Nyt huolletaan T-mallin valtra
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Asikeikuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 408
- Liittynyt: 31 Maalis 2006, 11:54
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Nyt huolletaan T-mallin valtra
Teidän avustuksella.
Ostin 2005 vuosimallin T mallin valtran jossa on jousitettu etuakseli, etunostolaite ja ilmastointi. Väri on punainen ja tunteja on 7500. Muuta en tiedä.
Kaikki nesteet ja suodattimet menee ainakin vaihtoon.
Mitä huolletaan?
Mihin pitäisi kiinnittää huomiota?
Niksejä / vinkkejä?
Ostin 2005 vuosimallin T mallin valtran jossa on jousitettu etuakseli, etunostolaite ja ilmastointi. Väri on punainen ja tunteja on 7500. Muuta en tiedä.
Kaikki nesteet ja suodattimet menee ainakin vaihtoon.
Mitä huolletaan?
Mihin pitäisi kiinnittää huomiota?
Niksejä / vinkkejä?
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Miltä osin on epäselvyyksiä?? Itse tulee tehtyä ännään huollot nykyään kun on siihen koulutuksen saanut. Aikaa siihen menee kun nämä nykyajan koneet ei ole suunniteltu kotona huollettaviksi. Tuon ikäinen T on vielä melko yksinkertainen, kun ei tarvitse ottaa pyörää pois painesuodattimia vaihdettaessa. Painesuodattimen kotelon avaamiseen iso räikkä ja pari metrinen putki varreksi. proppuihin kannattaa napauttaa vasaralla, niin aukee helpommin ja aukaise etuakselin täyttö proppu ennen tyhjennysproppua, ettein tule öljyt silmille.
- Asikeikuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 408
- Liittynyt: 31 Maalis 2006, 11:54
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Eipä juuri miltään vielä. Pitäisi vaan tietää että mitä tämänikäisestä koneesta alkaa rikkoontumaan, ja mitä pitäisi ennaltaehkäisevästi huoltaa.3070 E kirjoitti:Miltä osin on epäselvyyksiä??
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Venttiilien säätö. Ellei ihan juuri ole tehty.
- Asikeikuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 408
- Liittynyt: 31 Maalis 2006, 11:54
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Onkohan venttiilikopan edessä paljon apulaitteita ja letkuja tai putkia? Noh selvinnee sitten.maamees kirjoitti:Venttiilien säätö. Ellei ihan juuri ole tehty.
Jos olettaisi että ei ole tehty noin defaulttina.
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 458
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:16
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Perusvinkit kai tiedät, eli käyttöohjekirja kertoo oleellisemman. Saa täältä muunmuassa: http://www.valtra.fi/extras/332.asp
Huoltopaketti kannattaa hommata, tulee kaikki tarpeellinen mukaan mm. roppujen tiivisteet yms.
Vaihda jarrunesteet hyvälaatuisiin uusiin, helpoin pistää valumaan entiset pois työsylintereiden nipoista ja vahtii nestepintaa säiliössä ja lisää uutta kun säiliö valuu, jos kerkeää imaista ilmat, niin sitten on edessä ilmaus. Voitele mm. jarru ja kytkinpolkimien nivelet, samoin vaijerit jos missä mitä on. Ite olen vetänyt sielut vaijereista irti jos mikä mahdollista ja sitten vetänyt sisään vaijerin mukana hyvälaatuisen vaseliinin. Ei ole ollut traktoreissa vaijerin jäätymisiä tai katkeamisia toistaiseksi (kop. kop.)
Puristele imupuolen letkuja sillä silmällä, jos näyttää, että kumiosat hauraita ja puristaessa tulee ryppyhaavoja letkuihin niin ne uusiksi.
Turboahtimen välys tarkasta ottamalla imupuolen letku irti ja heiluttelemalla.
Jos jotain tarkempaa mittatietoa, toleranssia tai kiristysarvoja tarvitset niin paiskaa yv. Kattelen kirjasta lisää...
Huoltopaketti kannattaa hommata, tulee kaikki tarpeellinen mukaan mm. roppujen tiivisteet yms.
Vaihda jarrunesteet hyvälaatuisiin uusiin, helpoin pistää valumaan entiset pois työsylintereiden nipoista ja vahtii nestepintaa säiliössä ja lisää uutta kun säiliö valuu, jos kerkeää imaista ilmat, niin sitten on edessä ilmaus. Voitele mm. jarru ja kytkinpolkimien nivelet, samoin vaijerit jos missä mitä on. Ite olen vetänyt sielut vaijereista irti jos mikä mahdollista ja sitten vetänyt sisään vaijerin mukana hyvälaatuisen vaseliinin. Ei ole ollut traktoreissa vaijerin jäätymisiä tai katkeamisia toistaiseksi (kop. kop.)
Puristele imupuolen letkuja sillä silmällä, jos näyttää, että kumiosat hauraita ja puristaessa tulee ryppyhaavoja letkuihin niin ne uusiksi.
Turboahtimen välys tarkasta ottamalla imupuolen letku irti ja heiluttelemalla.
Jos jotain tarkempaa mittatietoa, toleranssia tai kiristysarvoja tarvitset niin paiskaa yv. Kattelen kirjasta lisää...
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
llmastoinnin huolto, ellei ole tehtynä.
- Asikeikuli
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 408
- Liittynyt: 31 Maalis 2006, 11:54
- Paikkakunta: Kiuruvesi
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Pilalle meni koko threadi. Valtra oli huollettu, ja hyvin pidetty.
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
- Viestit: 380
- Liittynyt: 09 Maalis 2008, 18:27
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Nyt huolletaan T-mallin valtra
Sinua on petetty. Vaadi myyjältä hinnankorotusta.Asikeikuli kirjoitti:Pilalle meni koko threadi. Valtra oli huollettu, ja hyvin pidetty.
