Olisikohan vuoden kuluttua laskua tulossa kapasiteetin kasvun myötä, näin luin jostain. Onneksi siihen asti on vanhaa puolen hintaista varastossa.O.J. kirjoitti:perfekt kirjoitti:Vai onko odotettavissa reipasta hinnanlaskua ensi syksyyn mennessä?
Kasvinsuojeluaineet 2009
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Kasvinsuojeluaineet 2009
Syksyn kylmetessä kasvi siirtää yhteyttämistuotteet juurakkoonsa. Vaikka lehtimassa pysyy vihreänä pitkään ja näyttää siltä ettei aine tehoa, niin juurakko kuolee ja pelto on seuravana vuonna puhdas.Radon kirjoitti:O.J. kirjoitti:Tänä syksynä taidan jättää suureksi osaksi ruiskuttamatta juolavehnät kun kelit näin koleat niin jää teho helposti huonoksi ja menee aineet hukkaan.
Mutta lehtimassaa ei ehdi kehittyä juurikaan koska kelit näin koleat niin kasvua ei tapahdu, eli ei ole siis lehtipintaa riittävästi että aineet imeytyisi tehokaasti, tosin ei vielä tiedä millaisia kelejä on tulossa.Carnivor kirjoitti:Syksyn kylmetessä kasvi siirtää yhteyttämistuotteet juurakkoonsa. Vaikka lehtimassa pysyy vihreänä pitkään ja näyttää siltä ettei aine tehoa, niin juurakko kuolee ja pelto on seuravana vuonna puhdas.Radon kirjoitti:Tänä syksynä taidan jättää suureksi osaksi ruiskuttamatta juolavehnät kun kelit näin koleat niin jää teho helposti huonoksi ja menee aineet hukkaan.
Mun viime vuonna Goldilla ruiskuttamat juolat näytti elelevän leveästi tänä syksynä, jopa penkat. Aika paljon näyttää olosuhteet vaikuttavan..
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Koneforumissa tuntu tulevan, asioista perillä olevilta, selkeää viestiä että aineiden hintoihin tulossa selkeä korotus, mm. siks että ensi kaudella myytävien ks-aineiden raaka-aineiden hinnat olivat korkealla.claas58 kirjoitti:Sain tänään ostettua Agrimarketista Rounduppia 295 euroa/20 l. Ostin myös muita sesongin jälkeen myymättä jääneitä aineita ensi vuotta varten.Wilpo kirjoitti:Mitä veikkaatte alkaako jo pitkässä hinta-alamäessä olleet kasvinsuojeluaineet kallistumaan kokonaisvaltaisesti??
Pitäisikö jo alkaa tilamaan ensivuoden aineita?
Roudup Gold on ainakin kesän jälkeen pompsahtanut. Tänään hinta 336€ / 20L ja kesällä 195€ / 20L ja tasan vuosi sitten 155€ / 20L. Vuodessa 2,16 kertainen hinnan nousu.
(Glyfosaatti saatta tehdä tässä poikkeuksen.)
Ps. Salon Agrissa vielä "vanhaa" Amistaria melko runsaasti.
Viimeks ku mä käytin amistaaria niin meni suuttimet jatkuvasti tukkoon johtuen liian kylmästä vedestä. Joko ovat päässeet tuosta lapsuksesta eroon?Rubinjo kirjoitti:Ps. Salon Agrissa vielä "vanhaa" Amistaria melko runsaasti.
-
Pelto-Jussi
- Luokka: yli 300 hv
Samaa olen ollut huomaavinani minäkin - sihdeissä valkoista töhkää, joka pakottaa vähitellen siivoamaan koko puomiston. Luulin kyllä, että syy oli käyttämässäni tankkiseoksessa (lannoitteita mukana). Ongelma väheni kun vaihdoin sihdit punaisista sinisiin, tukkeumia ei suuttimiin kuitenkaan ilmaantunut.masto kirjoitti:Viimeks ku mä käytin amistaaria niin meni suuttimet jatkuvasti tukkoon johtuen liian kylmästä vedestä. Joko ovat päässeet tuosta lapsuksesta eroon?
Kasvinsuojeluaineet saa nyt jäädä. Peitattu siemen ostosena ja roskan ruiskutan siinä kaikki. Ei näillä aineiden hinnoilla kannata.
- Rubinjo
- Viesti:
Ettei ollu Amistar Duoa? Sehän oli täys susi koko aine. Tavallisen Amistarin kans ei oo mulla ollu ongelmia.masto kirjoitti:Viimeks ku mä käytin amistaaria niin meni suuttimet jatkuvasti tukkoon johtuen liian kylmästä vedestä. Joko ovat päässeet tuosta lapsuksesta eroon?Rubinjo kirjoitti:Ps. Salon Agrissa vielä "vanhaa" Amistaria melko runsaasti.
- satakolmeviis
- Luokka: yli 200 hv
Nyt loppuu sitten trifulonin käyttö 
Tais olla just Amistar Duoa joo. Jäi paha maku suuhun siitä tökötistä.Rubinjo kirjoitti:Ettei ollu Amistar Duoa? Sehän oli täys susi koko aine. Tavallisen Amistarin kans ei oo mulla ollu ongelmia.
Trifulonin käyttö loppus juu. En muista millä nettifirmalla oli myynnissä aine mikä laitettiin vasta kylvön jälkeen.. täytyy tutkia.
Eikös sitä melkein joka vuosi ole huhuttu et maavaikutteiset aineet poistuis, mutta kun tilalle ei ole löytynyt järkevää vaihtoehtoa, niin eivät ole voineet vetää aineita pois markkinoilta...satakolmeviis kirjoitti:Nyt loppuu sitten trifulonin käyttö
- Rubinjo
- Viesti:
Duoa ei ole ollut sen koommin myynnissä. Tavallinen Amistar pelittää ongelmitta.masto kirjoitti:Tais olla just Amistar Duoa joo. Jäi paha maku suuhun siitä tökötistä.Rubinjo kirjoitti:Ettei ollu Amistar Duoa? Sehän oli täys susi koko aine. Tavallisen Amistarin kans ei oo mulla ollu ongelmia.
Trifulonin käyttö loppus juu. En muista millä nettifirmalla oli myynnissä aine mikä laitettiin vasta kylvön jälkeen.. täytyy tutkia.
Eiköhän ens kesäks oo jotain uutta tulossa rypsille...
trifulonin käyttö loppuu juu. jos haluaa jemmata niin joissain kaupoissa on vielä. ite hain hetkeksi aikaa. käyttöhän kielletään myös mutta ihan muistoksi vaan hain.. devrinol on puolta kalliimpaa ja arvelivat että sen hinta nousee jossei muuta vaihtoehtoa ole.
-
Anssi
- Luokka: 50 hv., takaveto
- Viesti:
onkos trifulonin käyttö täysin kiellossa? saako vanhat käyttää pois?
-a
-a