Sampon pöytä
Valvoja: Farmari-ryhmä
- suregrip
- Luokka: yli 100 hv
Sampon pöytä
Mulle ei nyt meinaa aueta tämä Sampon (690) pöydän hydrauliikka, tässä on siis hydraulinen kaatokelan pyöritys jolle menee nuo kaksi vasemmalle menevää letkua. Puimurilta tulee myös kaksi letkua tuohon venttiilille, paine ja paluu kenties, mutta silloinhan täytyisi olla joku venttiili joka pysäyttää kaatokelan kun pöytä pysäytetään.
Tai voiko tuo kuvassa näkyvä hydraulimoottori olla pumppuna tässä systeemissä, öljy tulee puimurin paluukierrosta?
Vai onko puimurissa ollut oma pumppu ja säiliö pöytää varten, ja tuo hydraulimoottori on pöydän pakitukseen?
Puimuria mistä tämä pöytä on peräisin en ole koskaan nähnyt niin on jäänyt epäselväksi...
Kuva: http://kuvablogi.com/nayta/2159593/
Tai voiko tuo kuvassa näkyvä hydraulimoottori olla pumppuna tässä systeemissä, öljy tulee puimurin paluukierrosta?
Vai onko puimurissa ollut oma pumppu ja säiliö pöytää varten, ja tuo hydraulimoottori on pöydän pakitukseen?
Puimuria mistä tämä pöytä on peräisin en ole koskaan nähnyt niin on jäänyt epäselväksi...
Kuva: http://kuvablogi.com/nayta/2159593/
Re: Sampon pöytä
Ot: Siis onko joku pykännyt tuohon hydrauliikan? En muista vanhemmissa Sampoissa tuollaista nähneeni.
Kyllä tuo lienee omavalmiste. Pumppu näkyy vetävän pöydän käyttöakselilta, joten kaatokela pysähtyy, kun pöydän pysäyttää. Jos nyt oikein tulkitsin tuota systeemiä..
-
Ande
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Lienee sama pöytä joka tullut tehtaan rakentamana asiakkaan erityistoivomuksesta tuohon kylälle, ainakaan käsittääkseni niitä hydr vetoisia ei oo kun se yks ainut.
- suregrip
- Luokka: yli 100 hv
Itse uskoisin että tämä on tehdastekoinen, mutta varmaan joku erikoistilauksesta tehty. Mulla on Sampo-Massikan esite jossa on kuvassa MF 20XP:ssä tuollainen pyöritys mutta siitä ei näe onko siinä samanlaista venttiilihässäkkää kuin tässä.
Tämä on 14' pöytä ja tullut käytettynä Tanskasta 690 Sampon mukana, Sampo myyty sitten kapeammalla pöydällä täällä eteenpäin ja tuo jäänyt jouten. Tuntuu olevan vain Tanskaan tehty tuote kun kaikki varoitustarrat on pelkästään tanskaksi.
Tämä on 14' pöytä ja tullut käytettynä Tanskasta 690 Sampon mukana, Sampo myyty sitten kapeammalla pöydällä täällä eteenpäin ja tuo jäänyt jouten. Tuntuu olevan vain Tanskaan tehty tuote kun kaikki varoitustarrat on pelkästään tanskaksi.
-
Ande
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Sitte eri pöytä kysees, tuo tietämäni tapaus oli 12 jalkaanen. Ilmeisesti jonkin asteisia protoja nuo..
Meillä oli vm. 89 Sampo 690, jossa oli 12' pöydässä hydraulinen kaatokelan pyöritys/takaisinpyöritys ja pitkä tyhjennysputki hydraulisella käännöllä. Oli tanskanvientimalli, joka oli jäänyt sinne myymättä. Näitä myytiin samana vuonna Suomeen muitakin. Hydraulista kaatokelaa on jäänyt kaipaamaan ja erityisesti takaisinpyöritys oli todella voimakas.suregrip kirjoitti:Itse uskoisin että tämä on tehdastekoinen, mutta varmaan joku erikoistilauksesta tehty. Mulla on Sampo-Massikan esite jossa on kuvassa MF 20XP:ssä tuollainen pyöritys mutta siitä ei näe onko siinä samanlaista venttiilihässäkkää kuin tässä.