uutta konetta
Valvoja: Farmari-ryhmä
uutta konetta
Nykyisin ajossa on kuten alussa totesin 6200 ja 6400 sarjalaiset. 5400 ei ole todellinen vaihtoehto koska ei ole tarkoitus siirtyä riisuttuihin versioihin. Varaosien ja huoltotarvikkeiden hinnoittelu sulkee kyllä myös DF pois, harmi sillä DF on varmaan asiallinen kone.
---KUULEMMA,niin.Mä olena ajanut naapurin MXU125:ttä omani lisäksi.Ei Casessa sen paremmin ole vakiona sähköiset virtauksen säädöt kuin NH:ssakaan.Naapurin Case125 on vaijerilohkoilla,mun oma propoilla.Asia riippuu siitä mitä asiakas on ostanut.Radon kirjoitti:-ei eroa,jos varustetaso samaJuha kirjoitti:Koneet on näissä uusissa nyyskyissä cummins/iveco ja joku kolmas yhteistyö, voi olla et cummins on lähtökohta.
--moottori on so called EEA,siinä on päällepäin saman näköinen lohko kuin Fiat/IVECOssa.Sylinteritilavuutta on kasvatettu iskua pidentämällä.Kansi+polttoainelaitteet uusittu.2-venttiilimoottoreissa oli vielä Bosch jakaja,common rail moottoreissa Bosch moottorinohjaus,4-venttiilikannet,Bosch korkeapainepumppu.Mulla on TSA135 ja olen vanha Fiuu omistaja,tunnistan yhtäläisyydet.
Moottorin luonne on kyllä muuttunut,pidän parempana kuin vanhaa.Hiljaisempi,kovempi vääntö ym..
Miten siinä punasessa on parempi vaihteisto ha hydrauliikka ku samat osat sisässä sinisessä ja punasessa?
Nopeammin kuulemma pelaa punasessa vaihteisto, saataa olla kyllä jokin ohjelmointi juttu kun varmaan ihan sama vaihteisto on molemmissa. Casessa on vakiona sähköset virtauksen säädöt ja joystik käsinojassa.
---vaihtesiton taas soi ohjelmoida eri vaihtamis prosenetille.Mä en ainakaan ole huomannut mitään eroa.
--MultiController,eli joystick on lisävaruste Casessa,hyvä sellainen onkin.Maksaa lisähintaa.Ei vaan ollut saatavana silloin kun ostin 135:ttä.Olisin ottanut Casena jos olisi ollu silloin.
---TSA ja MXU ovat perustekniikaltaan hyvin samanlaiset,erot kosmeettisia MIKÄLI on valittu sama varustetaso.
Itse puhuin T6000 elitestä ja maxxum multicontrollerista niinkuin viestiketjun aloittajakin, ainakin joystik on vakiovaruste siitä olen varma, ja aika varma olen myös noista sähkölohkoista virtauksen säädöillä. Siis eroa koneissa on juuri vakiovaruste tasossa vaikka muuten aika identtiset ovatkin.koivumaki kirjoitti: ---KUULEMMA,niin.Mä olena ajanut naapurin MXU125:ttä omani lisäksi.Ei Casessa sen paremmin ole vakiona sähköiset virtauksen säädöt kuin NH:ssakaan.Naapurin Case125 on vaijerilohkoilla,mun oma propoilla.Asia riippuu siitä mitä asiakas on ostanut.
---vaihtesiton taas soi ohjelmoida eri vaihtamis prosenetille.Mä en ainakaan ole huomannut mitään eroa.
--MultiController,eli joystick on lisävaruste Casessa,hyvä sellainen onkin.Maksaa lisähintaa.Ei vaan ollut saatavana silloin kun ostin 135:ttä.Olisin ottanut Casena jos olisi ollu silloin.
---TSA ja MXU ovat perustekniikaltaan hyvin samanlaiset,erot kosmeettisia MIKÄLI on valittu sama varustetaso.
--joo,sori vaan!Radon kirjoitti:Itse puhuin T6000 elitestä ja maxxum multicontrollerista niinkuin viestiketjun aloittajakin, ainakin joystik on vakiovaruste siitä olen varma, ja aika varma olen myös noista sähkölohkoista virtauksen säädöillä. Siis eroa koneissa on juuri vakiovaruste tasossa vaikka muuten aika identtiset ovatkin.koivumaki kirjoitti: ---KUULEMMA,niin.Mä olena ajanut naapurin MXU125:ttä omani lisäksi.Ei Casessa sen paremmin ole vakiona sähköiset virtauksen säädöt kuin NH:ssakaan.Naapurin Case125 on vaijerilohkoilla,mun oma propoilla.Asia riippuu siitä mitä asiakas on ostanut.
--luin ton aloituksen hiukan huolimattomasti.
--Eliten varustelluimman version ja MCn ero on toi Multicontroller(Casen varustelluin)
--Näköjän Eliten saa myös vaijerilohkoilla,ainakin jonkin kokoisen
Mikähän on vakio jamikä lisävaruste?MXU MC on mielestäni varustelluin versio,siinä on aika lailla lisävarusteita...menee pilkun...
Varaosat ja huoltotarvikkeet
Erikoisia ylistyksiä NH 60x0 malleille ei tullut mutta se nyt ei ole mikään ihme kun mallit on niin uusia. Miten jo jonkin aikaa myynnissä olleet NH traktorien huoltotarvikkeet ja varaosat, onko hinnoittelu maltillisempaa kuin Keskolla. Kunhan tulis lunta ja pakkasta niin vois yrittää konetta koeajoon niin selviäisi talviominaisuudet.
-
Jontikkakuski
- Luokka: Polkutraktori
JD 6430-6530 autopover kuiken kuormaajalla. Itellä on 6520 autopower lumihommissa/maansiirrossa. Kuormaajan kanssa hyvä kone ympärivuotisena kauhana pomen parin kuution kauha ja pystyy kuormaan murskettakin. Kuormaaja on Q 75 volvon sovitteella. Aurana top työkoneen 3150-5550 ja hyvin lykkii. Takuun jälkeen laitettiin lastu niin pitäis olla joku 160hv kärryssä tulee nöyrästi 17tonnia mursketta. Ku tri2 laittaa alle niin siinä on kunnon urakointi kone.
Todella hyviä on ainakin 20-sarjan cr koneelliset pakkasella käyntiin lähtemään. Ja ainakin AQ2+ laatikolla ei ole vaihteiden kanssakaan ongelmia. Taitaa olla nuo ennakkoluulot vain jääneet elämään vanhojen ongelmista.ose kirjoitti:Jontikalle kiitos ei, kovemmilla pakkasilla Jontikat on levolla koska naapuri ajaa vanhalla Fiatilla aina kun on yli -25 pakkasta. En tiedä onko kyse säälistä vai eikö JD moottorissa kierrä öljy?
Säälistä,mulla myös molemmat ja jontikalla ajettu kelillä ku kelillä,moitteetta on pelannut. Tosin pakkasen pudotessa -30´c alle ei kone turhan notkealta tunnu,vain pakolliset rehunottamiset ja takaisin talliin.ose kirjoitti:Jontikalle kiitos ei, kovemmilla pakkasilla Jontikat on levolla koska naapuri ajaa vanhalla Fiatilla aina kun on yli -25 pakkasta. En tiedä onko kyse säälistä vai eikö JD moottorissa kierrä öljy?