viljansiirto

Keskustelua maatalouden tuotantorakennukista ja niihin liittyvistä koneista, asioista ja ratkaisuista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

tvu-9550
Luokka: Hevosaura

viljansiirto

Lukematon viesti Kirjoittaja tvu-9550 »

Eli tarkoitus olisi tehdä laajennus kuivuriin alleajettavilla siiloilla ja nyt ongelmana on viljansiirto elevaattorilta 9m päähän.Elevaattorilta on tosiaan matkaa 9m kauimmaiseen siiloon mutta elevaattori on matala joten vilja ei valu kuin 2m eteenpäin ja katon ja siilojen väliin ei jää korkeutta kuin 1,5m.Millä siis saan vilja siirrettyä.Taso kuljetin ei oikein mahdu kattotuolien sekaan.Elevaattori on vain 20tn että vaakaan siirto ei tarvitse olla kovin tehokas.Lietso taitaa olla tehoton ja kallis mutta saako spiraaleilla siirrettyä viljaa?
sirkussonni
Luokka: >500hv

Re: viljansiirto

Lukematon viesti Kirjoittaja sirkussonni »

Eikös ihan tavan ruuvikuljetin vaakaan asennettuna olis sitten hyvä. 5" kaira vie jo hyvin.
Kyllähän lietsoilla tehoja löytyy, mutta kuten totesit, hintaa niillä tahtoo olla, ja myös tehovaatimus on yleensä kova, ilman puhaltaminen ottaa voimaa ja sitä kautta tulee käyttökuluja.
ATH

Lukematon viesti Kirjoittaja ATH »

Spiraalit taitaa olla kovin, kovin hitaita elevaattorin jatkeeksi. Ainakin ne, joita olen itse katsellut.

5 tuuman ruuvi vie vaakana sen, minkä vanhempi "60 tonnin" elevaattorikin, eli sen 30 tonnia vehniä tunnissa.

Alta-ajettavat kuormaussiilot kuivaamon kylkeen on itselläkin ollut joskus ajatuksissa, mutta näillä viljan hinnoilla :lol:
tvu-9550
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja tvu-9550 »

joo taitaa ruuvi olla hyvävaihto ehto. Vielä kun laakeroi väliltä, niin ei kolisisi niin pirusti. ATH lle itse ajattelin tehdä oman metsän puista, että ei sille paljon hintaa pitäisi tulla, jos ei tunti palkkoja laske. Vaikka pitäis
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Mulla on näitä Himelin kamaa jos joku innostuu ,,,,,,,

Löytyy puhallinta ja ketjukuljetinta yms. kierukkaa

eikä edes ole pahan kalliita www.himel.de lissää tietoa löytyy
:D
Vastaa Viestiin