Eihöhän ne teidän traktorit ole isäsi ostamia...3070 E kirjoitti:Täällä on vähän havaittavissa, että jokainen suosittelee omaa merkkiään, mikä toisaalta on ihan luonnollista.
En minäkään MF:ää ole turhaan valinnut, Valmettimies olen ollut aina pyöreään nokkaan asti mitä nyt välillä toi 655:nen jurppii, NH TS 90:iin olen ollut todella tyytyväinen, eli tl todennäköisesti viellä parempi, nyky Jontikoista kiinnostaa vain M-sarja mikä loppuu hieman lyhyeen, siinä nyt oli 4 myynnissä parhaiten sijoittuneessa, itse kun on tullut "hieman" perehdyttyä noihin traktoreihin, yleensä kumminkin ihmiset valitsee koneen mikä sopii parhaiten omaan käteen, kaikissa niissä hyvät ja huonot puolensa on.
EK-traktori lumitöihin?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: EK-traktori lumitöihin?
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viesti:
Minä voin hyvällä omalla tunnolla kertoa että olen kalustoni ostanut ja valinnut itse.Murtola_Lasse kirjoitti:Eihöhän ne teidän traktorit ole isäsi ostamia...3070 E kirjoitti:Täällä on vähän havaittavissa, että jokainen suosittelee omaa merkkiään, mikä toisaalta on ihan luonnollista.
En minäkään MF:ää ole turhaan valinnut, Valmettimies olen ollut aina pyöreään nokkaan asti mitä nyt välillä toi 655:nen jurppii, NH TS 90:iin olen ollut todella tyytyväinen, eli tl todennäköisesti viellä parempi, nyky Jontikoista kiinnostaa vain M-sarja mikä loppuu hieman lyhyeen, siinä nyt oli 4 myynnissä parhaiten sijoittuneessa, itse kun on tullut "hieman" perehdyttyä noihin traktoreihin, yleensä kumminkin ihmiset valitsee koneen mikä sopii parhaiten omaan käteen, kaikissa niissä hyvät ja huonot puolensa on.
Siksi minulla on neliveto leyland vm. 80 ja pari nuhvia. Valmetti on "tilan" alkuperäiskone ajalta ennen minua.
Ja koneet ovat minun omia, ei pankin kuten jotkut virheellisesti "unohtavat" mainita
Takaisin aiheeseen palatakseni:
Tuohon 20 - 35 000 € hintaan on tarjolla monenlaista kampetta. On olemassa karvalakkimalleja vailla mukavuuksia (Valtra A, Case JX ja NH TDD...) ja nykyaikaisempia koneita (MF 4200/4300, NH TL/TLA/TS, Case CX/JXU/CS, JD 5xxx/6xxx, Valtra 6xxx, Setka...). Yhdenkään kanssa ei varmasti ominaisuuksien puolesta lumityöt jää tekemättä. Valinta noista on tehtävä omien mieltymysten mukaan.
Käytettyä ostaessa kunto on se, mikä ratkaisee. Mitä enemmin ajettu, sen tarkemmin on historia tiedettävä/selvitettävä. Minkälaisessa käytössä kone on ollut? Mitä osia vaihdettu ja milloin? Mitä huoltoja tehty ja milloin? Parasta olisi päästä turisemaan koneesta suoraan edellisen omistajan kanssa tai vielä parempi; Päästä näkemään kone vielä edellisellä omistajalla ennen liikeeseen menoa / ostaa suoraan edelliseltä omistajalta ilman välikäsiä.
Edellisten lisäksi itse arvostaisin seuraavia ominaisuuksia:
Tuohon 20 - 35 000 € hintaan on tarjolla monenlaista kampetta. On olemassa karvalakkimalleja vailla mukavuuksia (Valtra A, Case JX ja NH TDD...) ja nykyaikaisempia koneita (MF 4200/4300, NH TL/TLA/TS, Case CX/JXU/CS, JD 5xxx/6xxx, Valtra 6xxx, Setka...). Yhdenkään kanssa ei varmasti ominaisuuksien puolesta lumityöt jää tekemättä. Valinta noista on tehtävä omien mieltymysten mukaan.
Käytettyä ostaessa kunto on se, mikä ratkaisee. Mitä enemmin ajettu, sen tarkemmin on historia tiedettävä/selvitettävä. Minkälaisessa käytössä kone on ollut? Mitä osia vaihdettu ja milloin? Mitä huoltoja tehty ja milloin? Parasta olisi päästä turisemaan koneesta suoraan edellisen omistajan kanssa tai vielä parempi; Päästä näkemään kone vielä edellisellä omistajalla ennen liikeeseen menoa / ostaa suoraan edelliseltä omistajalta ilman välikäsiä.
- Hydraullinen suunnanvaihto
- Pikavaihteet
- Kuormaimessa vakaimet ja jousitus
- Vähintään kolme 2-toimista hydraullilohkoa kuormaimen lisäksi
- Mieluusti alle 3000h ajettu (kunto tietysti ratkaisevampi)
En ole vastoin väittänytkään, kerroin kokemukseni ja näkemykseni.Murtola_Lasse kirjoitti:Eihöhän ne teidän traktorit ole isäsi ostamia...3070 E kirjoitti:Täällä on vähän havaittavissa, että jokainen suosittelee omaa merkkiään, mikä toisaalta on ihan luonnollista.
Olen samoilla linjoilla. Kyllähän tuohon budjettiin kaikkea mahtuu mutta kun uusi kuitenkin karkaa hieman ulottumattomiin, käytettyjä katsellessa joutuu painimaan erilaisten valintojen kanssa. Moni täällä tyrmää yksinkertaisimmat ja pienemmät koneet mutta ehkä juuri lumihommissa sellaiset ovat omiaan.Jevgen kirjoitti:Takaisin aiheeseen palatakseni:
- Hydraullinen suunnanvaihto
- Pikavaihteet
- Kuormaimessa vakaimet ja jousitus
- Vähintään kolme 2-toimista hydraullilohkoa kuormaimen lisäksi
- Mieluusti alle 3000h ajettu (kunto tietysti ratkaisevampi)
Suunnanvaihto, mikäli mekaaninen, sitten mieluusti nappikytkimellä varustettuna mutta tietenkin hydraulinen olisi mukavempi.. Sitten tuo ajomäärä. Siinä ehkä minulle ne tärkeimmät ominaisuudet.
Ja kun koneiden vaihtuvuus myynnissä on melko vaisua, pakko odotella sopivia vaihtoehtoja.. Ei millään viitsisi lähteä hakemaan konetta turhan kaukaa.. Rahtaaminen tulee kalliiksi tai sitten koneen pitäisi irrota sen verran halvemmalla
sunnuntaifarmari kirjoitti:jan79 kirjoitti:
P.S. Jos satut päätymään TL:ään jossa ei vielä ole kuormainta, niin olis tuossa Quicke/Trima ek-sovitteet ylimääräisenä.
Pistän korvan taakse..
Hyvältä vaikuttaa tuo uus zetor proxima power ja se suunnanvaihdin toimii myös aikas hyvin ja on kolme pikavaihdetta... Ja suht hiljainen hyttikin tai ei ainakaan ole häiritsevää sävyä siinä.... Koe-ajoin sellasen tänään ja olis vaan ollut rahaa niin seatti olis jäänyt siihen ja olisin tullut zetorilla kotio 
Missäs hintaluokassa se suurin Power mahtaa pyöriä??zetor8045 kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa tuo uus zetor proxima power ja se suunnanvaihdin toimii myös aikas hyvin ja on kolme pikavaihdetta... Ja suht hiljainen hyttikin tai ei ainakaan ole häiritsevää sävyä siinä.... Koe-ajoin sellasen tänään ja olis vaan ollut rahaa niin seatti olis jäänyt siihen ja olisin tullut zetorilla kotio
Rahti maksaa polttoaineen verran,samalla saat kokeiltua konetta kotimatkan! Kotimatkan jälkeen voit laskea kaikki kulut mitä tunnissa tulee:- )jan79 kirjoitti: Ja kun koneiden vaihtuvuus myynnissä on melko vaisua, pakko odotella sopivia vaihtoehtoja.. Ei millään viitsisi lähteä hakemaan konetta turhan kaukaa.. Rahtaaminen tulee kalliiksi tai sitten koneen pitäisi irrota sen verran halvemmalla
Pari juttua,Fiiatin peruinen klik-klak pätevä. Tunteja ei tarvi pelätä,itsekin ostin viime keväänä 5000 tuntia ajetun 6850 Valtran eikä tunnit näy kuin renkaissa ja penkissä. Ainakaan toistaiseksi...
Käytettyä ostaessa huoltohistoria se tärkein ja mikäli mahdollista,selvitä edellinen omistaja. Hänelle soittamalla selviää paljon, ja puskaradiolla. Pihapiirin kunto merkitsee paljon, suoraan edelliseltä omistajalta ostaessa homma selkeytyy yleensä pihaan kurvatessa,ennenkuin konetta edes näkee...
Hyvä pointti tuo edellisen omistajan yleinen siisteys yms käsitys. Liikkeestä kun ostaa, voi soittaa edelliselle omistajalle eikä se tarvitse "enää" kehua konetta kun on jo eroon päässyt.. Mutta tietysti omistajasta ja paikasta saa erilaisen käsityksen kun menee itse paikalle.Jari kirjoitti:Rahti maksaa polttoaineen verran,samalla saat kokeiltua konetta kotimatkan! Kotimatkan jälkeen voit laskea kaikki kulut mitä tunnissa tulee:- )jan79 kirjoitti: Ja kun koneiden vaihtuvuus myynnissä on melko vaisua, pakko odotella sopivia vaihtoehtoja.. Ei millään viitsisi lähteä hakemaan konetta turhan kaukaa.. Rahtaaminen tulee kalliiksi tai sitten koneen pitäisi irrota sen verran halvemmalla
Pari juttua,Fiiatin peruinen klik-klak pätevä. Tunteja ei tarvi pelätä,itsekin ostin viime keväänä 5000 tuntia ajetun 6850 Valtran eikä tunnit näy kuin renkaissa ja penkissä. Ainakaan toistaiseksi...
Käytettyä ostaessa huoltohistoria se tärkein ja mikäli mahdollista,selvitä edellinen omistaja. Hänelle soittamalla selviää paljon, ja puskaradiolla. Pihapiirin kunto merkitsee paljon, suoraan edelliseltä omistajalta ostaessa homma selkeytyy yleensä pihaan kurvatessa,ennenkuin konetta edes näkee...
Joo.. Kyllä jonkinmoisen matkan voin koneella ajella kotiin mutta ihan toiselta puolelta suomea ei viitsi lähteä pikkuteitä etsimään
No nehän on samoja koneita kaikki että suurinta ei kannata ostaa kun pumpulla kuitenkin käy mutta 30 000-60 000€ on hinnat riippuen varusteista... Ja hintahan on jo valtamerkkien tasoa melkeimpä mutta olipa väljää konepeiton alla kun ei ollut mitään turhaa siellä mutta ominaisuudet oli silti kohdallaan3070 E kirjoitti:Missäs hintaluokassa se suurin Power mahtaa pyöriä??zetor8045 kirjoitti:Hyvältä vaikuttaa tuo uus zetor proxima power ja se suunnanvaihdin toimii myös aikas hyvin ja on kolme pikavaihdetta... Ja suht hiljainen hyttikin tai ei ainakaan ole häiritsevää sävyä siinä.... Koe-ajoin sellasen tänään ja olis vaan ollut rahaa niin seatti olis jäänyt siihen ja olisin tullut zetorilla kotio
Koneen hankinta edelleen kesken.. Olemassa olevasta kalustosta kun pitäisi saada rahat
Nettikone on ollut kovassa selauskäytössä..
Pakko kysyä onko tämän palstan konemiehillä kokemuksia Valmetin 2105 traktorista? Yllättävän vähän löytyy konedatan lisäksi tietoutta. Mieluusti asiallisia ja vielä parempi jos olisi tietoa käytännössä.. Googlettamalla jollain palstalla jossain keskustelussa joku kehoitti pysymään erossa.. Joku taas kehui äärimmäisen vahvaksi koneeksi.
Pelkän tehon takia en ole em. koneesta kiinnostunut, lumet ja hiekat siirtyy vähemmilläkin hevosilla mutta pisti vain silmään.
Onko tuollaiseen sitten mahdoton löytää varaosia jos jotain hajoaa..?
Nettikone on ollut kovassa selauskäytössä..
Pakko kysyä onko tämän palstan konemiehillä kokemuksia Valmetin 2105 traktorista? Yllättävän vähän löytyy konedatan lisäksi tietoutta. Mieluusti asiallisia ja vielä parempi jos olisi tietoa käytännössä.. Googlettamalla jollain palstalla jossain keskustelussa joku kehoitti pysymään erossa.. Joku taas kehui äärimmäisen vahvaksi koneeksi.
Pelkän tehon takia en ole em. koneesta kiinnostunut, lumet ja hiekat siirtyy vähemmilläkin hevosilla mutta pisti vain silmään.
Onko tuollaiseen sitten mahdoton löytää varaosia jos jotain hajoaa..?
Jos ennakkoluulottomuutta löytyy...vallu taakseajolaitteilla, twin track. 
Viimeksi muokannut rgsleo, 15 Touko 2010, 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rgsleo kirjoitti:Jos ennakkoluulottomuutta löytyy...vallu taakseajolaitteilla, twin trac.
Eikö nuo twin trac pelit ole aika uusia? Ei budjetti taida riittää
Muutenhan varsin kätevä kyllä.. Tosin en tiedä lumenajoon hyötyä?
Parikymmentä vuotta sitten tullut jo valinnaiseksi. Ensimmäiset ilmeisesti jo viimeisimpiin -05 sarjan koneisiin.jan79 kirjoitti:rgsleo kirjoitti:Jos ennakkoluulottomuutta löytyy...vallu taakseajolaitteilla, twin trac.
Eikö nuo twin trac pelit ole aika uusia? Ei budjetti taida riittää![]()
Muutenhan varsin kätevä kyllä.. Tosin en tiedä lumenajoon hyötyä?
Tuossa lähistöllä on ainakin yksi -92 6300, jossa twin trac.