Valtraan työkalulaatikko?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Valtraan työkalulaatikko?
Olisko kellään vinkkiä mihin ja miten saisi peltilaatikon sopimaan? tai jonkun muun säilytys tilan.
Malli: Metzo, 6000, 8000 / hitek-sarja
Speksit - hytin ulkopuolelle, nokkaan ei käy, mieluummin vasemmalle puolelle, takana kuormaajan letkut ja ventiilipöytä.
Malli: Metzo, 6000, 8000 / hitek-sarja
Speksit - hytin ulkopuolelle, nokkaan ei käy, mieluummin vasemmalle puolelle, takana kuormaajan letkut ja ventiilipöytä.
Re: Valtraan työkalulaatikko?
omaan tein vedettävän laatikon vasemman astinlaudan 1 ja 2 tason väliin,ylhäältä kannatus astinlaudasta ja alta tuki kuormaajanraudasta.mahtuu 5m ketjua ,pari sakkelia ja nostoketjut,
Tuo se varmaan olis se kätevin paikka työkalulaatikolle. Itse hahmottelin sitä pitkänmallisena jotta sinne mahtuis myös hylsysatsin vääntövarsi tarvittaessa, silloin loota pitäis olla traktorin pituussuunnassa ja vedettäisiin eteenpäin ulos.
Mitähän sinne tarviis sopia; pari suurinta avainta, nostoketju, muutama hydrauliikkaletku ?
Mitähän sinne tarviis sopia; pari suurinta avainta, nostoketju, muutama hydrauliikkaletku ?
Vähän vastaavasti kuin Deutsissa.ojaniitty kirjoitti:omaan tein vedettävän laatikon vasemman astinlaudan 1 ja 2 tason väliin,ylhäältä kannatus astinlaudasta ja alta tuki kuormaajanraudasta.mahtuu 5m ketjua ,pari sakkelia ja nostoketjut,
Meidän 655:ssa peltilaatikko hytissä oikeassa etunurkassa, kun sen puolen oveakaan ei tule käytettyä.
Tuonne astinlaudan väliin sais n60 cm pitkän vetolaatikon, kulmaraurasta kiskot, vetonuppi päähän, takapäähän saranat ja kulmarauran päähän reikä johon tr sokka ettei laatikko putoo.
Tulikahan noin hyvä?
Mettässä ajaes voi kyllä joku kapula nousta ja runnoa laatikon.
Tulikahan noin hyvä?
Mettässä ajaes voi kyllä joku kapula nousta ja runnoa laatikon.
-
massey ferguson5455
- Luokka: yli 300 hv
390:ppi verkuun oon vähä kaipaillu jonkunlaista työkalulaatikkoa lähinnä metsätyö kamppeita varten. (saha, vänkäri, bensakannu jne). Mutta paikka pitäs keksiä paikka sille, keulallehan se olis helpoin mutta tuleekohan jo vähän turhan pitkä nokka? Onko kokemuksia. Vai mahtuuko muualle.
Sitten kun keksitte, niin mää tarttisin pari...Valmet 705:n kabiini on kyl sevverta reilu, että mahtuu pari sahaa, polttoaineet ja työkalut hyttiinkin. Maxxumiin ei mahdu mitään ja vähätkin työkalut varisee ovea aukaistessa pihalle. M:ssä on kyl pienen työkalulaatikon paikka muistaakseni, mutta olisko otettu pois kun on asennettu kuormaaja?
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Menee vähä ohi aiheesta, mutta sahoita oli juttua, niin tälläset telineet sahoille on omassa valmetissa. Teline on hytin molemmin puolin.
N-vatraan kans kaipais jonkun hyvän säilytyspaikan työkalupakille.
Aika kätevä sahapakki. Itse olen haaveillut etunostolaitteeseen jonkinlaisen metsälaatikon johon saisi kaksi sahaa, ketjut, sakkelit yms viilat ja ruuvipuristimen sekä kanisterit jolloin olisi sopiva taukotyöpöytä ja saisi tiputtaa sen varsilla pois kyydistä jos tulee muuta ajoa välillä. En vaan ole saanut aikaiseksi västä tuollaista, mutta ehkä joskus.
Muuten loistava idea, vaatis vaan jonkun hupun sahalle. Äkkiäkös sellaisen tekasee vaikka pressun palasta ja kiinnikkeet siihen. Saha muuten joko kurainen tai luminen, aika harvoin metsään mennessä kesäkeliCultio kirjoitti:Aika kätevä sahapakki. Itse olen haaveillut etunostolaitteeseen jonkinlaisen metsälaatikon johon saisi kaksi sahaa, ketjut, sakkelit yms viilat ja ruuvipuristimen sekä kanisterit jolloin olisi sopiva taukotyöpöytä ja saisi tiputtaa sen varsilla pois kyydistä jos tulee muuta ajoa välillä. En vaan ole saanut aikaiseksi västä tuollaista, mutta ehkä joskus.
Tuo sahapukki on sitten seuraava listalla - kiitos vaan ennakoinnista, itse aatelin vilmivaneerista tehdä tuon Wilpon telineen, jonnekin takapäähän pitäisi sitä yrittää.Jari kirjoitti:Muuten loistava idea, vaatis vaan jonkun hupun sahalle. Äkkiäkös sellaisen tekasee vaikka pressun palasta ja kiinnikkeet siihen. Saha muuten joko kurainen tai luminen, aika harvoin metsään mennessä kesäkeliCultio kirjoitti:Aika kätevä sahapakki. Itse olen haaveillut etunostolaitteeseen jonkinlaisen metsälaatikon johon saisi kaksi sahaa, ketjut, sakkelit yms viilat ja ruuvipuristimen sekä kanisterit jolloin olisi sopiva taukotyöpöytä ja saisi tiputtaa sen varsilla pois kyydistä jos tulee muuta ajoa välillä. En vaan ole saanut aikaiseksi västä tuollaista, mutta ehkä joskus.
Tuosta hupusta, eikö pikku apulantasäkki ajaisi sen homman?
Kaupan muovikassi on vielä parepi vaihtoehto, siinähän on rivatkin valmiina. Eikä maksa paljoa.matic kirjoitti:
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Ei siinä mitään suojaa olla kaivattu !Vesa kirjoitti:Kaupan muovikassi on vielä parepi vaihtoehto, siinähän on rivatkin valmiina. Eikä maksa paljoa.matic kirjoitti:
Jos On kärry+kuormain aina peräs nii kuormaajan ja etusermin väliin laatikko. Itellä Patussa siihen väliin pellistä rakennettu semmonen laatikko. mahtuu kaks sahaa, kombikannu ja kaks vyötä hyvin. Sivusta aukeava ja luukku jää kätevästi pöydäksi, kun aukaisee, nii voi siinä päällä tankkailla ym.
Valmet 6400:een ainakaan en ite keskiny mitää järkevää paikkaa missä ei olis laatikko näkäkyvyyttä haittaamas tai muuten eessä. Ainakaan noin isoa mihin pari sahaa ja kannu pitäs saaja.
Valmet 6400:een ainakaan en ite keskiny mitää järkevää paikkaa missä ei olis laatikko näkäkyvyyttä haittaamas tai muuten eessä. Ainakaan noin isoa mihin pari sahaa ja kannu pitäs saaja.
Tekisin oikein laatikon kannella, niin pakki näyttisi lähinnä umpinaiselta etupainolta. Sisälle hyllyt/pidikkeet/lokerot kanistereille ja sahoille, pohjalle heittää kettingit ja kannen sisäpuolelle pientyökalut. Vähän tuon näköinen mutta ontto ja syvempi. Kunhan inspiraatio iskee.Jari kirjoitti:Muuten loistava idea, vaatis vaan jonkun hupun sahalle. Äkkiäkös sellaisen tekasee vaikka pressun palasta ja kiinnikkeet siihen. Saha muuten joko kurainen tai luminen, aika harvoin metsään mennessä kesäkeli
Kärryssä olisi tilaa mutta kun sitä ei tule raahattua metsään joka kerta.