Grenen laatu vastaan orginaali kulutus osat?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Grenen laatu vastaan orginaali kulutus osat?
Miten ootteko huomannu tarvike osien ja alkuperäisten välillä eroja kulutus kestävyydessä ja sopivuudessa?
Itsellä olisi ajankohtaista uusia kvernen auroihin kaikki kulutus osat ja hintoja kun oon kyselly niin useampi satku
säästyis laittamalla Grenen osat 4-siipisiin kääntöauroihin.
Itsellä olisi ajankohtaista uusia kvernen auroihin kaikki kulutus osat ja hintoja kun oon kyselly niin useampi satku
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: Grenen laatu vastaan orginaali kulutus osat?
On tullu kokeiltua Grenejä joskus. En kokeile enää.
Hinnat laski alkuperäsissä kun vaihtu Agritekille.
Hinnat laski alkuperäsissä kun vaihtu Agritekille.
Mulla on yksissä auroissa hyvä verrokki, kun yhdessä siivessä on Grenet ja muissa alkuperäiset. Grenet on vuotta tuoreempia ja jo paljon kuluneempi. Itselle tuli tuosta ihan selkeä käsitys - ei enää tarvikeosia mun auroihin tule!tiimuska kirjoitti:Miten ootteko huomannu tarvike osien ja alkuperäisten välillä eroja kulutus kestävyydessä ja sopivuudessa?
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
Kuhnin osat saattaisivat ehkä olla greneä parempia, jos ovat kuhnin omaa valmistetta.
http://www.nhk.fi/ajankohtaista_107.html
http://www.nhk.fi/ajankohtaista_107.html
Aiheeseen liittyen onko raadilla kokemusta MVAgentin kauppaamista hard faced kärkipaloista -> http://mvagent.com/files/images/kyntoau ... d_2kpl.jpg, joille
luvataan kolminkertainen kulutuksen kestävyyn normaaliin.
luvataan kolminkertainen kulutuksen kestävyyn normaaliin.
Grenen osat Kvernelandiin kestävät korkeintaan puolet alkuperäisistä kuluttavilla mailla. Lisäksi esim Grenen vantaat litistyvät vasemmasta reunasta niin että kärki seisoo takaa raottaen varpaallaan ja kuluu entistäkin nopeammin. Vantaan pultit venyvät ja löystyvät, joten auraa saa kiertää joka toinen päivä kiristämässä sieltä täältä. Maapuolissa Mölbro kestää hieman Greneä paremmin, mutta alkuperäiset eivät ole älyttömän kalliit joten hain ne viimeksi kun uusin.tiimuska kirjoitti:Miten ootteko huomannu tarvike osien ja alkuperäisten välillä eroja kulutus kestävyydessä ja sopivuudessa?
Jos saat Grenet puoleen hintaan alkuperäisistä, niin menee tasan. Kaiken huippu oli (paikallisen?) Agrimarketin "kampanja" viime vuonna, jossa Grenen osat maksoi lähes saman kuin alkuperäiset. Siihen loppui asiointi näissä merkeissä. Itse haen nykyään Kverneen alkuperäisiä varaosia, kunhan hinnat pysyy kohtuullisina, mihin tietysti Grenen kaltaiset auttavat.
- junttieinari
- Luokka: yli 300 hv
Millaista hintaa Grenen osista pyydetään, mitkä kaikki osat sisältyy tuohon "useampaan satkuun"? Itse hain viime viikolla Kvernen orkkisosia (kärjet+ vantaat), parin vuoden kokemus IKH/Mölbro halpisosista ei vakuuttanut. Kulutuskestävyys aivan onneton, ja pultit tulivat kärjistä läpi jos vähänkin isompaan kiveen osuivat. Alkuperäiset kärjet euron kalliimmat, vantaat 2 euroa halvemmat kuin halpaosat.tiimuska kirjoitti:Miten ootteko huomannu tarvike osien ja alkuperäisten välillä eroja kulutus kestävyydessä ja sopivuudessa?
-
renkimikko
- Luokka: yli 100 hv
Grenen kulutusosilla kynnettiin useampi vuosi. Puukot kesti suhteellisen hyvin, lähes alkuperäisen tasoisesti mutta kärjet meni ehkä kolmasosan nopeammin. Maapuolissa ei juurikaan kulutuskestävyydessä eroa eikä vantaissakaan ero suuri ollut. Ainoakaan pultti ei löystynyt tai tullut lävitse. Alkuperäiset istuu paikoilleen hieman paremmin mutta ratkaisevaa eroa en käytön kannalta huomannut. Jollei hintaero ihan huikea ole niin alkuperäinen lienee paras valinta, tosin jonkun verran olen huomannut myös kvernen alkuperäisissä laadun heilahtelua.
Tarjoukset piti sisällään siivet, rintapalat, vantaat, kärjet, maapuolet, kuorimet ja siiven jatkeet. Nämä siis 4-siipisiin paluuauroihin. Hinta ero koko kasan välillä noin 400 ekua. Itse joskus hakenu mv-agentilta vastaavan paketin 3-siipisiin kääntyreihin tarvike osia ja niiden kulutuksen kestossa ei moittimista.
Grene myy osia jotka tulevat bellotalta ja molbrolta, kuten ikh:lle. Noilla tarvikeosia valmistavilla yrityksillä on olemassa myös "kovempia" kulutusosia, mutta niitä ei ole yleisesti myynnissä... Ainakaa suomessa. Viime keväänä kyselin molbrolta suoraan osia auraan kun on Rabe on sellainen merkki ettei ihan heti suomesta löydy hyllystä. Katselin kuvastoa netin kautta ja sieltä löytyis osia jotka on karbidivahvistettuja. Pitäis löytyä kulutuskestävyyttä. Tuli sitten teetettyä kuitenkin esiauran vantaat ja kiekkoleikkuri kaverilla joka on metallipajalla töissä. Ei maksanu paljoa mitään kun ei kuittia tarvinnu tehä
Teräslaatu oli hb 400, eli kait se jotain kulutusta kestää 
Ilmeisesti silmät tarkkana seurataan palstaa myös Agritekillä. Sopivasti oli ilmoitus kuppilan paikallislehdessä nyt että Kvernen kärjet 7,90 ja kokemuksen syvällä rintaäänellä todettiin että "kestää paljon kauemmin kuin kopiot".
Onkohan markkinointiosasto edes käynyt pellollakaan
Mitä osia itse käytän rippuu hinnasta, toivottavasti eivät tee yhteistyötä niin että alkuperäinen nousee 100% ja tarvike 50%. Terveisiä vaan.
Onkohan markkinointiosasto edes käynyt pellollakaan
Mitä osia itse käytän rippuu hinnasta, toivottavasti eivät tee yhteistyötä niin että alkuperäinen nousee 100% ja tarvike 50%. Terveisiä vaan.