Lypsylehmiä kahdessa navetassa yht. n. 70, kun yhteen uuteen navettaan ei saanut te-keskuksen hyväksyntää. Veisivät kuulemma loputkin tuet, jos omalla rahalla rakentais... Emäntä päivät (usein yötkin) navetassa.
Tilan koko?
Valvoja: Farmari-ryhmä
Peltoa 107, mutta metsästä täällä lakeuksilla ei voi puhua. Se 70 ha, mikä on, on kitukasvuista verrattuna Etelä/Itä-Suomen metsiin. Polttopuuta kyllä saa.
Lypsylehmiä kahdessa navetassa yht. n. 70, kun yhteen uuteen navettaan ei saanut te-keskuksen hyväksyntää. Veisivät kuulemma loputkin tuet, jos omalla rahalla rakentais... Emäntä päivät (usein yötkin) navetassa.
19,5 ha peltoa, 48 ha kasvullista metsäpinta-alaa. Tilanpito näillä aloilla harrastus, toimeentulo 90 %:sesti tilan ulkopuolelta.
Aina ei näin ole ollut, mutta laskeskelin tuossa kymmenisen vuotta sitten mahdollisuuteni tilan kehittämiseen niin huonoiksi että päätoimeentulon hakeminen muusta yritystoiminnasta tuli ykkösvaihtoehdoksi.
Samana syksynä lähti siat, loppui lisäpeltojen vuokrasopimukset jne. Kohtuullinen konekanta jäi jolla nyt sitten kelpaa touhuta.
Aina ei näin ole ollut, mutta laskeskelin tuossa kymmenisen vuotta sitten mahdollisuuteni tilan kehittämiseen niin huonoiksi että päätoimeentulon hakeminen muusta yritystoiminnasta tuli ykkösvaihtoehdoksi.
Samana syksynä lähti siat, loppui lisäpeltojen vuokrasopimukset jne. Kohtuullinen konekanta jäi jolla nyt sitten kelpaa touhuta.
- john deere
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
-
harrastelijaviljelijä
- Luokka: Puutarhatraktori
alintala kirjoitti:Lypsylehmiä kahdessa navetassa yht. n. 70, kun yhteen uuteen navettaan ei saanut te-keskuksen hyväksyntää. Veisivät kuulemma loputkin tuet, jos omalla rahalla rakentais...
Miten ihmeessä tuohon tilanteeseen päädytään? Ja mitkä on TE-keskuksen perusteet? Varsinkin tuo, ettei omalla rahalla saisi yhdistää karjaa yhteen navettaan, kuulostaa aika kummalliselta.
-
Bombardier
- Luokka: Puutarhatraktori
Re: Tilan koko?
Peltoa n.120 ha(sisältää vuokramaat) Metsää n. 500 ha
Nämä siis isännän maita ei minun. Itse omista mitää
Nämä siis isännän maita ei minun. Itse omista mitää
-
Pihlajamaa
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Peltoa vuokramaineen n.50 hehtaaria, mettää vähän alle 20 hehtaaria ja sikalassa röhkii 100 emakkoa+ porsaat
peltoa hiukan auki 54,omaa 28,3.metsälöä taitaa olla 37,joutomaat muutama ha päälle.
Viljalla noin 44 hehtaaria, turvenevaa aktiivisessa tuotannossa tällä hetkellä noin 45 ha ja metsää noin 100 ha. Elukoita ei oo ollu sitten 60-luvun.
Kivinen takapiha ison metsän laidassa. Ja sekin vuokralla.