kevätruis
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Toukohousu
- Luokka: 50 hv., takaveto
kevätruis
Piti ruiskuttaa kevätrukiille tähkälle tulovaiheessa tautiainetta ja korrensääde,mutta kasvusto on jo täysin tähkällä.Elikkäs uskaltaisko vielä ruiskuttaa ja tuleeko viotuksia.Aineina olisi amistar ja moddus.
Re: kevätruis
Moddus olisi pitänyt ruiskuttaa lippulehdelle, mutta Amistariahan voi käyttää kukintaan saakka yhdessä jonkun toisen tyyppisen tautiaineen kanssa.
-
Toukohousu
Viljelyohjeissa suosittellaa jälkimmäisessä ruiskutuksessa moddusta tai terpalia,ja moddusta oisi varastossa.Ohjeissa sanotaan että jälkimmäinen ruiskutus ajankohta olisi tähkimisen alussa/alkamaisillaan.No oli miten oli ni tänää meinaan ajaa tuli mit tuli..Pelottavan hyviä kasvustot
Aja ilman muuta, on suurempi virhe olla ajamatta nimittäin on laossa ihan satavarmasti. Ruis kun kasvattaa sitä kortta vielä tähkän ensiintultua ihan tolkuttomasti ja kevätruis vähän vielä enemmän.Toukohousu kirjoitti:Viljelyohjeissa suosittellaa jälkimmäisessä ruiskutuksessa moddusta tai terpalia,ja moddusta oisi varastossa.Ohjeissa sanotaan että jälkimmäinen ruiskutus ajankohta olisi tähkimisen alussa/alkamaisillaan.No oli miten oli ni tänää meinaan ajaa tuli mit tuli..Pelottavan hyviä kasvustot
Tähkään ajettuna ainakin Terpal ja Cerone vievät ruiskutusta seuraavina helleviikkoina tonnin sadosta pois.
Jos lakovilja ei sovi käytettävissä olevalle korjuukalustolle, niin suosittelen ruiskutusta silti. Ainakin tähkä kevenee, eikä painu ihan maahan asti.
Itse en meinaa käydä edes tautiaineella enää, tuon tutun hellestressin olen niin monta kertaa todennut. Säät alkavat taas olla normaaleja 90-luvun ja 2000-luvun säitä.
-SS-
Jos lakovilja ei sovi käytettävissä olevalle korjuukalustolle, niin suosittelen ruiskutusta silti. Ainakin tähkä kevenee, eikä painu ihan maahan asti.
Itse en meinaa käydä edes tautiaineella enää, tuon tutun hellestressin olen niin monta kertaa todennut. Säät alkavat taas olla normaaleja 90-luvun ja 2000-luvun säitä.
-SS-
-
Toukohousu
No pitihän se arvata taas,vettä sato vaihteeksi,ruiskuttamati jäi ja huome illal ehk saattais ehtiä ajaa.Hehtaarin ehin ajaa rahtia ni sit alko sade ja ruisku "täys" toisen tilan aineita..Ei o täälpäin heinäpuodista tietoakaa..moni pessy kuiviaheiniä.huomen päivälle lupas ja vaihteeksi vettä.Tilannetta onneksi helpottaa että ajoin ekaan kierrokseen cantoria ja ccc:tä,eli molemmat lyhentää kortta.kasvusto oli noin 90 senttistä ku kävin mittaamassa.