Kasvinsuojeluaineseos

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

ahma450
Luokka: yli 100 hv

Kasvinsuojeluaineseos

Lukematon viesti Kirjoittaja ahma450 »

Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?
meijerikkö
Luokka: yli 150 hv

Re: Kasvinsuojeluaineseos

Lukematon viesti Kirjoittaja meijerikkö »

ahma450 kirjoitti:Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?
Iltapäivän kirkkaasta auringonpaisteesta ainakin varoitellaan. Jostain jäänyt
takaraivoon ohje että 3 tai useamman aineen sekoitus nostattaa niskavilloja. :?
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

ahma450 kirjoitti:Ruiskutin tuossa asiakkaalle perjantaina seosta Tooler+juventus+comet pro ja vielä terpal, seurauksella että kasvusto ruskistui lehtien kärjistä.Mikähän siinä meni vikaan!Omille oon aina ruiskuttanu nuo tauti-ja lakoaineet erikseen,mutta asiakas halus päästä yhdellä ajokerralla.Kai tuo vielä toipuu,vilde ohra siis kyseessä :shock: Vioitus oli vielä pahempaa alueella,missä kasvusto muutenkin huonoa.Huonolla alueella jätin terpalin pois,mutta lisäsin multiplea 1l/ha.Tooleria tuli 50g/ha,juventusta 0,3 ja cometia 0,3/ha.Oliko nuo määrät muka liian suuria?
Huono alue veden vaivaamaa?
Mulla näytti tapahtuneeen saman sorttista yhen asiakkaan ohralohkolla ilman Terpaliakin. Vioitus pahempaa mitä kosteempi paikka pellolla. Ts. kasvusto oli stressitilassa hapen puutteen takia ruiskutushetkellä (vaikka olikin täysin vihreä vielä silloin) ja reagoi noin. Toipuu jos pouta jatkuu. Viereisellä ja kuivemmalla lohkolla ei vioitus ollut silmin nähtävää.
ahma450
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja ahma450 »

Pilvipouta,lähes ihanteellinen ruiskutuskeli oli.Joo ruskistuminen pahinta huonossa kasvustossa,vaikken siihen terpalia laittanutkaan.Osa lohkoista paremmassa kasvussa jonkunverran viotusta sielläkin.Oon aina omalla pellolla ruiskuttanut nuo tauti-ja lakoaineet erikseen lippulehdelle,eikä oo mitään vaurioita tullut.
Vastaa Viestiin