2000-luvun Deutz-Fahr Agrotronit

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

keke66
Luokka: yli 150 hv

Re: 2000-luvun Deutz-Fahr Agrotronit

Lukematon viesti Kirjoittaja keke66 »

130 vm. 2004 tarttis pientä piristystä. Kuinka paljon tehoja olisi järkevä lisätä? Itse ajattelin jotain n. 150 hv, käyttö sekalaista maatalous - ja urakointikäyttöä.
Porin Tehotuonnista olen ajatellut kysyä, mutta onko jokin muu varteenotettava vaihtoehto mielessä?
zetor8045
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja zetor8045 »

keke66 kirjoitti:130 vm. 2004 tarttis pientä piristystä. Kuinka paljon tehoja olisi järkevä lisätä? Itse ajattelin jotain n. 150 hv, käyttö sekalaista maatalous - ja urakointikäyttöä.
Porin Tehotuonnista olen ajatellut kysyä, mutta onko jokin muu varteenotettava vaihtoehto mielessä?
Ainoa varteenotettava vaihtoehto on www.ltr-racing.com
tonii
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja tonii »

zetor8045 kirjoitti: Ainoa varteenotettava vaihtoehto on http://www.ltr-racing.com
Kunhan vaan kerkeäisivät joskus käymään.
IMSL

Lukematon viesti Kirjoittaja IMSL »

Tämmönen vaihtoehto on myös http://www.chipexpress.com/diesel-tunin ... -1998.html
On vaan Deutziin puolta tyyriimpi kun mitä on esim. Valtroihin.
Kloppi

Lukematon viesti Kirjoittaja Kloppi »

keke66 kirjoitti:130 vm. 2004 tarttis pientä piristystä. Kuinka paljon tehoja olisi järkevä lisätä? Itse ajattelin jotain n. 150 hv, käyttö sekalaista maatalous - ja urakointikäyttöä.
Nykyisellään voimaa.com kiertelee kanssa dynamometrin kanssa. Sellainen olisi itsellä harkinnassa tuon 110:n Agrotronin päänmenoksi..
zetor8045

tonii kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti: Ainoa varteenotettava vaihtoehto on http://www.ltr-racing.com
Hyvää kannattaa odottaa :wink: Ja kunnollista ainakin se kun vaatii aikaa että tehdään kunnolla mutta massatuotanto sekundaa saa kyllä nopeasti ja kalliimmalla ja sitten saa odottaa että joku tulee korjaamaan ohjelman kuntoon eli kerralla kuntoon ja ammattitaidolla...
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

zetor8045 kirjoitti:
tonii kirjoitti:
Hyvää kannattaa odottaa :wink: Ja kunnollista ainakin se kun vaatii aikaa että tehdään kunnolla mutta massatuotanto sekundaa saa kyllä nopeasti ja kalliimmalla ja sitten saa odottaa että joku tulee korjaamaan ohjelman kuntoon eli kerralla kuntoon ja ammattitaidolla...
Eli soitto Voimaa.comiin ja tulevat laittamaan homman kuntoon. Mulla ja kaverilla custom ohjelmat, vajaa parisataa kaakkia 140 Deutsissa. Tuon ikäinen 130 käytännössä lähes sama kone, eli kestää ottaa voimaa kun nämä niitä aliviritettyjä koneen kokoon nähden. 170-180hv lienee ihan passeli teho. Mittaa teho myös
ennen tehonlisäystä!!
zetor8045

Jari kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:
tonii kirjoitti:
Hyvää kannattaa odottaa... Ja kunnollista ainakin se kun vaatii aikaa että tehdään kunnolla mutta massatuotanto sekundaa saa kyllä nopeasti ja kalliimmalla ja sitten saa odottaa että joku tulee korjaamaan ohjelman kuntoon eli kerralla kuntoon ja ammattitaidolla...
Eli soitto Voimaa.comiin ja tulevat laittamaan homman kuntoon. Mulla ja kaverilla custom ohjelmat, vajaa parisataa kaakkia 140 Deutsissa. Tuon ikäinen 130 käytännössä lähes sama kone, eli kestää ottaa voimaa kun nämä niitä aliviritettyjä koneen kokoon nähden. 170-180hv lienee ihan passeli teho. Mittaa teho myös
ennen tehonlisäystä!!
No mitä tuosta voimaa.comistakin on kuulunut niin korjaavat porin ohjelmia ja sitten tulee Ltr-racing ja korjaa niiden jäljet ja sitten toimii... Eli nämä voimaa.comit ja porintehotuonnit ja digituningit ottaa ohjelmansa tuolta tanskasta ja muualta ja siellä ne tekee ohjelmat ilman suutinkarttoja ja muutenkin suurpiirteisesti vain ja ainoastaan bisnes mielessä ja sitten rupeekin paukkumaan turbot ja pakosarjat... Mutta jokainen saa ottaa softansa mistä tykkää mutta minun auton ohjelmaan ei ainakaan koske kuin yksi henkilö ja se lienee jo selvää kuka :wink: Ainahan tietenkin teho pitää mitata ennen ja jälkeen... Ja miksi maksaa 1100€ kun kun n.600€:kin saa jo paremman siis traktorista ja autoon maksoin 400€ ohjelmasta kun sovitettiin isompi turbo ja suuttimet paikoilleen... Ja ei oo kyllä moitittavaa porintehotuonnista mitenkään on pistänyt hyvät ohjelmat kahteen deutsiin muutakuin liian kallis...
JarJar

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

zetor8045 kirjoitti:Ainoa varteenotettava vaihtoehto on http://www.ltr-racing.com
zetor8045 kirjoitti:Mutta jokainen saa ottaa softansa mistä tykkää mutta minun auton ohjelmaan ei ainakaan koske kuin yksi henkilö ja se lienee jo selvää kuka :wink:
Hiukka menee jo liiaksi yhden pajan kehumiseksi. Henkilöauto puolella löytyy kyllä suomessa todellisia alan asiantuntioita useita (jotka eivät todellakaan työnnä autoon mitään tanskalaista all-in-one ohjelmaa)... Työkonepuolella taitaa suurin murhe olla kun lähdetään hakemaan asiakkaan toiveesta liian suuria tehoja ja tästä syystä sitten heikoin lenkki antaa periksi. Mistään avaruus tieteestä kun ei loppupelissä ole kyse.
zetor8045

JarJar kirjoitti:
zetor8045 kirjoitti:Ainoa varteenotettava vaihtoehto on http://www.ltr-racing.com
zetor8045 kirjoitti:Mutta jokainen saa ottaa softansa mistä tykkää mutta minun auton ohjelmaan ei ainakaan koske kuin yksi henkilö ja se lienee jo selvää kuka :wink:
Hiukka menee jo liiaksi yhden pajan kehumiseksi. Henkilöauto puolella löytyy kyllä suomessa todellisia alan asiantuntioita useita (jotka eivät todellakaan työnnä autoon mitään tanskalaista all-in-one ohjelmaa)... Työkonepuolella taitaa suurin murhe olla kun lähdetään hakemaan asiakkaan toiveesta liian suuria tehoja ja tästä syystä sitten heikoin lenkki antaa periksi. Mistään avaruus tieteestä kun ei loppupelissä ole kyse.
No jokainen ottaa tämän miten tahtoo mutta työkonepuolellahan täytyy olla tarkkaa mitä sinne syötetään ja koska muuten lämmöt nousee töitä tehdessä varsinkin kun otetaan suuria tehoja ja auton virityspajojahan on monia ja niissä erot on myös suuria kun toiset lykkää valmiita ohjelmia ja toiset tekee itse ja tässä ohjelmien itse tekemisessähän ne taidot punnitaan varsinkin kun lähdetään säätelemään VNT-ahtimia sitä kun ei kaikki osaa eikä tee... Mutta nyt loppu OT mun kohdalta koska mun kanta on jo selvä eikä muutu! Mutta oppia ikä kaikki myös näissä viritys puuhissa... Ja jokainen tekee rahoillaan mitä tykkää ja saa lykätä ne vaikka huarien persiisiin jos haluaa...
Motor
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja Motor »

Vähän menee ot:ksi mutta menkööt.

Eli onko kukaan näihin agrotroneihin laittanut alle noita 710/70R38-koon renkaita?

Paljon tuota kokoa nykyään näkyy, vaan ei ainuttakaan deutzia vastaavalla koolla vastaan tullut, joten mahtuuko? Kokemuksia/havaintoja?
retku

Lukematon viesti Kirjoittaja retku »

hyväähän ei näistä sähköohjatuista moottoeista tahdo saada millään. vanha moottoritekniikka pieksee kyllä uudet tehossa ja ominaisuuksisa.

ltr on ihan hyvä. väitän että prempi kuin voimaa.com...
Hervast

Lukematon viesti Kirjoittaja Hervast »

JarJar kirjoitti:Hiukka menee jo liiaksi yhden pajan kehumiseksi. Henkilöauto puolella löytyy kyllä suomessa todellisia alan asiantuntioita useita (jotka eivät todellakaan työnnä autoon mitään tanskalaista all-in-one ohjelmaa)... Työkonepuolella taitaa suurin murhe olla kun lähdetään hakemaan asiakkaan toiveesta liian suuria tehoja ja tästä syystä sitten heikoin lenkki antaa periksi. Mistään avaruus tieteestä kun ei loppupelissä ole kyse.
Henkilöautopuolella ja VAG tdi värkkien kanssa vois suositella ainakin Findieseliä Kuopiosta. Lastu säädellään ja sovitetaan niin että kaksoismassavauhtipyörä kestää ja pakolämmöt ja ahtopaineet pysyvät miltei alkuperäisellä tasolla. Valmiiden osien säädön hinta oli n. puolet tehoa.com tms. lastujen hinnasta...

Traktorivehkeissä taitaa olla testaus hankalempaa kun itsediagnostiikkaa ei ole niin runsaasti käytettävissä ja penkissäkään ei pääse testaamaan.
Hegge-51
Luokka: Polkutraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja Hegge-51 »

Onko sähköviat yleisiä Agrotron malleissa ,mulla on Df 115 MK3 2003 jossa EMC moottorinohjaus elää omaa elämäänsä välillä starttaa ja käy monta kuukautta ja yhtäkkiä alkaa EMC valo vilkkua tai jää palaamaan eikä traktori käynnisty ennenkuin vaso sammuu. Missähän vika ???
keke66

Lukematon viesti Kirjoittaja keke66 »

Onkos kukaan ite laittanut yläajovaloja noihin? Mahtaako johdot olla vedetty valmiiksi? Varmaan siinä vyötärövalojen paikalla olis paras paikka noille, vai miten olette toteuttaneet?
Vastaa Viestiin