Kokemuksia Simba X-Pressistä
Valvoja: Farmari-ryhmä
Kokemuksia Simba X-Pressistä
Juu on tossa kertyny nyt parinkymmenen hehtaarin kokemuksen Simba X-Press 4,6:sta.
Yleisesti ottaen tuntuis siltä,että kohtuu kova kilpailija mm.Carrierille tämä on.
Simban suunnittelussa on lähtökohtana enemmän lautasäes kuin muilla valmistajilla
Plussia:
-ei ravista millään nopeudella/työsyvyyskombinaatiolla
-lautaskulmien/työsyvyyden säädöllä muokkaustehoon voi vaikuttaa aika laajasti
-suht helppo säätää eri vetokoneisiin aisan kulman muutoksella
-lautaset säilyttävät suuntansa kovassakin maassa suht hyvin(kumipatukkalaitteissa lautaset kääntyvät aika lailla suoraan joskus)
-helppo taittaa kuljetusasentoon paikaltaan
-milestäni vetotehon tarve ei ole niin iso kuin painosta voisi päätellä
-tehty pitkäaikaiseen työhön rasvattavat lautasien laakerit ja jyrien laakerit
Miinusta:
-pitkä kannatuspyörät suht leveällä,oltava tarkkana kapeilla teillä
-kuljetuslukitus saisi olla kätevämpi
Härveli nähtävänä 22.09 eli huomenna Punkalaitumen näyttelyssä,tulkaatten kiinnostuneet katsomaan
km
Yleisesti ottaen tuntuis siltä,että kohtuu kova kilpailija mm.Carrierille tämä on.
Simban suunnittelussa on lähtökohtana enemmän lautasäes kuin muilla valmistajilla
Plussia:
-ei ravista millään nopeudella/työsyvyyskombinaatiolla
-lautaskulmien/työsyvyyden säädöllä muokkaustehoon voi vaikuttaa aika laajasti
-suht helppo säätää eri vetokoneisiin aisan kulman muutoksella
-lautaset säilyttävät suuntansa kovassakin maassa suht hyvin(kumipatukkalaitteissa lautaset kääntyvät aika lailla suoraan joskus)
-helppo taittaa kuljetusasentoon paikaltaan
-milestäni vetotehon tarve ei ole niin iso kuin painosta voisi päätellä
-tehty pitkäaikaiseen työhön rasvattavat lautasien laakerit ja jyrien laakerit
Miinusta:
-pitkä kannatuspyörät suht leveällä,oltava tarkkana kapeilla teillä
-kuljetuslukitus saisi olla kätevämpi
Härveli nähtävänä 22.09 eli huomenna Punkalaitumen näyttelyssä,tulkaatten kiinnostuneet katsomaan
km
Niin kyllähän TSA suht lujalla on ton 4.6:n kanssa,mutta kuinka helpolla traktorin sittenpitäis päästä?
Naapuri veteli laitetta 8350 Vallulla,tulos oli sama kulkee 10-12 km mutta ottaa tehot kyllä Vallustakin.
Kait 150+ olis sitten riittävä...
Mulla tuppaa kaikki koneet vetään mehut suht tarkkaan ulos traktorista,eihän liian pieniä työkoneita saa ostaa...
km
Naapuri veteli laitetta 8350 Vallulla,tulos oli sama kulkee 10-12 km mutta ottaa tehot kyllä Vallustakin.
Kait 150+ olis sitten riittävä...
Mulla tuppaa kaikki koneet vetään mehut suht tarkkaan ulos traktorista,eihän liian pieniä työkoneita saa ostaa...
km
Jup Tuli myös katseltua vedot;
Tsa vei puhtaasti jotain 4-5 tuuman syvyyttä , kuten myös 8350 Laivankone Valumöntti,,,, Hinattava 4,6 eli Nosto voimia ei tarvittu vain vetoa ja hydrauliikkaa
Nostolaite Simba Hyydytti Xylonin piikkirivin kanssa 14kmh ja kun syvennettiin vielä niin 12 kmh Eli Kolmosella pikavaihde 4 ja 3 asennossa,,,,
http://www.konedata.net/Traktorit/fendtXylon.htm
Samoin nappivaihde 155 Case hyytyi pelkällä 3 M muokkarilla ilman piikkiriviä kun syvyyttä oli reilusti ja lautas kulmaa,,,,,
80-100 hp riittää kun muokataan matalaan,,,, Kyseessähän on Periaatteessa matalamuokkain
Tsa vei puhtaasti jotain 4-5 tuuman syvyyttä , kuten myös 8350 Laivankone Valumöntti,,,, Hinattava 4,6 eli Nosto voimia ei tarvittu vain vetoa ja hydrauliikkaa
Nostolaite Simba Hyydytti Xylonin piikkirivin kanssa 14kmh ja kun syvennettiin vielä niin 12 kmh Eli Kolmosella pikavaihde 4 ja 3 asennossa,,,,
http://www.konedata.net/Traktorit/fendtXylon.htm
Samoin nappivaihde 155 Case hyytyi pelkällä 3 M muokkarilla ilman piikkiriviä kun syvyyttä oli reilusti ja lautas kulmaa,,,,,
80-100 hp riittää kun muokataan matalaan,,,, Kyseessähän on Periaatteessa matalamuokkain
Kolme Simbaa tullut ja aiemmin edellisen sarjan express ja jokunen käytetty lautas äes on kaiketi maassa,,,,Mats kirjoitti:mukavaa jälkeä tekee kyl tuo simba. onko paljo tullu myytyy noit simba muokkaimia?
Paikalliset kenties jo posottaneet kaikki kylän pellot koeajo-Simbal?.
onko hinattavaa mahdollista kapeampana?
Näyttely alueen muokkasivat Shown jälkeen. Hinattavat alkaa 4,6 ,,, 5,5 ,,, 6,6 M Nostolaite 3 ja 4 M joihin saa myös ST bar piikit eli halpaversio Solosta
Horsch iin saa kevyt hinausvehkeet myös kolmen metrin malliin,,,, Terrano
Solo Leveydet 3,3 alkaen ja tehon tarve 180 hp ylöspäin ,,,, vrt Topdown
Samassa laitteessa kiekkoja ja piikejä ym Jyriä
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
---Taisi Catroksen myyjällä päästä jonkinasteinen vale,lautasten laakerit on kartiorullalaakerit.Voideltavat.Kerta syksyssä voitelu.aksu kirjoitti:aikas kallis peli tuo 4.6m kyllä on... oli catroksen myyjän kanssa puhetta ja puheli että lautasissa on sellaset öljyt kuin traktorien vaihtestoissakin...
--Mä myyn tän koneen tohon pyyntihintaan 30500.Uusi maksaa 31500.
--Olen erittäin tyytyväinen laitteeseen ja jos joku ostaa sen minulta tilaan uuden heti.Jos ei mene kaupaksi pidän koneen itselläni.
km
vielä yhtä asiaa ihmettelen miksi myyt? isompaan vaihtamassa?koivumaki kirjoitti:---Taisi Catroksen myyjällä päästä jonkinasteinen vale,lautasten laakerit on kartiorullalaakerit.Voideltavat.Kerta syksyssä voitelu.aksu kirjoitti:aikas kallis peli tuo 4.6m kyllä on... oli catroksen myyjän kanssa puhetta ja puheli että lautasissa on sellaset öljyt kuin traktorien vaihtestoissakin...
--Olen erittäin tyytyväinen laitteeseen ja jos joku ostaa sen minulta tilaan uuden heti.Jos ei mene kaupaksi pidän koneen itselläni.
km
-ei kun samanlaisen otan tilalle.Mun kohdalla tämä kiinnostus Simbaan X-Pressiin ei ole mikään hetken mielijohde.Tutustuin laitteeseen jo viitisen vuotta sitten Royal Smitfield showssa.Silloin X-Pressissä oli jousittamattomat lautaset.Nyt kun sitten jouset tuli ja Tero Hokka alkoi maahantuonnin uskalsin ostaa laitteen.aksu kirjoitti:vielä yhtä asiaa ihmettelen miksi myyt? isompaan vaihtamassa?koivumaki kirjoitti:---Taisi Catroksen myyjällä päästä jonkinasteinen vale,lautasten laakerit on kartiorullalaakerit.Voideltavat.Kerta syksyssä voitelu.aksu kirjoitti:aikas kallis peli tuo 4.6m kyllä on... oli catroksen myyjän kanssa puhetta ja puheli että lautasissa on sellaset öljyt kuin traktorien vaihtestoissakin...
km
-nyt olen todennut X-Pressin toimivaksi ja uskallan suositella sitä muillekin
-jos joku tarvitsee tuommoisen heti niin tuosta saa demo-alennuksella koneen heti käyttöön
Itseasiassa ei tullut... catroksen lautasissa on SAE 90 vaihteistoöljyä... ja laakerien rakenne samanlainen vissii ku amerikkalaisis panssarivaunuissa..koivumaki kirjoitti:---Taisi Catroksen myyjällä päästä jonkinasteinen vale,lautasten laakerit on kartiorullalaakerit.Voideltavat.Kerta syksyssä voitelu.aksu kirjoitti:aikas kallis peli tuo 4.6m kyllä on... oli catroksen myyjän kanssa puhetta ja puheli että lautasissa on sellaset öljyt kuin traktorien vaihtestoissakin...
km
Viimeksi muokannut aksu, 13 Loka 2006, 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.