Sukutila
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Chevy Chase
- Luokka: Hevosaura
sukutila
Sukutila ja KANTATILA on ihan eri asia. Viirissä 1747 ja merkkaa kuitenkin molempia. Mun mielestä ihan kova juttu. On oltu täälä kans jo kauan. 8:sas polovi menos ja Amerikan rahoolla pykättyä tilaa on jatkojalostettu minkä pystytty piru vie.
Re: sukutila
No mitkäs on perintötilan oikeudet ???Chevy Chase kirjoitti:Sukutila ja KANTATILA on ihan eri asia. Viirissä 1747 ja merkkaa kuitenkin molempia. Mun mielestä ihan kova juttu. On oltu täälä kans jo kauan. 8:sas polovi menos ja Amerikan rahoolla pykättyä tilaa on jatkojalostettu minkä pystytty piru vie.
Tila on perustettu 1747, ja on se siitä asti ollut isännän suvulla. Perintötilan oikeudet se sai 1777
Tuo tieto on peräisin täältä
http://sukutilat.sarka.fi/
Viimeksi muokannut rysler, 14 Huhti 2006, 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Chevy Chase
No sähän ny Sherlokki oot! Tairamma tulla vapunaikoihin asiaa pohtimaan.rysler kirjoitti:No mitkäs on perintötilan oikeudet ???Chevy Chase kirjoitti:Sukutila ja KANTATILA on ihan eri asia. Viirissä 1747 ja merkkaa kuitenkin molempia. Mun mielestä ihan kova juttu. On oltu täälä kans jo kauan. 8:sas polovi menos ja Amerikan rahoolla pykättyä tilaa on jatkojalostettu minkä pystytty piru vie.
Tila on perustettu 1747, ja on se siitä asti ollut isännän suvulla. Perintötilan oikeudet se sai 1777
Niin tairatta ,ja ootta jo tullut reissusta kotiaChevy Chase kirjoitti:No sähän ny Sherlokki oot! Tairamma tulla vapunaikoihin asiaa pohtimaan.rysler kirjoitti:No mitkäs on perintötilan oikeudet ???Chevy Chase kirjoitti:Sukutila ja KANTATILA on ihan eri asia. Viirissä 1747 ja merkkaa kuitenkin molempia. Mun mielestä ihan kova juttu. On oltu täälä kans jo kauan. 8:sas polovi menos ja Amerikan rahoolla pykättyä tilaa on jatkojalostettu minkä pystytty piru vie.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Liittyy katollisen kirkon aikana yleiseen taivasosuuden ostamiseen kirkolta. Talo on lahjoitettu kirkolle silloin, hukkuneen pojan sielun pelastamiseksi. Siitä alkaakin melko värikäs ja moninainen omistajien ketju mm. Arkkiteini Maunu Tawast joka lahjoitti tilan Turun Arkkiteinipöydälle. Tila on myös ollut osana Naantalin luostaria, kuulunut monille historiankirjoista tutuille nimille, toiminut Raision voutikunnan keskuksena, Ollut kruunun mallitilana, jne.
Päärakennus on osittain harmaakivinen ja sen osan tiedetään olevan keskiajalta.
Vanhoissa runoissa väitetään olevan viitteitä katollisen kirkon käyttäneen tilaa kirkon sotilaiden, eli kemppien tukikohtana ja pyhäinkuvien maahantuontipaikkana jo 1200 luvulla.
En itse ole perehtynyt kummemmin historiaan enkä tunne sen läheisemmin yksityiskohtia suoralta kädeltä.
Päärakennus on osittain harmaakivinen ja sen osan tiedetään olevan keskiajalta.
Vanhoissa runoissa väitetään olevan viitteitä katollisen kirkon käyttäneen tilaa kirkon sotilaiden, eli kemppien tukikohtana ja pyhäinkuvien maahantuontipaikkana jo 1200 luvulla.
En itse ole perehtynyt kummemmin historiaan enkä tunne sen läheisemmin yksityiskohtia suoralta kädeltä.
Re: Sukutila
Meillä taas ei ole mikään vanha sukutila. Isän isä osti tämän tilan ns. vapailta markkinoilta muistaakseni v. 1924, sitä ennen tämä oli vaihtanut omistajaa useita kertoja lyhyen ajan sisällä.
Suvun juuret kyllä on silti aika pitkälti tämän kylän maanviljelyksessä, parin km:n päästä löytyy isoisän syntymätila joka on ollut vuosisatoja saman suvun hallussa, ko. tilan nykyinen isäntä on pikkuserkku.
Eipä tuo sukutilataustan puute ole toimintaa ja tilan kehittämistä haitannut, sanoisin melkein että päinvastoin.
Suvun juuret kyllä on silti aika pitkälti tämän kylän maanviljelyksessä, parin km:n päästä löytyy isoisän syntymätila joka on ollut vuosisatoja saman suvun hallussa, ko. tilan nykyinen isäntä on pikkuserkku.
Eipä tuo sukutilataustan puute ole toimintaa ja tilan kehittämistä haitannut, sanoisin melkein että päinvastoin.
-
Sonniparoni
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti: