8050 vs. 8400
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
8050 vs. 8400
No niin Mika ja muut Mega spesialistit:
Olis kiikarissa vm. 2002 8050 Valtra. Konedatan mukaan tossa pitäs olla sähköpumppu. Saako tollaseen lastulla lisätehoa, jos tulevaisuudessa tarvetta ilmenee? Onko tollanen oikeenkin nuhanen (varusteet ois kohdallaan) vai pitäskö saman tien katella 8400:ta?
Olis kiikarissa vm. 2002 8050 Valtra. Konedatan mukaan tossa pitäs olla sähköpumppu. Saako tollaseen lastulla lisätehoa, jos tulevaisuudessa tarvetta ilmenee? Onko tollanen oikeenkin nuhanen (varusteet ois kohdallaan) vai pitäskö saman tien katella 8400:ta?
Re: 8050 vs. 8400
Ei ole, mekaaninen stanadynen jakaja siinä on, tai ainakin kaverin -02 8150:ssä on. Sähköpumppu tuli -03 eteenpäin.Rubinjo kirjoitti:Konedatan mukaan tossa pitäs olla sähköpumppu.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Saahan niihin 8050:een lastuja monesta paikasta.Jotenkin noita Mikan juttuja lukiessa alkaa tuntumaan,että oma kehu haisee.Saa sellaisen käsityksen että muita koneita ei olekaan kuin 8400.Ite olen ajellut moisella laitteella melko paljon,niin kyllähän tosiasia on että onhan noissa uusissa T-sarjalaisissa käyttömukavuus ihan toista luokkaa. Eräällä urakoitsijallla on ollut monta 8400:sta ja on ollut niin vannoutunut nihin,mutta nyt kun osti uuden Commonrail T-sarjalaisen,niin kyllä myönsi että on vaan hieno peli...
Ei siinä,kova kone on 8400:n,mutta on niitä muitakin.
***oho, vai että omakehu... enkös mä just antanu eellä vinkin miten saa tehtyä traktorin, eli se rivipumppu siihen teekkariin, samassa saa sen paremman kopin ja hydrauliikan.kattelija kirjoitti:Saahan niihin 8050:een lastuja monesta paikasta.Jotenkin noita Mikan juttuja lukiessa alkaa tuntumaan,että oma kehu haisee.Saa sellaisen käsityksen että muita koneita ei olekaan kuin 8400.Ite olen ajellut moisella laitteella melko paljon,niin kyllähän tosiasia on että onhan noissa uusissa T-sarjalaisissa käyttömukavuus ihan toista luokkaa. Eräällä urakoitsijallla on ollut monta 8400:sta ja on ollut niin vannoutunut nihin,mutta nyt kun osti uuden Commonrail T-sarjalaisen,niin kyllä myönsi että on vaan hieno peli...
cr 171 maksaa helposti sen 100 000e, 8400 puolet siitä tai alle. pikkusen eri vehkeet jos aletaan vertailemaan.
jos vertaamaan ruveyaan niin voihan siihen ottaa sitten ne fendtit sun muut mukaan, varmasti 150 000e:llä saa jo ihan mukavan fendtin,
---------------
mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen niin 8400 on parempi kuin 8050. HUOM ottaen tietysti huomioon että 8050 on myös sillä mekaanisella suunnanvaihtajalla, eli kopiltaan,laatikoltaan,ym sama laite.
--------------
joku muu arvosta hitekin niin korkealle ettei 8400:llä ole jakoa. se on hänen asia, kysyjä kysyi minun mielipidettäni ja se pitää.
---------------
ps. seuraava valtra (jos 8950 tarvii joskus vaihtaa) on toden näkösesti teekkari...siihen sitte yllä mainittema rivipumppu viritys niin alkaa homma luistamaan.
-
Valmettimies
- Luokka: yli 300 hv
Oliko juttu olkapäästä vaan jonku Hollannin nappivaihde pellen herjausta, vai mikä siinä lootas mättää, kaikki Valmetit/Valtrat mitä mä oon ajanu on kyllä pelanu kevyesti.
Tosta Mikan kommentista voi päätellä että Mika ei arvosta kovin korkealle tuota Hitekkia. Oon kans mekaanisen suunanvaihtejan kannalla, ainakin näillä kokemuksilla, tietenkin kun siihen tottuisi voisi olla verraton peli.
Tosta Mikan kommentista voi päätellä että Mika ei arvosta kovin korkealle tuota Hitekkia. Oon kans mekaanisen suunanvaihtejan kannalla, ainakin näillä kokemuksilla, tietenkin kun siihen tottuisi voisi olla verraton peli.
niin tuota ainakaan nelisylinterisessä ei sovi jakajapumpun tilalle rivipumppu eikä ole olemassa adapteria ainakaan minun tietääkseni muutakun niinpäin että rivipumpun tilalle saadaan jakaja......
itellä on 6300 -04 johonka vaihdoimma bochin rivipumpun jakajan tilalle saman operaation olisin tehnyt 6850 mutta sähköohjatun pumpun muuttaminen olisi ollut pikkuisen liian laajamittainen projekti ......
itellä on 6300 -04 johonka vaihdoimma bochin rivipumpun jakajan tilalle saman operaation olisin tehnyt 6850 mutta sähköohjatun pumpun muuttaminen olisi ollut pikkuisen liian laajamittainen projekti ......
***se on yllättävän iso ero rivi ja jakajapumpulla. tehossa ja löpön kulutuksessa.8050 kirjoitti:niin tuota ainakaan nelisylinterisessä ei sovi jakajapumpun tilalle rivipumppu eikä ole olemassa adapteria ainakaan minun tietääkseni muutakun niinpäin että rivipumpun tilalle saadaan jakaja......
kyllä siihen jakajapumpun jakopäähän sen rivipumpun saa. vaatii jakopäähän eri rattaan ja "koplingin" pumpun/jakopään väliin. esim. pullinki koneissa tämmösiä virityksiä (t170)
Koneosapalvelulla oli ainakin kokonaisia käytettyjä Valmetin moottoreita rivissä joku vuosi sitten kun tarvis Valmettiin siivet, mutta nämä tietysti metsäkoneista, liekkö samoja pumppuja?Velu kirjoitti:Mistä purkaamoilta olette noita rivipumppuja hommanneet? Itsellä olisi tarvista boschin 4- ja 6-sylinterisen pumpulle. Missä hinnoissa nuo pyörii?