Huolto hinnat?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

vms1
Luokka: yli 150 hv

Re: Huolto hinnat?

Lukematon viesti Kirjoittaja vms1 »

jos sattuu olemaan lämmintä tilaa kotona niin ehdottomasti kannattaa pyytää/ vaatia huoltomiehen käymään kotona huoltamassa/ korjaamassa. pikkasen huuhtoo koneen edellisenä päiväänä ja sitten toimii juoksupoikana mukana kun huolto tehdään. Silloin ei päästä ylimääräisiä laskuttamaan ja työ on tehokkainta.

Valtralle esimerkiksi konetta vietäessä menee äkkiä tonni enemmän rahaa kun kotona huoltaessa.
kylmis
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kylmis »

Kannattaisiko ennen huoltoa sopia, että mitä tehdään. Jos tehdään huolto-ohjelman mukainen huolto johon kuuluu paljon tarkastuksia, niin kyllä siinä aikaa palaa. Viimeksi, kun käytin Valmettia tonnin huollossa, niin annoin ohjeet, että kaikki öljyt ja suodattimet vaihdetaan, mutta rasvaukset, palaneet polttimot yms. hipeltelyt jätetään pois. Mielestäni lasku pysyi kohtuullisena.
Pasik
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Pasik »

Yhtä hyvin ne öljyt ja suodattimet voi vaihtaa itse. ei siihen huoltomiestä tarvita. Ei tulis mieleenkään vaihdattaa öljyjä noilla 100e/tunti hinnoilla, liian helppoa rahaa merkkihuollolle.
vms1
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja vms1 »

Pasik kirjoitti:Yhtä hyvin ne öljyt ja suodattimet voi vaihtaa itse. ei siihen huoltomiestä tarvita. Ei tulis mieleenkään vaihdattaa öljyjä noilla 100e/tunti hinnoilla, liian helppoa rahaa merkkihuollolle.
Jos vakuutukset ja tai takuu on voimassa voi olla yllättävän iso merkitys että onko öljyt vaihtanu valtuutettu huoltomies vai isäntä itte.

Jos huolto tehdään kotona niin kukaanhan ei estä samalla kun huoltomies vaihtaa öljyjä isännän rasvaamasta ja vaihtelemasta polttimoita.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

vms1 kirjoitti:
Pasik kirjoitti:Yhtä hyvin ne öljyt ja suodattimet voi vaihtaa itse. ei siihen huoltomiestä tarvita. Ei tulis mieleenkään vaihdattaa öljyjä noilla 100e/tunti hinnoilla, liian helppoa rahaa merkkihuollolle.
Jos vakuutukset ja tai takuu on voimassa voi olla yllättävän iso merkitys että onko öljyt vaihtanu valtuutettu huoltomies vai isäntä itte.

Jos huolto tehdään kotona niin kukaanhan ei estä samalla kun huoltomies vaihtaa öljyjä isännän rasvaamasta ja vaihtelemasta polttimoita.
Tai isäntää itse laskemasta öljyjä pois tai kaatamasta uusia tilalle, mikäli huoltomiehelle sopii. Riippunee isännästä ja huoltomiehestä. Itse ollut kotona tehdyissä huolloissa/remonteissa apuna, huoltomies on pyytänyt ja minähän sen laskun maksankin. Aika paljon voi isäntä tehdä itte, ilman että huoltomies ottaisi nokkiinsa, tai ettei siitä oikeasti olisi hyötyä hommaa nopeuttaen. Huoltomiehen työt tuskin loppuu tällätavoin, mutta ei tartte tehä välttämättä jotain pska hommia :)

Öljynvaihdot kyllä sellaista hommaa, joissa saa mukavan tuntipalkan kun takuut on ohi. Samalla näkee sen omaan koneen kunnon vähän tarkemmin, ja voi katella onko korjattavia vaiko vaihdettavia kohteita. Huoltomies joko tekee, kysyy isännältä lupaa remonttiin tai ei tee yhtään mitään asian eteen :?

Mä todella tyytyväinen huoltomiesten toimintaan, ei oo huonoa sattunut näille seuduille "omilla" merkeillä. Hinnastahan voidaan toki aina keskustella ja purnata, mutta pääasia että homma hoituu. JD huolto lienee parasta Laukkasen ohella koko Suomessa, Liinamaa Nivalassa...
Tumppi81
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Tumppi81 »

Iso peukku Liinamaan toiminalle täältäkin, homma toimii :)
Harvalla huoltomiehellä on tavaraa sellaista määrää hyllyssä.
TSA
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja TSA »

Aika lähelle 1000 euron tietämillä on nyykkärin isompi huolto (1200h) kaikkine öljyineen ja suodattimineen. Huoltomiehen tunti velotus taitaa olla 47 euron tietämillä. Kerran vuodessa käy huoltomies tekemässä isomman huollon jossa oon kaverina jos kerkiän ja pienemmät huollot teen yleensä ite.
Cultio

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultio »

Laskeskelin tässä kirjanpitoa tehdessäni että alvitta viime vuonna vajaa 300,- mennyt Keskolle 400h suodattimiin ja puolet toiseen traktoriin. Öljyä vaihdoissa noin 100 euron verran. Lisäksi korjattu vastus, yksi boksi ja muutama polttimo. Yhteenlaskettuna huoltojen ja korjausten tuntikustannus viime vuonna isommalle n 3€/h ja pienemmälle alle euron. Kun tuohon ynnää 1200h suurhuollon jyvitykset maksanee huolto ja ylläpito n vitosen/tunti uudehkolle traktorille, mikä on aika paljon. Maksaako joku 5 vuoden (n 2500h) huoltosopimuksesta 10000 euroa?
Vastaa Viestiin