Uudet Valtra-mallit

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

eberi
Luokka: yli 150 hv

Re: Uudet Valtra-mallit

Lukematon viesti Kirjoittaja eberi »

JarJar kirjoitti:Onko minkä verran kokemusta Variosta, vai ootko vaan kattonut youtubesta?
Katsonut Youtubesta. Sen verran itse koeajopäivillä kokeillut että tiedän laatikon olevan myös erittäin äänekäs ohjaamoon, mikä ei ole nykyaikaa. En ainakaan itse halua ajaa enää vessapaperia korvissa.
Kari
Luokka: yli 300 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Kari »

eberi kirjoitti:
JarJar kirjoitti:Onko minkä verran kokemusta Variosta, vai ootko vaan kattonut youtubesta?
Katsonut Youtubesta. Sen verran itse koeajopäivillä kokeillut että tiedän laatikon olevan myös erittäin äänekäs ohjaamoon, mikä ei ole nykyaikaa. En ainakaan itse halua ajaa enää vessapaperia korvissa.
Itselläni ei ole hyvää vertailupohjaa asiaan, mutta kaveri keväällä vaihtoi MF-Dyna-VT:n uuteen Jontikkaan ja kertoi, että entinen oli hiljaisempi ohjaamoltaan. Fendtin puikoissa en ole niin paljoa ollut, että voisin asiaa kommentoida.
zetor8045
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja zetor8045 »

Kari kirjoitti:
eberi kirjoitti:
Itselläni ei ole hyvää vertailupohjaa asiaan, mutta kaveri keväällä vaihtoi MF-Dyna-VT:n uuteen Jontikkaan ja kertoi, että entinen oli hiljaisempi ohjaamoltaan. Fendtin puikoissa en ole niin paljoa ollut, että voisin asiaa kommentoida.
Mikäköhän fendti mahtoi pitää paljon ääntä :lol: 820 fendtin hytissä ei juuri muuta kuulu kuin turbon vihellys ja radio jos se o päällä... Vaihteistosta ei mitään... 700-sarjalaisessa kuului vaimeaa vonkunaa mutta ei mun mielestä mitenkään häiritsevästi... Ei ollut case MXU tai -05 valmetin tasoa kuitenkaan... Uusi valmetti on hytiltään kyllä hiljainen mutta kaikki muu siinä onkin sieltä missä ei aurinko paista :twisted:
eberi
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja eberi »

zetor8045 kirjoitti:Mikäköhän fendti mahtoi pitää paljon ääntä :lol:
Fendt 828 ainakin.
zetor8045

eberi kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Mikäköhän fendti mahtoi pitää paljon ääntä :lol:
Fendt 828 ainakin.
Jaa itse kokeillut niin vähän tuollaista etten huomannut mitään...
MSalo
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja MSalo »

Ittelläni pari sataa tuntia kokemusta 820 fendtillä ajosta ja kyllä siinä ainaki huuti laatikko niin kovaa ettei puhelimes voinu puhua ku ei siltä vinkunalta kuullu mitään
zetor8045

MSalo kirjoitti:Ittelläni pari sataa tuntia kokemusta 820 fendtillä ajosta ja kyllä siinä ainaki huuti laatikko niin kovaa ettei puhelimes voinu puhua ku ei siltä vinkunalta kuullu mitään
Älä pidä takaikkunaa auki :lol:
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

MSalo kirjoitti:Ittelläni pari sataa tuntia kokemusta 820 fendtillä ajosta ja kyllä siinä ainaki huuti laatikko niin kovaa ettei puhelimes voinu puhua ku ei siltä vinkunalta kuullu mitään
Mul on 818:ssa bluetooth radio ja mikki katossa. Moni on hämmästynyt, kun on paljastunut että olen traktorissa. Kyllä tuokin toki ääntä pitää niinkuin kaikki portaattomat momenttia muuttaessa esim. tieajossa. Uudet on vielä hiljasempia oli merkki mikä tahansa. Mutta ei minun kuuloni kyllä riitä sanomaan onko esim. 724vario vai 6210R JD hiljaisempi pienen koeajon perusteella.
Carnivor

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Alla pitäis olla vielä samat renkaat samalla kuormituksella jne.
Reiska
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Reiska »

----------------------------------
Viimeksi muokannut Reiska, 20 Maalis 2013, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pallokoppimies
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Pallokoppimies »

Koneviestin Vallu-vertailu oli mielenkiintoista luettavaa. Vaikka peruslähtökohta 4 vs. 6 mukisuudesta meni totaalisen mönkään eri voimansiirtojen ansiosta, toi 6- mukinen HT vs 4 -mukinen D oli mittausten valossa mielenkiintoinen: Kuljetusajossa ja mäkikokeessa Hitekki pesi Directin ei paljon, mutta kuitenkin. Ohjaamokin hiljaisempi keppikoneessa... Vielä 14 tonnin hinnanero pistää miettimään, että onko se portaaton hintansa väärti.. :D
Hervast

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

Sikäli hyvä tuollainen testi, että monesti sitä itsekin ajatuksissaan tahtoo mennä valtavirran mukana ja alkaa mielessään kuvittelemaan miten ylivertainen joku uutta tekniikkaa edustava värkki oliskaan käytössä. Tuon testin tyylinen "reality check" voikin sitten tuottaa yllättäviä tuloksia vanhan, koetellun tekniikan hyväksi.
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Näkyihän niis käppyröis se kutosen ja nelosen ero,minkä oon itsekkin todennu. Liikkeellelähtömomentti... Ei tietysti portaattomas niin haittaa, mutta keppikoneis kyllä. Ärsyttävää lähteä esim maakuorman kans pehmeis olosuhteis kun kutonen lähtee tyhjäkäynnillä ja nelosta pitää huudattaa...
Reiska
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Reiska »

---------------------------
Viimeksi muokannut Reiska, 20 Maalis 2013, 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyntäjä
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kyntäjä »

Kyllä toi uus 700 sarja unelta erittäin paljon. Voimansiirto, moottoria ei kuule ollenkaan.
Vastaa Viestiin