Goldin teho?

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

Twin
Luokka: yli 100 hv

Goldin teho?

Lukematon viesti Kirjoittaja Twin »

Onko jollakulla tietoa Roundup Goldin tehosta verrattuna tavalliseen glyfosaattiin?
Itse en ole huomannut mitään eroa Goldin hyväksi. Vertailukohtana on itselläni ollut Glyfonova bio ja Envinsion.
Tehoaine määrä on ollut sama per hehtaari ja per vesimäärä (200l/ha)
O.J.
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Minusta ei oo yhtä hyvää, mitä esim. Roundup Bio kiinnitteen kanssa suositusmääriä käytettäessä. Silloin kun sitä oli ekana syksynä myynnissä ja samana iltana ruiskutin sekä Goldia, että Bioa kiinnitteen kanssa, niin ero oli aika selvä Bion hyväksi.

Sen jälkeen en ole Goldia ostanut.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Aika kovalla vesimäärällä,rountuppiahan ajetaan väkevyysprosenttien mukaan. 200l vaati jo melko tömäkän annoksen tehoainetta? Ja pitäisi kyllä tehota sama mitä ainetta.

Gouldia on kevääksi,saa nähä,rahtia ajanut ja juolas kuollut joten ei pelota. Kuullut sekä että kommentteja,pian näkee itse :roll:
Murtola_Lasse
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Murtola_Lasse »

Roundup ym. ruiskutus olosuhteen vaikuttavat tehoon:
- aamupäivällä teho parempi kuin illalla
- vesimäärä 100 l /ha parempi kuin 150-200 l/ha
- ei tarvi kiinnitteitä lisätä kun on pieni vesimäärä

Roundup Gold ollaan käytetty siitä asti kun tuli kauppaan.
Viimeksi muokannut Murtola_Lasse, 05 Touko 2007, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tiuhta
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja tiuhta »

Mielestäni eroa on lähinnä käytön helppoudessa, olen jo kauan käyttänyt Goldia hyvin on toiminut. Eikö hintakin mene suunnillen samoihin kun käyttömäärä on pienempi vastaavaan tehoon nähden.
beneri
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja beneri »

Ihan tyytyväinen olen ollut Goldiin. En tiedä kuvittelenko vain mutta aivan kuin aika jolloin vaikutukset alkaa näkyä olisi pidempi kuin esim. maxia käytettäessä
JarJar
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja JarJar »

Tänä keväänä ensimmäistä kertaa Goldia kokeilussa. Kymmenisen hehtaaria minimi annostusta käyttäen viikko sitten ajettu. Tänään äestellessä näytti kyllä juola sekä muukin rikka olevan aivan keltaista. Erona omien havaintojen mukaan Roundup Bio + kiinnike olisi että Gold vaikuttaa nopeammin vaikka kelit olleet kylmiä. Ainakin kevät käyttöön tulee varmasti jatkossakin käytettyä Goldia.
Vastaa Viestiin