Ruokohelpi
Valvoja: Farmari-ryhmä
Ruokohelpi
Onko kellään vielä kokemuksia korjuusta, kuinka onnistuu, kantaako pelto keväällä? jne..
Luin tuossa sen viljely oppaan ja siinä ei sen tarkemmin ollut tietoa. Oli vaan että sato korjataan kun pelto kantaa mutta ei kai sitä voi kovin pitkälle kesään jättää kun kasvaa uusi kasvusto läpi?
Luin tuossa sen viljely oppaan ja siinä ei sen tarkemmin ollut tietoa. Oli vaan että sato korjataan kun pelto kantaa mutta ei kai sitä voi kovin pitkälle kesään jättää kun kasvaa uusi kasvusto läpi?
- eepi
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Onkos kenelläkään vielä kokemuksia siitä, kuinka kasvista pääsee eroon?
Ettei vain olisi lopullinen kylvö kun sitä pistää peltoon?
Ettei vain olisi lopullinen kylvö kun sitä pistää peltoon?
Viimeksi muokannut eepi, 05 Elo 2005, 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
juhap
- Luokka: Hevosaura
- Viesti:
Onko ruokohelpi tulevaisuuden energialähde muiden joukossa . ?
Ja mitä te farmarit aiotte tehra että kaasuautot ja metaaniautot ja sähköautot ja biodieselit alkas lisääntymään . Politiikot eivät saa tässä mitään aikaan . Ovat naimisissa öljyyhtiön kanssa , nähtiinhän se Fortumin optioissa , saivat osansa tieten kun järkkäsivät johtajille miljoona optiot .
Ja mitä te farmarit aiotte tehra että kaasuautot ja metaaniautot ja sähköautot ja biodieselit alkas lisääntymään . Politiikot eivät saa tässä mitään aikaan . Ovat naimisissa öljyyhtiön kanssa , nähtiinhän se Fortumin optioissa , saivat osansa tieten kun järkkäsivät johtajille miljoona optiot .
Luulen jotta useampikin farmari alkaa käyttämään biodieseliä ,
luulen jotta kylmäpuristettu rypsiöljy toimii sellaisenaankin puoliksi sekoitettuna kesät,traktoreissa sekä VW-konsernin tuotteissa(ei koske TDi-koneita).
Politikot onkin tarkoitettu vain puhetyöläisiksi, eivät he mitään muuta....
Fortumilla on kyllä satoja aineita jo tutkittu,ehkä aikanaan....
luulen jotta kylmäpuristettu rypsiöljy toimii sellaisenaankin puoliksi sekoitettuna kesät,traktoreissa sekä VW-konsernin tuotteissa(ei koske TDi-koneita).
Politikot onkin tarkoitettu vain puhetyöläisiksi, eivät he mitään muuta....
MB TRAC kirjoitti:Luulen jotta useampikin farmari alkaa käyttämään biodieseliä ,
luulen jotta kylmäpuristettu rypsiöljy toimii sellaisenaankin puoliksi sekoitettuna kesät,traktoreissa sekä VW-konsernin tuotteissa(ei koske TDi-koneita)
Kyllä kaikki vanhemmat tiisselit toimii biodieselillä,ei pelkästään volkkari.
Huomena viisaampi ja syksyllä kokeneempi mikäli biodiesel-projekti etenee.
Aion polttaa kaivurissa ja yhessä traktorissa (Ivecon koneet) sekä kuivaajalla mikäli sitä liikenee poltettavaksi,esteröityä mutta kuivaajalla menisi seassa esteröimätönkin kun ei tee kovin "vahvaa" seosta.
Luulo ei ole tiedon väärti - ainakin SisuDieselin edustaja kielsi Almannin bioenergipäivillä esteröimättömän biodieselin käytön heidän moottoreissaan. Laihon Väinöllä lienee tästä oma mielipiteensä.MB TRAC kirjoitti:Luulen jotta useampikin farmari alkaa käyttämään biodieseliä ,
http://valtramme.valtra.fi/main/current ... asp?id=497
http://www.motiva.fi/fi/yjay/kuljetusal ... terit.html
http://www.limetti.fi/biodiesel/
Biopolttoainedirektiivistä olisi paljonkin kommentoitavaa. Päällimmäisenä odotettu pakkosekoitusmääräys. Kielto ja pakko tuntuvatkin olevan lainsäätäjän ja verottajan useimmin käyttämät sanat.MB TRAC kirjoitti:Politikot onkin tarkoitettu vain puhetyöläisiksi, eivät he mitään muuta....