puolesta nii ei tullu ainakaa maksaan, en tiiä sit noita kursseja.
Täälläpäin siihen piti ilmottautua etukäteen, tilatunnus ja "opiskelijan" nimi piti ilmoittaa. Se oli sit ihan sama, että kuka siltä tilalta oli kurssia kuuntelemassa...
Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
Reissumies kirjoitti:Kurssin järjestävänä osapuolena piti oikein tarkastaa tää asia: Ala- tai yläikärajaa tutkinnon suorittamiselle ei ole, joten siitä vaan. Tilatunnusta et suorittamiseen tarvi, mutta jos jonkun tilan tunnuksella ei suoritettua tutkintoa löydy, niin saattaapi tarkasta asiaa tiedustella.
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
TM_ kirjoitti:
Juu isännältä tuo tutkinto löytyy jo, joten meidän tilan tunnus ilmeisesti on jo siellä.
Eli et tarvi koko "tutkintoa",perhekohtainen eli riittää että isälläs on. Vai onko säännöt muuttunut?
Mun mielestä nykyään pitää tutkinto olla sillä kuka ruiskutukset tekee.
Jep näin on asia toisaalta tutkinnon omaava voi myös valvoa työtä, mutta onko se sitten järkevää seisoa pellonreunalla.
Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Sepe kirjoitti:Siitä koulutuksen laadusta sitten voidaan olla mitä mieltä tahansa. Mun mielestä se on yhtä tyhjän kanssa, saman tiedon saa ilman kurssiakin...
Tai toisin sanoen: sama tieto ja paljon enemmänkin on jo kauan ollut niillä jotka ovat ruiskutuksia tehneet.
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Mutta kauan ruiskuttaneita puuttuu uusin tieto, siksi tarpeellisia nämä uudet kurssit.
Kyllä tukiehtojen vaatimat kurssit on pelkkää rahastusta kaikki tyynni.
Erikseen on semmoset kurssit, joista on hyötyä. Niitäkin on.
Kurssista saatava hyöty riippuu paljon kurssin vetäjien ammattitaidoista samoin kuin kurssilaistenkin.
Itse olen ollut kouluttajiin tyytyväinen.
Siitä maksusta, ymp.tuki on korvausta ylimääräisistä kustannuksista.
Kasvinsuojeluseuran vuosittain järjestämät "Kasvinsuojelupäivät" pitävät myöskin viljelijän ajantasalle, itse olen niissä käynyt vuosittain jo 25 vuoden ajan. Seuraavat ovat:
KASVINSUOJELUPÄIVÄ 2007
Aika: Tiistai 23.1.2007
Paikka: Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus (MTT), Jokioinen, M-talo