Pilkekone verotus?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Pilkekone verotus?
Olen metsätilallinen/palkansaaja..saanko pilkekoneen verovähennykseen jos hankin sellaisen?, olen alv-velvollinen, pitääkö myydä polttopuita sen eteen?
Re: Pilkekone verotus?
Varmaan täytys myydä/yrittää myydä jonkun verran niin se tulkittais hankituksi tulonhankkimistarkoitukseen. Tai vuokrata sitä jollekin. Kaikenhan saa vähentää millä hankitaan tuloja.deeren kirjoitti:Olen metsätilallinen/palkansaaja..saanko pilkekoneen verovähennykseen jos hankin sellaisen?, olen alv-velvollinen, pitääkö myydä polttopuita sen eteen?
Re: Pilkekone verotus?
Samma bo swenska, elikkä itelläni samatilanne.. hommasin "klapikiljotiinin"deeren kirjoitti:Olen metsätilallinen/palkansaaja..saanko pilkekoneen verovähennykseen jos hankin sellaisen?, olen alv-velvollinen, pitääkö myydä polttopuita sen eteen?
ja ilmotin vähennyksiin, kohta verottaja kyselemään onko myyntiä vaiko omaantarpeeseen klapikoneen hommasit? No neuvoteltiin asiasta ja kerroin että kaupattu on muttei ostettu , klapilla liiankova hinta? enkä verotuksen takia hintaani puota.. asia kuulemma ok. Tuli esitäytetty veroilmotus > 380€ mätkyjä...
ei kuulema klapikone vaikuta tulokseen...