case maxxum 140

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

jk
Luokka: >500hv

case maxxum 140

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Minkälainen kone tuo olis? Talos ei mitään kokemusta CNH tuotteista. Olis hinta/varustelu suhteeltaan kiinnostava kone. Tuossa 2011 mallissa ilmeisesti vielä mekaaninen pumppu?

Toimiiko jousitukset kunnolla?

Kuinkas hydrauliikka? Riittääkö öljyt isoihin kaksputkisiin kippeihin?

Kuinka vaihteisto pelaa?

Ja sitten tärkein. Tohtiiko laittaa pari sataa heppaa koneelle?
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Re: case maxxum 140

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

Lukases tosta aluksi: http://murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=8295

Kyllä öljy perässä riittää kahden sylinterin kipillekkin mutta melko täynnä saa olla. Ainakin siinä maansiirtovaunussa mitä itte on tullu ajeltua.. Scaniasta tehty.

Jousia ei siinä mallissa ole mitä olen ajanu, en tiedä niistä.
16-vaihteisessa jossain töissä aluevaihto on vähän huonossa nopeusvälissä, esim kun niität ja pitäis päästä vähän reippaammin, pitäis aluetta vaihtaa isommalle, jolloin päisteessä on taas liian iso vaihde eli alue..

Kyseisessä koneessa ei ole ollut muuta vikaa kuin polttoainetankin viisari, joka aluksi ei tahdo vajota millään, kunnes sen aloittaa ja menee sitten melko reippaasti.. Liekkö vika vai ominaisuus, kunhan tietää niin pärjää hyvin.
koivumaki
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Mä ajoin ton esi-isällä NH tS135Alla vähän vaille 4th tuntia.
Ihan hyvä mielestäni oli.Tuossa on CR moottori.
Mun konetta ei viritetty,enkä laittais 200 hepoa tuohon perärustinkiin...voi tulla onkelma..
Maantieajossa jarrulevyt oli kuluisat,jarrut kyllä tosi hyvät.Jousitukset pelaa,hytti hiukan huojuva.
Mä en kokenut tuota mekaanista aluevaihtoa häiritsevänä,tosin se voi jossain hommassa olla hankala.
Case Multicontrolleri on mukava,mulla ei moista NHssa ollut.

Toiset tykkää noista toiset ei.
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

koivumaki kirjoitti: Mä en kokenut tuota mekaanista aluevaihtoa häiritsevänä,tosin se voi jossain hommassa olla hankala
En ole vielä kun kerran sitä mekaanista aluevaihtoa tarvinnu, mutta ainakin niittotyössä se sähköinen alueenvaihtokin on liian hidas, sitä tarkoitin.

Mekaaninen aluevaihto siis tarvitaan vaihteiden 1-8 ja 9-16 välissä, ja molempien alueiden puolivälissä aluetta vaihdetaan vielä sähköisesti kahta eri nappia yhtäaikaa painamalla jos joku ei tienny :)

Eli hyppy vaihteelta 12 vaihteelle 13 on hieman aikaa vievä, ei ole kyllä haitannu missään muussa kuin niitettäessä, sielläkin vain vähän harmia. Eipähän tule ajettua elhoa solmuun liian lujan vauhdin takia.
AgriMouho
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja AgriMouho »

Tuosta Maxxumista ei oo kokemusta mutta puma 155 on ollu tän vuotta ja on kyllä ollut mieluinen kone,hiljainen ja vakaa ajaa, ja paljon hyviä yksityiskohtia. Multicontrol kannattaa ottaa ehdottomasti, siihen kun tottuu sitä ei pois anna, varmasti kun toinen kone tulee vaihtoikään on uusi case taas vahvoilla.
jk

Lukematon viesti Kirjoittaja jk »

Kiitoksia vastauksista!

Tarve meni siltä osin tosin ohi kun tuli kaupat vähän käytetystä kotimaisesta. Sinänsä mukava tehdä traktorikauppaa kun ei oo merkkiuskollisuutta mihinkään suuntaan.
Vastaa Viestiin