Miten valmet kulkemaan lujempaa?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

OQO
Luokka: 50 hv., takaveto

Miten valmet kulkemaan lujempaa?

Lukematon viesti Kirjoittaja OQO »

Meillä on valtra valmet 6400 ja siihen on ostaes otettu vakiota pienemmät pyörät. ny oon kyllästyny ajeleen hiljaa sillä niin pitäs saada kulkeen lujempaa ilman renkaitten vaihtoa. siitä on ruuvattu heppoja lisää 10hv et nyt siinä on 110hv mut tuntuu et se kulkis jopa hiljempaa sen ruuvauksen jälkeen. onko mahdollista? ja onko sitte mahdollista ees saada kulkemaan lujempaa ilman niitten renkaitten vaihtoa?
Murtola_Lasse
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Miksi on ostettu vakiota pienemmät renkaat, olisi pitänyt ostaa suuremmat kuin vakiot, jos hurjastella pitää.
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Kierroksia koneeseen vähän päästää lisää,,,,

Sen verran vaan ettei just kilahda kampi ulos valukuorestaan.
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Vaihtamalla vaikkapa JCB Fastrackiin :wink: Kierroksien lisääminen ja renkaiden vaihto auttaa hieman, mutta ei mahdottomasti.
kettu
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja kettu »

Itse laitoin kierroksia lisää 2600 kierrosta 6300 mezzoon kulki vakiona 42 ja nyt 53 vallun oman mittarin mukaan. huoltomiehen mukaan kierroksia ei saa lisätä yli 2800 tasapainoelimet ei pysy matkassa. Olen kyllä kuullut että niitä on otettu poiskin ja kierroksia lisätty 3000een :roll:
Turvekeisari
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Turvekeisari »

Tai sitte jos ei oo koneelle hommia nii vaihelaatikko lattialle.. No eipä ne renkaat ois kova investointi, vaikka keskimäeltä hakee renkaat ja laittaa vanhat myyntii :!:
colt
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja colt »

tuos tutulla 8400 vm~96 jenkaa ottaa 3000 kierrosta/mittari loppuu kesken, tehot n.160-170hv vakiona 140hv kulkee 52km/h 8) 8)
kaks vitonen
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja kaks vitonen »

705 valametti vakiona 28 km/h sit 18.4 /38 taakse +ylentävä pika vaihe ja kierrokset 3000 ja evästä koneelle riittävästi niin 55 km/h eikä pompi kuin kenguru :lol:
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

No huh huh.

Mulla on sama ongelma. Ostin käytetyn 6400:n jossa 34" renkaat jostain syystä. Voisin vaihtaa tai myydä ne (etuset myös) jos joku kaipaa tuon kokoisia. En nyt nopeutta kaipaa lisää mutta maavaraa kylläkin.

Puhetta oli myös tuosta nopeusmittarista. Tässä koneessani on kojelaudan päällä sellainen möykky jossa on 12 tunnin kello ja nopeusmittari jóka ei toimi. Lienee ollut lisävaruste silloin aikanaan.
Voisiko tuon anturin jotenkin testata? Uusi anturi on neljänkympin paikkeilla.
jupe
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jupe »

onko porukoilla tietoa kuinka paljon kierroksia ottaa 6750 valmetti yleensä itsellä vain 1800 kierrosta. voisiko sitä nostaa?
Jukz
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jukz »

onkos jupe kenties huomannut että 6750 hitech valtra on ecopower-moottorilla eli matalakierroskone, joka ottaa vakiona 1800 kierrosta. Kierroksia nostamallahan siitäkin voimaa tulisi.
Itsellä T140 valtra ecopower-moottorilla ja tuttu huoltomies sanoi että voimaa tulisi normikierroksilla sen 160 hevosta ja nopeutta noin 50 kun on valmiina liikenneperä. Sama on myös 6750. Normaalikierrokset on noin 2400 rpm
jupe
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jupe »

olen huomannut että on ekopower, mulla vain tieto näistä että ei kärsisi nostaa ainakaan tuonne 2400 kierrokseen alkaa hydraulipumppu kuulemma gavitoida. mutta mulla on isoilla renkailla niin ajattelin että jos jollakin olisi 34" renkailla niin ottaako silloin enemmän kierroksia. nopeuttahan ei saisi olla maatalouskoneella olla kuin 43 ja tämä ottaa juuri sen. Sillä kyselen, ja kun en ole oikein huoltomiehiltäkään saanut kunnonvastausta.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Ekopover-matalakierros moottorin turbo on kovilla jos lisää kierroksia moottoriin, koska se turbo on pieni ja nopeakierroksinen.
Näin olen kuullut Sisu-dieseli miehiltä.
Jukz
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jukz »

Joo... se voi olla ongelma se turbon kestävyys, mutta eiköhän kone nopeudu jo sillä kun laittas 28 eteen ja 38 taakke.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

jupe kirjoitti:olen huomannut että on ekopower, mulla vain tieto näistä että ei kärsisi nostaa ainakaan tuonne 2400 kierrokseen alkaa hydraulipumppu kuulemma gavitoida.
Jaa. Mutta eikös noissa ole hydrauliikan tuotto alhaisempi juuri sen takia että pumppu on sama kun muissa vastaavissa? Tällainen tieto mulla on ainakin vanhemmista malleista, siksi tuo turboasia tuntuu uskottavammalta esteeltä kierrosten nostolle.
Vastaa Viestiin