Onko levitetty kalkkia tänä talvena?

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

Carnivor
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Carnivor »

Mietoisten tutkimusasemalla on mitattu 15.3.2005 routaa 67 cm :!: Noin kuukausi sitten ei ollut vielä yhtään.
hogi

Lukematon viesti Kirjoittaja hogi »

Iltapäivällä tuli levitettyä kalkkia tammikujalle (siis tammien taimille). Pellolle ei olla levitetty muutamaan vuoteen, tarvetta alkais kyllä taas olemaan.
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Rubinjo kirjoitti:Paljonko kustantaa suunnilleen rahti ja levitys yht. Eiks säiliöautoilla oo aika isot rahtihinnat?
Rahti ja levitys maksoi 11,32€/tn ilman alv. Kalkit tuotu Vampulasta ja Paraisilta.

http://www.lintula-group.fi
Viimeksi muokannut Murtola_Lasse, 05 Touko 2005, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kakes
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja kakes »

Uutismaalle oli pakko laittaa. Ihmeen kuiva lohko vaikka viime kesänä tuli vettä kun aisaa. Muistaakseni ensimmäistä kertaa maatalousalan lehdissä kehoitettiin talvella polkemaan raiteita jotta kalkinlevittäjä pysyisi pinnalla. Ei, kyllä täst'ä kesästä on PAKKO tulla kuivempi...
Murtola_Lasse
Viesti:

Mietityttää kuivakalkin levitys talvella, etenkin kierukkakoneella jossa on kalkki valuu letkuja pitkin maahan.
Keväällä kalkkirivit ovat hienosti pellolla, mutta kalkki on kuivannut kokkaraiseksi. Äestyksen jälkeen kalkki on edelleen kokkarina.
Niin kysyisin viisaammilta, onko kalkki edelleen kokkarissa vai onko se liuennut jo maahan?
Mielestäni levitysvaunulla jossa on keskipakoislevitin kalkitustulos on parempi (tasaisempi), eikä kalkki kovetu kokkariksi.
Kalkin pitäisi mielestäni sekoittua mahdollisemman tasaisesti muokkauskerrokseen.
Antakaa kuulua mielipiteitänne!
teräsmies24E

Lukematon viesti Kirjoittaja teräsmies24E »

itse olen ostanut tavaran 26e/tonni sis alv ja ite rahdataan ja levitetään :, nykyään urakoitsijat ovat rosmoja :evil:
Murtola_Lasse
Viesti:

teräsmies24E kirjoitti:itse olen ostanut tavaran 26e/tonni sis alv ja ite rahdataan ja levitetään :, nykyään urakoitsijat ovat rosmoja :evil:
Mistä olet hakenut?
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Täällä kalkki on ostettu muutaman vuoden ajan syksyllä kynnöksen alle levitettynä. Muistaakseni pari euroa/tn halvempaa, mitä talvella. Toisekseen väittävät, että sekoittuu paremmin maahan ja on siten nopeammin käytettävissä.

Urakoitsijalla Bredalin vaunu keskipakolevittimellä, vetävä vaunu. Ei ollut ongelmia edes viime syksynä, vaikka itse epäilin.

Tänä vuonna Juuan dolomiittiikalkki maksoi muistaakseni jotain 34e/tonni, sis. alv/rahti/levitys. Toinen vaihtoehto täälläpäin ois Siilinjärven kalkki. Siinä ois parempi neutraloimiskyky, mutta kalliimpaa, vähemmän magnesiumia ja jonkin verran kosteampaa.
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

teräsmies24E kirjoitti:itse olen ostanut tavaran 26e/tonni sis alv ja ite rahdataan ja levitetään :, nykyään urakoitsijat ovat rosmoja :evil:
No mitä ne sitte velottaa?
teräsmies24E

Murtola_Lasse kirjoitti:
Mistä olet hakenut?
P&J Nurmi :oops: , täytyy pyytä Rauta.net koski oy:n tarjous, vampulasta ollaan ajettu, mut paraisil on lyhyt matka ja joutuu odottamaan
teräsmies24E

Rubinjo kirjoitti:
No mitä ne sitte velottaa?
muistaakseni 15e+alv/per tonni
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

teräsmies24E kirjoitti:...muistaakseni 15e+alv/per tonni
Siis levitys + rahti, vai pelkkä levitys? Mielenkiinnosta utelen, että millainen levityskalusto? Eilen oli näkynyt lasku tulevan itselle, rahti&levitys 10.19e/tn sis.alv.

Edit: Rahdin matkaksi tulee alle 40km.
Viimeksi muokannut O.J., 15 Loka 2005, 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Murtola_Lasse
Viesti:

Meillä levitettiin maaliskuussa Paraisten kuivaa kalkkia, lrahti+levitys maksoi 13,42-14,03 € alvilla, matka Paraisille 85 km säiliöautolla tuonti. Tuli kolme 45 tn kuormaa yhteen menoon ja jokaisessa oli eri taksa :shock: Laskutus Agrimarketin kautta.
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Puintien jälkeen otin tutulta paikalliselta kuljetusliikkeeltä rekkakuorman kalkkia. (ES-kalkki virosta) 26 €/t+alv pellolle kasaan ajettuna Kotkan satamasta. Levityksen hoiti kaveri jonka kanssa työ vaihdetaan ruiskutukseen.
Kuulosti kauppaa tehdessä niin hyvältä mutta jäi silti paha maku suuhun.
Rubinjo
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Murtola_Lasse kirjoitti:Meillä levitettiin maaliskuussa Paraisten kuivaa kalkkia, lrahti+levitys maksoi 13,42-14,03 ? alvilla, matka Paraisille 85 km säiliöautolla tuonti. Tuli kolme 45 tn kuormaa yhteen menoon ja jokaisessa oli eri taksa :shock: Laskutus Agrimarketin kautta.
Toi on kyllä vähintääkin kohtuullista. Onneks en oo kalkkirahtari. :wink:
Vastaa Viestiin