Valvatti
Valvoja: Farmari-ryhmä
Ite aikanaa, kun pellossa puinneilla näki että valvattia olis, siis ohras. Seuraavana vuonna ihan ohjeiden mukaa, rikkakasvi ruiskutus äärimmäisen myöhäisessä vaiheessa. Sen Ration tms. lisänä valmetille MCPA:ta , annostus suurin suositeltu. Tämä yleensä aina tehosi, jonkun vuoden vähintään! Tuo ajalta ennenkuin pirukraatit (sanalaina kirjasta "Metsäherran herjaaja", Ilmari Kianto,v.1912) pilasivat maanviljelijän elämän. 
Mulla ainakin osasyy tuohon valvatti ongelmaan on, että samalla ruiskulla ruiskutetaan myös kaalipellot ja aika viljojen rikkaruiskutuksiin on rajallinen ja ehkä hiukan liian aikainenkin. Täytyy varmaan siirtyä systeemiin jossa välillä pestään ja ruiskutetaan vihanneksia ja sitten taas pestään ja viljoja jne jne...
Viime vuosina olen havainnut myös Kylänurmikan lisääntyneen huomattavasti, yhdellä lohkolla meni tänä syksynä jopa puimurin terä jumiin tuosta.
Koivumäen mainitsemaa Mataraa oli myös aiemmin parilla lohkolla, mutta se on hävinnyt kyllä sittemmin vaikken sille mitään erityista tehnytkään.
Viime vuosina olen havainnut myös Kylänurmikan lisääntyneen huomattavasti, yhdellä lohkolla meni tänä syksynä jopa puimurin terä jumiin tuosta.
Koivumäen mainitsemaa Mataraa oli myös aiemmin parilla lohkolla, mutta se on hävinnyt kyllä sittemmin vaikken sille mitään erityista tehnytkään.
Samaa vikaa mullakin kuin Jormalla koitan kesällä päästä kahdella pesulla mutta jurtti sitten painaa päälle joten osa viljan ruiskutuksista tulee hiukan liian aikaisin. Samoin kylänurmikka on lisääntynyt mikä ei ole oikeen hyvä homma jos jurttia tarkoitus lohkoille kylvää...Jorma kirjoitti:Mulla ainakin osasyy tuohon valvatti ongelmaan on, että samalla ruiskulla ruiskutetaan myös kaalipellot ja aika viljojen rikkaruiskutuksiin on rajallinen ja ehkä hiukan liian aikainenkin. Täytyy varmaan siirtyä systeemiin jossa välillä pestään ja ruiskutetaan vihanneksia ja sitten taas pestään ja viljoja jne jne...