Lannoitteenlevittimien kiertokokeet

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

junttieinari
Luokka: yli 300 hv

Lannoitteenlevittimien kiertokokeet

Lukematon viesti Kirjoittaja junttieinari »

Uuden Bögballen mukana tuli repullinen hilppeitä kiertokokeen tekoa varten. Oletteko harrastaneet kokeiden tekoa, vai luotatteko ohjekirjan taulukoiden antamiin säätöarvoihin? :?:
massey ferguson5455
Luokka: yli 300 hv

Re: Lannoitteenlevittimien kiertokokeet

Lukematon viesti Kirjoittaja massey ferguson5455 »

Oman M1 Trendiin (nyk. L1 malli) ei ole vielä ikinä kiertokoetta tullut tehtyä.. Ohjekirjan taulukoiden mukaan menty ja toki vähän kun jaksaa vertailla ja laskeskella ajettuja hehtaareita ja kuluneita lannoitemääriä saa ainakin heinämaiden lannoitukseen aivan riittävän tarkan tuloksen.
Cultio
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

Mulla on manuaaliAmazone ja määrä tarkistetaan ajomatkan ja ämpärin avulla. Kätevä systeemi vaikka on vähän naurettavan näköinen tapahtuma. Tarkka levitin, mutta heittoja tulee valitettavasti enemmän lohkojen epämääräisistä muodoista johtuen (ajolinjat), kuin levittimestä itsestään. Tulee kyllä tarkistettua aina kun tulee uusi apulantalaatu käyttöön.
Make
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Meillä on porukalla tuollain parikymmentävuotta vanha manuaalinen Amazone. Mulla on pihatiellä kepit 41,7 metrin välein, jossa käyn tarkastamassa juoksevuuden kun on uutta lannoiteerää käytössä. Tuo on ihan tarkka, jos renkaan kuvio ei painu peltoon. Samallalailla valutetaan ämpäriin kuin Cultiollakin.
fendt
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja fendt »

Itse olen vaan laskenut ajan mikä kestää ajaa tuo tietty matka ja sekkarilla sitten valutan ämpäriin!!! Eli Amazone peruslevittimestä kyse. Ja oikeastaan aina kun laatu/määrä vaihtuu teen kylvökokeen niin menee kyllä tarkkaan!!
Vastaa Viestiin