Jos ainoa kokemus Samposta on joku Sampo 460 , ei ehkä ole tutustunut esim. 2045 :n puintitehoon, usein niissä on 140 hv Sisut, puintikelan leveys on Claasia 5 cm leveämpi ja läpimitta suurempi, vähintäöän sama kohlinpinta-ala ja 10% suurempi seulastopinta-ala kuin Claasissa. Ainoa missä Claas on suurempi on 3 hl suurempi säiliö ja paino.masto kirjoitti:Mun mielestä on vähän väärin sanoa että miten paljon milläkin koneella pystyy ajamaan. Varmaan 2035:lla sampolla voi puida satojakin hehtaareja jos vaan kelit sallii eikä tavaraa tule liikaa.
Tämä vaan sivullisena tutustuttuani yhden kollegan tämän syksyn investointiin. Että se SampoRosenlew on ihan eri planeetalta kuin 80-luvun Sampot, ja tuotekehitys tuntuu olevan hereillä.
Eli siis pitää hankkia se 50000 EUR vuodessa lisärahoitusta muissa töissä sellaisten maatalouskoneiden hankkimiseen, että kerkiää sen tilan sitten hoitaa vasemmalla kädellä. Tervetuloa joukkoon. Typeräähän tämä on, mutta voisihan sen palkkansa juopotellakin kurkustansa alas. Sillälailla minä sen itselleni perustelen.masto kirjoitti: Mulla itellä ainakin on päivätyö ja sen ohessa kun pitää puiminen hoitaa niin ei oo aikaa koko vuorokautta.
Laatu, onko tässä se "Sampon pöytä putoo" - legenda ? Tai sitten se "Sampo, aitosuorakylvökone" tai "Sampo, roskia enempi kuin viljaa" . Hmm...masto kirjoitti: 150 dominaattorilla voisi silti kuvitella ehtivän mainitun puimaan laadusta tinkimättä. Toisaalta ulkomailtakin saa lähelle puolta uuden dominaattorin hintaa isoja vähän yli kymmenen vuotta käytettyjä koneita. Vaikeita päätöksiä nämä mikä sitten on kannattavaa...
Vanhalla Sampo 360:llakin tuli puiduksi tämmästä ohraa, ei roskia, eikä pellossa mitään myöskään...
-SS-