Urakointia
Valvoja: Farmari-ryhmä
Urakointia
Minkäs näköistä urakointia foorumilaiset harrastaa?? itse pienimuotoista aurausta sekä kesantojen ja tienvarsien niittoa...
Viimeksi muokannut aksu, 24 Maalis 2006, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
teräsmies24E
- Luokka: >500hv
Kaikkea tehdään tai välitetään joko urakalla taikka laskuun,
Teemme tilauksesta suden
Teemme tilauksesta suden
Viimeksi muokannut teräsmies24E, 04 Huhti 2006, 16:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hyvin pienissä määrin äestystä ja kyntöä.
Edit: Jos täällä ois halukkaita ruiskuttajia voisin jättää sen homman muille. Tohon aikasemmin kirjotin et ois tarkotus ruveta ruiskuttaa, mutta se riippuu ihan siitä et saako hommattua kunnon ruiskun.
Edit: Jos täällä ois halukkaita ruiskuttajia voisin jättää sen homman muille. Tohon aikasemmin kirjotin et ois tarkotus ruveta ruiskuttaa, mutta se riippuu ihan siitä et saako hommattua kunnon ruiskun.
Viimeksi muokannut Juha, 27 Helmi 2006, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaivuutyöt,rehunteko silppuriketjulla pellolta siiloon,puinti,kuivaus ym. Ruiskutuksia sen verran että voi sanoa tekevänsä (Reilu 60ha muille),saman verran myös apulannan levitystä
Kaivuritöistä tullut aiemmin suurin osa urakointituloista,nykyään rehunteko taitaa olla suurin tulonlähde ja tasapäin puinti ja kaivuutyöt. Töitä olisi varsinkin kaivurille tarjolla mutta yksin tehdessä on pakko kieltäytyäkin,hyvä tilapäiskuski ois kuin lottovoitto...
Urakoinnista saatava tulo vähäistä mutta saapi leikkiä koneilla,ajanpuute vaivaa kun ei osaa sanoa ei. Navetasta ja pellolta tulee kuitenkin se varmin toimeentulo ja tulos.
Kaivuritöistä tullut aiemmin suurin osa urakointituloista,nykyään rehunteko taitaa olla suurin tulonlähde ja tasapäin puinti ja kaivuutyöt. Töitä olisi varsinkin kaivurille tarjolla mutta yksin tehdessä on pakko kieltäytyäkin,hyvä tilapäiskuski ois kuin lottovoitto...
Urakoinnista saatava tulo vähäistä mutta saapi leikkiä koneilla,ajanpuute vaivaa kun ei osaa sanoa ei. Navetasta ja pellolta tulee kuitenkin se varmin toimeentulo ja tulos.
Rehujen osalta hoidettu aliurakalla karhottamista ja paalin kantamista.
Kasvinsuojeluruiskutuksiin tarkoitus panostaa tulevalla kaudella edellistä enemmän. Tavoitteena ois jotakuinkin jarin mainitsema hehtaarimäärä.
Edit: Jäi olkien paalaus mainitsematta.
Lisäksi oltu hommissa, joihin mies+traktori+etukuormaaja ja joku lisäväline soveltuu.
Kasvinsuojeluruiskutuksiin tarkoitus panostaa tulevalla kaudella edellistä enemmän. Tavoitteena ois jotakuinkin jarin mainitsema hehtaarimäärä.
Edit: Jäi olkien paalaus mainitsematta.
Lisäksi oltu hommissa, joihin mies+traktori+etukuormaaja ja joku lisäväline soveltuu.
Viimeksi muokannut Joomies, 27 Helmi 2006, 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rubinjo
- Viesti:
Ruiskutusta n. 800-1000 ha tulee mittariin vuodessa. Hiukan myös lumitöitä, jos lunta joskus sattuu tulemaan.
(Eilen tuli oikeen kunnolla.) Jotain muutakin konehommia tulee tehtyä.
Tietokoneella "urakointi" talvella kiinnostas myös. Tekeekö joku sellasta "aliurakkana", esim. kuittien kirjausta kirjanpitoyritykselle ?
Tietokoneella "urakointi" talvella kiinnostas myös. Tekeekö joku sellasta "aliurakkana", esim. kuittien kirjausta kirjanpitoyritykselle ?
Aika vähäisessä määrin...
Talvisin auraan muutaman pihan ja tienpätkän tähän lähelle.
Puita olen ajanut satunnaisesti, lähinnä isäntien metsistä tuulenkaatorunkoja sirkkelisahalle ja muutamia pikku savotoita.
Ruiskutuksia kolmelle naapurille.
Paalausta & käärintää lähinnä naapuriavun nimellä, ei voi oikein urakoinniksi laskea (alle 200 paalia viime kesänä).
Viljelysuunnitelman olen tehnyt yhdelle tilalle nyt muutamana vuonna.
Urakointihaluja ei kovin paljoa ole, kesällä ajanpuute vaikuttaa. Toisekseen auraus ja karjatalous ei oikein sovi yhteen, kumpikin kun pitäis tehdä suunnilleen yhtä aikaa ja aikaisemmin ei enää oikein nappais herätä
Talvisin auraan muutaman pihan ja tienpätkän tähän lähelle.
Puita olen ajanut satunnaisesti, lähinnä isäntien metsistä tuulenkaatorunkoja sirkkelisahalle ja muutamia pikku savotoita.
Ruiskutuksia kolmelle naapurille.
Paalausta & käärintää lähinnä naapuriavun nimellä, ei voi oikein urakoinniksi laskea (alle 200 paalia viime kesänä).
Viljelysuunnitelman olen tehnyt yhdelle tilalle nyt muutamana vuonna.
Urakointihaluja ei kovin paljoa ole, kesällä ajanpuute vaikuttaa. Toisekseen auraus ja karjatalous ei oikein sovi yhteen, kumpikin kun pitäis tehdä suunnilleen yhtä aikaa ja aikaisemmin ei enää oikein nappais herätä
-
rijata01
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Keväällä lähinnä lietteen levitystä, kyntöä ja äestystä
Kesällä Paalausta, käärintää ja erinäköisiä kaivinkone töitä
Syksyllä olkien paalausta, lietteen levitystä, kyntöä ja kaivinkone töitä
Ja naapurille olen aina silloin tällöin käyny kaivuria siirtämässä. Lisäksi suoritamme paikallisille mökkiläisille erinäisiä pikku hommia kuten puun ajoa ja pihan ja tien linkouksia. Myös Fortumille on aurattu jonkin verran.
Kesällä Paalausta, käärintää ja erinäköisiä kaivinkone töitä
Syksyllä olkien paalausta, lietteen levitystä, kyntöä ja kaivinkone töitä
Ja naapurille olen aina silloin tällöin käyny kaivuria siirtämässä. Lisäksi suoritamme paikallisille mökkiläisille erinäisiä pikku hommia kuten puun ajoa ja pihan ja tien linkouksia. Myös Fortumille on aurattu jonkin verran.
- Maalaispoika
Ei nyt varsinaista urakointia, mutta kaverille olen niittänyt ja ajanut rehua. Tänä keväänä luultavasti myös äestän, kun kaveri hoitaa kylvämisen. Vanha isäntä on puinut naapurille, mutta nyt ei enää tartte, kun maat tuli ittelle vuokralle. Viljelysuunnitelmia olen myös tehnyt parille tutulle muutamana vuotena.
- hullujussi
- Luokka: yli 150 hv