Kasvinsuojeluaineet 2009
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: Kasvinsuojeluaineet 2009
Näyttää toinen "autotallikauppiaskin" pudottaneen glyfon hinnan pitkästä aikaa kohdalleen. Toisella vielä hinnat pilvissä.
Agrin myymä "Tatsari" on nyt edukas ei-perusglyfoks.
Agrin myymä "Tatsari" on nyt edukas ei-perusglyfoks.
- Rubinjo
- Viesti:
Tulipa taas vertailtua glyfohintoja.
Esim. Jokku näemmä ostaneet "halvalla" Agropointista 200 l/900e + rahti.
Agrissa 720e.
Glyfon hinta näemmä elää aika rajusti. Saas nähdä vieläkö putoo hinta.
Esim. Jokku näemmä ostaneet "halvalla" Agropointista 200 l/900e + rahti.
Agrissa 720e.
Glyfon hinta näemmä elää aika rajusti. Saas nähdä vieläkö putoo hinta.
Mitä nyt tässä lähettyvillä olleita muistiinpanoja katsoen hehtaarikustannus 2008 yli 2,5 kertainen verrattuna tämän vuoden tarjouksiin, kun taas 2006 oli siinä välillä.Glyfon hinta näemmä elää aika rajusti. Saas nähdä vieläkö putoo hinta.
Tänä vuonna ei tuntunut olevan hyötyä tai suurempaa haittaakaan ennakkokaupoista, osa aineista varastossa viime vuodelta. Taitaa mennä nettikaupan puolelle tämäkin, vakiotuotteita ja edullisempi hinta. Sopisi kyllä kauppaketjujenkin heräävän tähän päivään, turhaa kysyäkään tarjousta kun aina kalliimpaa kuin vaihtoehtoisilla.
Viime vuonne tein melko kattavaa hintakilpailua ja kyllä ne nettikaupat on halvempia kuin A ja K, mutta nettifirmojen hintoihin kun lisää rahdit, niin päästäänkin melko lähelle liikkeiden hintoja.
Toki nettifirmasta tilattuna tavarat tulee kotiovelle ilman ettei itse tartte lähteä kylille, säästöä sekin. Tavallaan.
Kuitenkin siel maataluoskaupassa tulee käytyä se ilmainen kahvekuppi juomassa....
Toki nettifirmasta tilattuna tavarat tulee kotiovelle ilman ettei itse tartte lähteä kylille, säästöä sekin. Tavallaan.
Kuitenkin siel maataluoskaupassa tulee käytyä se ilmainen kahvekuppi juomassa....
Nettifirman rahti 20€, laskitko sen joka purkille erikseen vai miten sait menemään tasan? Koko lähetyksen rahti 20 € kotiovelle, yhdessä tuotteessa tienas jo pelkän rahdin ja jäi vielä 20 € kahvirahaa..marklain kirjoitti:Viime vuonne tein melko kattavaa hintakilpailua ja kyllä ne nettikaupat on halvempia kuin A ja K, mutta nettifirmojen hintoihin kun lisää rahdit, niin päästäänkin melko lähelle liikkeiden hintoja.
- Rubinjo
- Viesti:
Tein eilen pikavertailun ja tänä vuonna nettikaupan hinnat samoissa tai kalliimpia kun mulle tehdyissä "isojen" tarjouksissa. Saako noista nettikaupan hinnoista vielä tingittyä ku ostaa isomman erän? Ilmeiseti maatalouskaupassa määräalennukset on isoja.tonii kirjoitti:Nettifirman rahti 20€, laskitko sen joka purkille erikseen vai miten sait menemään tasan? Koko lähetyksen rahti 20 € kotiovelle, yhdessä tuotteessa tienas jo pelkän rahdin ja jäi vielä 20 € kahvirahaa..marklain kirjoitti:Viime vuonne tein melko kattavaa hintakilpailua ja kyllä ne nettikaupat on halvempia kuin A ja K, mutta nettifirmojen hintoihin kun lisää rahdit, niin päästäänkin melko lähelle liikkeiden hintoja.
Saman huomion tein itsekin - on erittäin tärkeää, että Kasvinsuojelu-nettimyynti/rinnakkaisaineet tuli polkemaan yleisen hintatason kohdilleen. Kummasti on pudonnut tälle kautta niiden aineiden hinnat, joista löytyy rinnakkaisvalmiste markkinoilta!Rubinjo kirjoitti:Tein eilen pikavertailun ja tänä vuonna nettikaupan hinnat samoissa tai kalliimpia kun mulle tehdyissä "isojen" tarjouksissa. Saako noista nettikaupan hinnoista vielä tingittyä ku ostaa isomman erän? Ilmeiseti maatalouskaupassa määräalennukset on isoja.
Kyllä. Ja on erittäin tärkeää että aina jaksaa kilpailuttaa hankinnat, eikä vain suoraa tilaa sieltä mistä ennenkin. Sähköpostin aikakaudella tänä käy olemaan jo suhteellisen helppoakin (vaikka vieläkään ei kaikki kauppiaat haluakkaan sähköposti tarjouspyyntöihin vastata, mutta se on sitten niiden tappio). Tänävuonna osa kasvinsuojeluaineista tuli osa nettimyynnistä ja osa kaupasta.Kari kirjoitti:Saman huomion tein itsekin - on erittäin tärkeää, että Kasvinsuojelu-nettimyynti/rinnakkaisaineet tuli polkemaan yleisen hintatason kohdilleen. Kummasti on pudonnut tälle kautta niiden aineiden hinnat, joista löytyy rinnakkaisvalmiste markkinoilta!Rubinjo kirjoitti:Tein eilen pikavertailun ja tänä vuonna nettikaupan hinnat samoissa tai kalliimpia kun mulle tehdyissä "isojen" tarjouksissa. Saako noista nettikaupan hinnoista vielä tingittyä ku ostaa isomman erän? Ilmeiseti maatalouskaupassa määräalennukset on isoja.
- SirAlex
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Viime vuonna tuli netistä jonkin verran tilattua kun hinnat olivat kohdallaan mutta nyt kaikki Agrimarketista. Joissakin tuotteissa oikein huomattavasti halvempaa kuin netistä, jotkin aivan samassa hinnassa ja osa hiukan kallimpia.marklain kirjoitti:Viime vuonne tein melko kattavaa hintakilpailua ja kyllä ne nettikaupat on halvempia kuin A ja K, mutta nettifirmojen hintoihin kun lisää rahdit, niin päästäänkin melko lähelle liikkeiden hintoja.
- Wilpo
- Viesti:
Seuraavanlaisia tarjouksia oli kasvinsuojeluaineista Raisiolla rypsinsiementen noutopäivänä
Juolavehnän torjuntaan rapsilta Focusta vai agilia?
Itse olen käyttänyt molempia ja perusfiilis on, että Agililla saa pitempiaikaisemman tehon (seuraaville vuosille) kuin Focusella. Focus + Dash oli kyllä edullisen yhdistelmä, etenkin hukkakauralle (johon myös toimiva), mutta Agilia on itsellä tälle vuotta hyllyssä. Agilin hintakin putosi ihan merkittävästi tälle käyttökautta, joten parantaa sen kilpailukykyä.errav kirjoitti:Juolavehnän torjuntaan rapsilta Focusta vai agilia?
Focusta en ole käyttänyt ilman Dashia, joten se voisi isolla annostuksella olla ihan OK tehoinenkin. Tällöin vaan pompsahtaa hintakin jo reilusti Agilin yli.