Suorakylvö?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
aurauskeppi
Onko tuollainen itselläsi vai mistä kuvan löysit?
Saakohan jälkiasennussatsina ja onko kellään kokemusta tästä Sampon omasta?
Vakaasti olen sitä mieltä että ruumenpatjasta on haittaa. Tämän kevään poltoissa se alta täysin märkä matto ei palanut ollenkaan. No tuuli kuivasi ja levitti maton sitten mutta tarkoitus ei ole polttaa peltoja jatkuvasti.
4,8 metrin pöydällä hyvästä vehnästä syntyy melkoinen palkki pellon pintaan.
Vakaasti olen sitä mieltä että ruumenpatjasta on haittaa. Tämän kevään poltoissa se alta täysin märkä matto ei palanut ollenkaan. No tuuli kuivasi ja levitti maton sitten mutta tarkoitus ei ole polttaa peltoja jatkuvasti.
4,8 metrin pöydällä hyvästä vehnästä syntyy melkoinen palkki pellon pintaan.
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Sänkimurskainta saa ainaskin käyttää 30 ja 50% kasvipeitteisyyshommissa.koivumaki kirjoitti:Juupsista..
Mites muuten...saako 50% kasvipeitteisyysalan 'jyrätä'.Siis ajaa esim vaikka lautasmuokkarilla lautaset ylhäällä.Kuulostaa tietenkin hullulta,mutta ajatus oliskin sotkea oljet ja ruumenet kiinni maahan jotta ne alkaisivat mädäntyä.Toinen mahdollisuus jota olen kokeillutkin on ajaa sänki ja pahnat murskaimella maata myöten.
Et eksynyt aiheesta ollenkaan.koivumaki kirjoitti:Niin,aattelin,että mahdollisuus suorakylvöön paranis jos tekisi ton 'jyräyksen'.Sikäli en mielestäni eksyny aiheesta.Ruumentenlevitys suorakylvöä aatellen taitaa olla tarpeen.
Lähinnä meinasin tuota sotkeutumista kevennettyyn muokkaukseen välillä, mutta se oli kuitenkin informatiivisena ihan ok.
Ketju on kunnossa ja kaikki hyvin
Kuvan olen ottanut Agrimarketin esittelykoneesta. Levitin on ruotsalaisen Recordin valmistama. Itellä ei tuollaista vielä ole mutta naapurikylään tilattiin tälle kaudelle Sampon myymä malli jälkiasennuksena, joten sitä täytyy käydä tänä vuonna vakoilemassa. Hinta oli hurja verrattuna esim Anttilan kauppaamaan malliin verrattuna.-Justus- kirjoitti:Onko tuollainen itselläsi vai mistä kuvan löysit?
Jyrällä ajeleminen loskaisella pellolla kuulostaa korvaani turhalta pellon tiivistämiseltä. Haraus olkiharalla on aika suosittua Pohjois Amerikassa, mutta ainakaan kaikissa tutkimustuloksissa ei ole saatu mitään sadonlisiä aikaiseksi.
Kuvan olen ottanut Agrimarketin esittelykoneesta. Levitin on ruotsalaisen Recordin valmistama. Itellä ei tuollaista vielä ole mutta naapurikylään tilattiin tälle kaudelle Sampon myymä malli jälkiasennuksena, joten sitä täytyy käydä tänä vuonna vakoilemassa. Hinta oli hurja verrattuna esim Anttilan kauppaamaan malliin verrattuna.-Justus- kirjoitti:Onko tuollainen itselläsi vai mistä kuvan löysit?
Jyrällä ajeleminen loskaisella pellolla kuulostaa korvaani turhalta pellon tiivistämiseltä. Haraus olkiharalla on aika suosittua Pohjois Amerikassa, mutta ainakaan kaikissa tutkimustuloksissa ei ole saatu mitään sadonlisiä aikaiseksi.