Kuljetus koneelle
Valvoja: Farmari-ryhmä
Kuljetus koneelle
Olisko kenelläkään tietoa kuljetuksesta Mäntän-Vilppulan suunnalta Itä-Suomeen, Varkauden, Joensuun tai Savonlinnan seudulle? Tietoa kaivattaisiin pikaisesti, mutta itse kuljetuksella ei kiire. Kyseessä traktorin työkone, paino n. 1000kg.
Kysäse vaikka Kosken autokeskuksesta.
http://www.koskenautokeskus.fi/tuotepal ... uljetukset
Hiton hyvä mainos-slogan tuo "kuljetukset fillarista pillariin"
http://www.koskenautokeskus.fi/tuotepal ... uljetukset
Hiton hyvä mainos-slogan tuo "kuljetukset fillarista pillariin"
- Mullifarmari
- Luokka: >500hv
Joskus olen jotain pienempää rompetta pistänyt naapuripitäjän talotehtaan rekan kyytiin. Varsinkin jos kuljetuksella ei hirmuista kiirettä ole, niin tuppaavat kuitenkin aikatavalla jokapuolelle Suomea ajaa jollain aika välillä. Ja varsinkin paluukuormina tavaran "kotiuttaminen" onnistuu hyvinkin ja ihan järkevään hintaan. Tällaisia kannattaa kysellä.
-Mf-
-Mf-
painon puolesta tuollainen liikkuu pakulla/lava-autolla tai jarrullisella peräkärryllä. ite olen usein yhdistänyt huvin ja hyödyn ja hakenut koneita kauempaakin (vaikka tulisikin kalliimmaksi kuin rahtarinkäyttö). perhe vaan mukaan niin tulee lomareissu tehtyä samalla. (tosin emännät ei aina miellä tälläisiä reissuja lomaksi.)
-
sunnuntaifarmari
- Luokka: yli 100 hv
Tulee kyllä aika usein noudettua tavara henkilöautolla kärryn kanssa, varsinkin jos ostopäätöksen tekemistä varten on mielekästä käydä paikan päällä. Monesti sitä sattuu muutakin asiaa samalle suunnalle. Jos ei aina jotain hyödyllistä, niin sitten huvia.
Mutta sitten jos kaupankohde on sellainen, että sen uskaltaa ostaa näkemättä tai kuvan perusteella, niin rahtiliikkeiden käyttö on suht edullista. Varsinkin, jos joko ostajalla tai myyjällä on sopimus jonkun kuljetusfirman kanssa. Itellä vielä sattuu olemaan parin kolmen huolintaliikkeen terminaali muutaman kilometrin päässä, niin pysyy myös tavaran nouto/jakelukustannukset kurissa.
Koneiden kuljetus (tai pikemminkin lastaus ja purku) lavatavaraa kuljettavilla firmoilla saattaa toki olla hieman hankalaa. Pitäis tarkasti tietää, monenko trukkilavan tilan se kuormassa vie jne..
Onkos tämä tuttu? http://www.rahtinetti.fi/
Mun mielestä ainakin fiksu idea tuollainen palvelu. Toivottavasti käyttäjiä löytyy, sillä siitä hyötyy kaikki osapuolet. Ja mitä enemmän käyttäjiä, sitä helpommin sieltä löytää avun omiin tarpeisiinsa, kun sellaista tarvitsee. Kellään kokemuksia?
Mutta sitten jos kaupankohde on sellainen, että sen uskaltaa ostaa näkemättä tai kuvan perusteella, niin rahtiliikkeiden käyttö on suht edullista. Varsinkin, jos joko ostajalla tai myyjällä on sopimus jonkun kuljetusfirman kanssa. Itellä vielä sattuu olemaan parin kolmen huolintaliikkeen terminaali muutaman kilometrin päässä, niin pysyy myös tavaran nouto/jakelukustannukset kurissa.
Koneiden kuljetus (tai pikemminkin lastaus ja purku) lavatavaraa kuljettavilla firmoilla saattaa toki olla hieman hankalaa. Pitäis tarkasti tietää, monenko trukkilavan tilan se kuormassa vie jne..
Onkos tämä tuttu? http://www.rahtinetti.fi/
Mun mielestä ainakin fiksu idea tuollainen palvelu. Toivottavasti käyttäjiä löytyy, sillä siitä hyötyy kaikki osapuolet. Ja mitä enemmän käyttäjiä, sitä helpommin sieltä löytää avun omiin tarpeisiinsa, kun sellaista tarvitsee. Kellään kokemuksia?
- nuffieldmaster
- Luokka: yli 300 hv
- Viesti:
Mites kuljetus asia etenee, onko tullut tarjouksia rahtinetin kautta? Harvinaisen vaikeeta tuntuu olevan saada kohtuu hintaista kuljetusta jostain syrjäkylältä jonnekin syrjäkylälle...nuffieldmaster kirjoitti:Laitoin äsken ilmoituksen rahtinettiin, kun tarvitsisi saada puolikas traktori eteläsuomesta tänne itä rajalle. katsotaan mitä tulee, jos tulee...
- nuffieldmaster
- Viesti:
Ei ole tullut ei, kuljetuksen sain kyllä toista kautta. Ei tule valitettavasti perille asti, vaan täytyy hakea sitten pienemmissä osissa kotiin.velimatti kirjoitti:Mites kuljetus asia etenee, onko tullut tarjouksia rahtinetin kautta? Harvinaisen vaikeeta tuntuu olevan saada kohtuu hintaista kuljetusta jostain syrjäkylältä jonnekin syrjäkylälle...nuffieldmaster kirjoitti:Laitoin äsken ilmoituksen rahtinettiin, kun tarvitsisi saada puolikas traktori eteläsuomesta tänne itä rajalle. katsotaan mitä tulee, jos tulee...
Hintaa kuljetukselle jää kumminkin vielä 200-300€...
Itse lähden sunnuntaina kokeilemaan onnea autonkuljetustrailerilla. En tiedä miten onnistuu kaivulaitteen kuljetus kyseisellä vehkeellä, siinä kun ei ole umpipohjaa vaan pelkät ajorampit. No, pitää väsäillä lankuista jonkinlainen alusta ja sovitella siihen. Laskeskelin et jos selviää ilman haavereita ja ylikuormamaksuja, tullee kustannuksia polttoaineista ja trailerin vuokrasta pyöreesti 100€, tietty muut kulut päälle. Matkaa edestakaisin n. 570km.
- nuffieldmaster
- Viesti:
- nuffieldmaster
- Viesti:
Päivä pulkassa ja kone kotonanuffieldmaster kirjoitti:No niin, laite saatiin onnellisesti perille. Eli minun osaltani kuljetus onnistui hyvin.