Isyyslomaa
Valvoja: Farmari-ryhmä
Isyyslomaa
Olen maanviljelijä pidän sikoja ja minulla on palkkatyö ja nyt haluaisin tietää oletteko saaneet palkka töistä kelan korvaamaa isyyslomaa???Kävin kelassa kysymässä ja sanoivat että ei onnistu kun on sika farmari ja tulee myyntituloja mutta palkatontahan tietenkin sais joten en ekasta lapsesta pitänyt kun on toi sikojen pito kallista täytyy tehdä rahat jostain!!Mutta mitenkä teillä en varmasti ole ainut tilan ulkopuolella töissä käyvä isä!!?? 
Kyllä ainakin minä olen saanut. Tosin sikoja minulla ei ole mutta ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä mikä on maanviljelyksen tuotantosuunta.
Isyysrahan määrä lasketaan palkkatyön työtulon sekä Myelin vuosityötulojen perusteella.
Tuolta löytyy tuota Kelan kapulakieltä lisää:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument
Isyysrahan määrä lasketaan palkkatyön työtulon sekä Myelin vuosityötulojen perusteella.
Tuolta löytyy tuota Kelan kapulakieltä lisää:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.ns ... enDocument
-
Peltojenmies
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
-
mickey69
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Heh..., itellä ois kans sama tilanne...., mutta.. Viljanviljely ja sun muut mahdolliset urakoinnit ei sinänsä häiritse isyysloman pitoa, mutta jos laitan yritykseni kiinni pariksi viikkoa, niin saan laitaa sen sitten lopullisesti kiinni.... Kelan maksama raha riittää kyllä minulle, mutta se ei kata parin viikon ajalta menetettyjä tuloja firman osalta...
Hieno idea tuo isyysloma, mutta aika monelle mahdoton juttu...
Hieno idea tuo isyysloma, mutta aika monelle mahdoton juttu...
- sirkussonni
- Luokka: >500hv
Kävin asiaa kyselemässä kelasta ja sanoivat että kyllä isyyslomaa (päivärahaa) saa. Hulluinta tosin oli se, että sitä ei voi hakea etukäteen ja ilmoittaa lapsen syntymää, vaan hakemus pitää jättää lapsen synnyttyä. Nyt sairaalassa ja käytännössä isyyslomat tulee pidettyä nyt (eilen syntyi), virallisesti vasta myöhemmin.
- Rubinjo
- Viesti:
Onnea! Kumpiko tuli?hogi kirjoitti:Kävin asiaa kyselemässä kelasta ja sanoivat että kyllä isyyslomaa (päivärahaa) saa. Hulluinta tosin oli se, että sitä ei voi hakea etukäteen ja ilmoittaa lapsen syntymää, vaan hakemus pitää jättää lapsen synnyttyä. Nyt sairaalassa ja käytännössä isyyslomat tulee pidettyä nyt (eilen syntyi), virallisesti vasta myöhemmin.
Tottakai sitä isyyspäisvärahaa saa, tosin koukerot ja lomakkeet on monimutkasemmat kun tukihakemukset. Ja ohjevihkosta (tai edes ohjeen tapaisiakaan) ei seuraa lomakkeitten mukana.
- Maalaispoika
Onnea Hogille myös täältä!Rubinjo kirjoitti:Onnea! Kumpiko tuli?
Tottakai sitä isyyspäisvärahaa saa, tosin koukerot ja lomakkeet on monimutkasemmat kun tukihakemukset. Ja ohjevihkosta (tai edes ohjeen tapaisiakaan) ei seuraa lomakkeitten mukana.
Olen samaa mieltä niistä lomakkeista. Meillä on onneksi siinä hyvä tilanne, että vanhemman pojan kummitäti on töissä Kelassa, joten kaikki lomakkeet tulee varmasti täytettyä oikein.
Isyyslomasta sen verran, että molempien poikien aikana olen pitänyt isyysloman ja isyyskuukauden. Näin maidontuottajan näkökulmasta ainakin paperilla...
- Harrastelija
- Luokka: 50 hv., takaveto