Itävaltaan - Austro Agrar Tulln 2007 5-9.12.2007
Valvoja: Farmari-ryhmä
Alueen säännöt
Ilmoita viestiketjun otsikossa selkeästi tapahtuman nimi, paikka ja aika. On suotavaa, että jokaisesta eri tapahtumasta tehdään oma keskutelu.
Ilmoita viestiketjun otsikossa selkeästi tapahtuman nimi, paikka ja aika. On suotavaa, että jokaisesta eri tapahtumasta tehdään oma keskutelu.
Itävaltaan - Austro Agrar Tulln 2007 5-9.12.2007
http://www.austroagrar.at/ tuonne huomenna
, voi olla taas jotain ihan erilaista...
-
MaamiesMainio
- Luokka: 75 hv., takaveto
Aina ominpäin
Tyhmät maksaa matkatoimistoille 1000€, kun ominpäin selviää parilla sadalla.
-
Reissumies
- Luokka: yli 200 hv
Re: Aina ominpäin
Jonkun reissun tehneenä ja järjestäneenä väitän, että kulua tulee reissaamisesta vähintään 150 €/ päivä. Pitkään et siis meinaa viihtyä tolla 200 sadalla?? Omatoimisuus kyllä säästää rahaa, mutta ei se ero taida viisinkertainen olla...MaamiesMainio kirjoitti:Tyhmät maksaa matkatoimistoille 1000€, kun ominpäin selviää parilla sadalla.
-
MaamiesMainio
- Luokka: 75 hv., takaveto
Onneksi tuli kielet opeteltua koulussa ja sen jälkeen vuosia ulkomailla toissä, joten nyt matkojen järjestely on hieman edullisempaa kuin matkatoimiston kavereilla. Tulee melkein päivittäin eteen tilanteita, että sujuvasta englannista ei ole haittaa viljelyhommissakaan. Varaosat onkin edullisempaa esim. tilata suoraan suurista eurooppalaisista liikeistä, jos on aikaa odotella viikkko.
Palaan vielä vähän matkan hintoihin.
Halpalentoyhtiöt( esim. Ryanair jne.) tarjoavat yleensä aina menopaluun minne vaan euroopassa hintaan 50€ kun vähän seurailee hintoja ja matkustusajankohtaa. Hinnat muuttuvat jopa useasti päivänkin aikana ja lähdön lähestyessä hinta moninkertaistuu.
3 tähden hotellit aamupalalla ovat 40-50€/vrk.
Jos lentokenttä ei ole ihan kohteen vieressä, niin sitten juna tai dösä alle ja sillä loppumatka edullisesti.
Messuillehan on meillä yleensä vapaa pääsy.
(Agritechicassa äskettäin kaksi päivää, kokonaiskustannus 160€. Sis. kaikki matkat, ruuat ja liput.)
Näillä perusteilla väitän että älä koskaan erehdy ostamaan valmismatkaa.
Nytkin täällä näkyy olevan myynnissä aivan ylihintainen amerikan reissu.
On kiva olla matkanjärjestäjä kun saa tehtyä kivan tilin avuttomien osallistujien kustannuksella.
Palaan vielä vähän matkan hintoihin.
Halpalentoyhtiöt( esim. Ryanair jne.) tarjoavat yleensä aina menopaluun minne vaan euroopassa hintaan 50€ kun vähän seurailee hintoja ja matkustusajankohtaa. Hinnat muuttuvat jopa useasti päivänkin aikana ja lähdön lähestyessä hinta moninkertaistuu.
3 tähden hotellit aamupalalla ovat 40-50€/vrk.
Jos lentokenttä ei ole ihan kohteen vieressä, niin sitten juna tai dösä alle ja sillä loppumatka edullisesti.
Messuillehan on meillä yleensä vapaa pääsy.
(Agritechicassa äskettäin kaksi päivää, kokonaiskustannus 160€. Sis. kaikki matkat, ruuat ja liput.)
Näillä perusteilla väitän että älä koskaan erehdy ostamaan valmismatkaa.
On kiva olla matkanjärjestäjä kun saa tehtyä kivan tilin avuttomien osallistujien kustannuksella.
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
Mistäs kautta porukka varaa noita lentoja? On vaan hintataso noussu nyt, joten se millä hinnalla on joskus menneisyydessä lippuja hankkinut, ei päde enää tänäpäivänä. Ja jos pysytään sen verran alkuperäisessä aiheessa, niin pikaisella vilkaisulla ei Hki-Wien välille saa menopaluuta veroineen alle kahdensadan.
-Mf-
-Mf-
Jep. Kaverit reissaneet Saksaan paljon,nytkin syksyllä kaks reissua. Ellei ajankohtaa voi paljoa valita,saattaa omatoimiselle reissullekin tulla hintaa. Kummastakin ääripäästä heillä kokemusta. Alkusyksyn reissu naurettavan halpa,toinen kallis. Keskimäärin edullista mutta vaatii viitseliäisyyttä ja hintojen seuraamista.Mullifarmari kirjoitti:Mistäs kautta porukka varaa noita lentoja? On vaan hintataso noussu nyt, joten se millä hinnalla on joskus menneisyydessä lippuja hankkinut, ei päde enää tänäpäivänä. Ja jos pysytään sen verran alkuperäisessä aiheessa, niin pikaisella vilkaisulla ei Hki-Wien välille saa menopaluuta veroineen alle kahdensadan.
-Mf-
Jonkun autonhakureissun tms. tekee halvalla kun ei käytännössä millään väliä kunhan joskus osuu tietylle suunnalle. JOS haettava joku "normaali" auto,erikoisautollehan matkakin saa maksaa
Saa kunhan ajoissa varaa. Esim Air BerlinMullifarmari kirjoitti:Mistäs kautta porukka varaa noita lentoja? On vaan hintataso noussu nyt, joten se millä hinnalla on joskus menneisyydessä lippuja hankkinut, ei päde enää tänäpäivänä. Ja jos pysytään sen verran alkuperäisessä aiheessa, niin pikaisella vilkaisulla ei Hki-Wien välille saa menopaluuta veroineen alle kahdensadan.
-Mf-
- Mullifarmari
-
Reissumies
- Luokka: yli 200 hv
Tarkoitat varmaan tota mun reissua, kun ei täällä muitakaan oo ollu tarjolla muistaakseni?MaamiesMainio kirjoitti: Näillä perusteilla väitän että älä koskaan erehdy ostamaan valmismatkaa.
Kait se sitten näin on ton reissun suhteen? Voi perskele, mä kun luulin että kerrankin keksin sellasen homman, jota haluaisin tehdä, saisin siitä palkan ja lopputulos ois kohtuuhintainen ja hyvä maksajalle. Erehdyin luulemaan että näin ois, näytti siltä että väki on viihtynyt. Kommetteina on kuultu, että kyllä laitat ittes likoon ja oli paras matka millä oon ikinä ollu. Luulin että homma on hanskassa, mutta näin se totuus lyö kasvoille. Peräännyn takariviin nuolemaan haavojani... No tulihan opittua tääkin kantapään kautta.
Ja niistä päivähinnoista matkustamisen suhteen. Väärässä olin siinäkin... Mietin vähän pitempiä matkoja kuin päivän tai kahden maatalousnäyttely- tai autonhakumatkaa ja toisaalta taas en sellaista kolmen kuukauden omatoimimatkaa joita ite oon tehny silloin kun ei ollu niin paljon velvoitteita. Ja varmaan muutenkin oon hakuteillä mistä oon matkani ostanu?
Perkule, että sapettaa kun luulee kerrankin osaavansa jotain ja sit se on ihan päin seiniä! No ei tästä tän enempää, opin läksyni.
Tai no sen verran vielä, että jos jollekin on sellainen käsitys tullut että nää mun Amerikanmatkat ois valmismatkoja ja mä oisin matkanjärjestäjä, niin näinhän ei oo. Sellaista tietoa en oo kyllä jaellut ja oikein kirjallisesti informoinut asiasta lähtijöitä.
- Mullifarmari
Ei tuollaisesta provoilijasta kannata hermojaan menettää ja uskoisin, että asiakkaittesi antama suora palaute painaa kuitenkin vaakakupissa enemmän.Reissumies kirjoitti: Perkule, että sapettaa kun luulee kerrankin osaavansa jotain ja sit se on ihan päin seiniä! No ei tästä tän enempää, opin läksyni.
-Mf-
No niin kotona ollaan
Näyttely Tullnissa oli yllättävän hyvä, täys työ oli päivässä edes kahlata läpi.Varsinkin saksalaiset ja itävaltalaiset merkit oli kattavasti esillä, yllätävän monta Suomalaistakin valmistajaa oli paikalla.Ehkä yllättävin possaoleva oli Zetor, eihän siitä tehtaille Bronoon ole kait kuin jotain 100-200 Km. Koneita oli Casen Quardtrakista pieniin vuoristopelto lykättäviin niittokoneisiin ja kaikkeen siltä väliltä, tais olla 14 hallia täynnä koneita.
Matka tehtiin aivan omatoimi matkana, liput varasin Finnairilta suoraan ( Seinäjoki-Helsinki-Wien), hotellin ettin http://www.booking.com/ ja auton varasin Avisilta. Matkassa olin emännän ja vanhemman pojan kanssa, kierreltiin toinen päivä Wieniä kattellen.
Hyvä reissu
Matka tehtiin aivan omatoimi matkana, liput varasin Finnairilta suoraan ( Seinäjoki-Helsinki-Wien), hotellin ettin http://www.booking.com/ ja auton varasin Avisilta. Matkassa olin emännän ja vanhemman pojan kanssa, kierreltiin toinen päivä Wieniä kattellen.
Hyvä reissu