Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Joko olette kerinneet kilpailuttamaan lannoitteita?
Itse tein pikaiset sposti ja puhelin rumpan ja sen perusteella yara pärjäsi yllättävän hyvin vielä??? A-rehu oli hinnoissa ihan kuutamolla vaikka väitti tietävänsä Yarankin hinnat
Cemagro oli joinkin kartalla ja halvimmat hinnat itse ainakin sain Beloragrolta.
Yara Y2 570 sis rahti ja alv. Tämä ja edellä olleet hintatiedot yhtä tyhjäntekeviä koska määrä ja pakkaus ja kuljetusetäisyys vaikuttaa oleellisesti hintaan.
jupesa96 kirjoitti:Yara Y2 570 sis rahti ja alv. Tämä ja edellä olleet hintatiedot yhtä tyhjäntekeviä koska määrä ja pakkaus ja kuljetusetäisyys vaikuttaa oleellisesti hintaan.
Eikä ole.... yleensä ainakin täällä hinnat ilmoitetaan ilman rahtia ja rahti erikseen. Kyllä noista vertailukohtia saa.
Parikymmentä tonnia Y-6, pskalle mukava kaveri kun jää startin kanssa pelaaminen pois. Samoin kalia tulee mukavasti, "halpaa" lantaa ominaisuuksiin nähden, 421€/tn. Laskin että sama määrä fosforia, typpeä sekä kalia yhdistelmästä Y-4, startti sekä kalisuola, tekee lähes 15% kalliimman hehtaarihinnan ja työtä enemmän
Tuo tulee parin yhtenäisen alueen lannoitukseen, loput lannat sitten joskus...
Itse olen vielä odottavalla kannalla, kolme ostokertaa menneet nappiin joten saisikohan vielä neljännen sesongin alimpaan hintaan. Ensi vuosi tuntuu nurmi- ja vln vuodelta, täytyy syksyllä katsoa rikkooko lopetettavat nurmet vai jättääkö vasikkarehuksi ens vuonna. Mielestäni laskupaineita on vielä, energian ja viljan hinnat tippuu syksyllä?
Perjantaina lähti tilaus Raisiolle parista rekasta.
Hinnat jokseenki samat Raisiolla. Agrilla ja tois paikkakuntasella Keskolla
Lisäseleenisalpietaria, y1 ja hivenravinneseosta.
Raisio joustavin paikka tehdä kauppa.
Agrista ei saanut edes sellaista tarjousta mitä pyysi
Tanskalaista tehokkuuttaku sitte lie, jos näin homma pelaa niin paskaa haukkaavat