T sarjan erot?
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Vin Diesel
- Luokka: Polkutraktori
T sarjan erot?
Oiskohan kellään tietoa mitä eroa on valtra t140 ja valtra t190 muuten kuin moottorissa, kyse olisi vm:03 Ja mikä olisi hyvä etukuormaaja kyseisiin koneisiin? Tietoa otetaan vastaan. Kiitos.
-
Valmettimies
- Luokka: yli 300 hv
Itse suosittelisin tuota triman suurinta mallia kuormaajaksi. No ainoa erohan taitaa vissiin olla juuri tuo moottori. T140 on 6,6 litranen ja T190 taasen 7,4 litranen. Meille tuli syksystä juuri tuo vm. -03 T140 ja hyvä kone on ollut. Itse olen mieltynyt tuohon mekaaniseen pumppuun. Sähköpumpulla varustetussa koneessa kun survasee kaasun pohjaan ni kerkeääpi juuva kahvit ennenko kone reagoi.
-
Valmettimies
- Valtramies
- Luokka: 50 hv., takaveto
mekaanisellä pumpulla varustetut 160:iin asti samalla voimansiirrolla. mekaaninen 170 ja sähkö 180/190 samalla perällä.
----------
sähköpumpulla varustetut 140:stä asti samoja. vain 130 pienemmällä 650 perällä.
----------
ekat sähköpumpulliset saattaa olla 160:iin asti sillä pienemmällä perällä (jota käytetty esim. 8950:ssä, eli kestää kyllä)
----------
sähköpumpulla varustetut 140:stä asti samoja. vain 130 pienemmällä 650 perällä.
----------
ekat sähköpumpulliset saattaa olla 160:iin asti sillä pienemmällä perällä (jota käytetty esim. 8950:ssä, eli kestää kyllä)
Juu...
Nythän sitten Valtra tavallaan tunnusti että matalakierroshäkkyrä on 'susi'.Uudessahan on sitten mahdollisuus ajaa myös normaalikierroksilla.
Mä en ole koko aikana ymmärtänyt matalakierrosmallin filosofiaa.Se olis pitäny alunperin ethdä siten,että huippunopeus olis ollu 50.Olkoonkin,että sitkeä se on,mutta kierroslukualue on lyhyt ja tuotantokustannus linjalla sama kuin isompien johtuen samoista voimansiirron osista.
km
Nythän sitten Valtra tavallaan tunnusti että matalakierroshäkkyrä on 'susi'.Uudessahan on sitten mahdollisuus ajaa myös normaalikierroksilla.
Mä en ole koko aikana ymmärtänyt matalakierrosmallin filosofiaa.Se olis pitäny alunperin ethdä siten,että huippunopeus olis ollu 50.Olkoonkin,että sitkeä se on,mutta kierroslukualue on lyhyt ja tuotantokustannus linjalla sama kuin isompien johtuen samoista voimansiirron osista.
km
No en nyt sudeksi sanoisi. Matalakierroskonehan kulkee traktorille sallitun 40-45 vakionakin ja ecopower moottorin ominaisuudet huomaa kun tarkkailee polttoainemittaria. Todella polttoainepihi moottori vaikka isohko kutonen onkin. Matalakierroskonehan vääntää ihan törkiästi ja vastaakin maksimiväännöltään T160. Omasta hieman syöttöjä ruuvattu ja kiertää sen 2000 että kulkee tielläkin vähän lujempaa kun tieajoa on jonkin verran.
kysyn tässä samalla noista uusista valtran 6000 sarjalaisista että onko niinhinki esim hitech malleihin tullu koppiin muutoksia? aivan kuin olisin nähnyt tuossa kun olin maakuntaa kiertämässä niin jonkun istuvan apukuskina siinä oven vieressä aivan kuin uusissa t ja n sarjan valtroissa on se apukuskin paikka siinä oven vieressä. ajattelin vain että jos on uusiutunut hytti myös 6000 sarjalaisis niin varteenotettava vaihtoehto uudeksi koneeksi jos myös melutaso tippunut.
- jari2
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Muute ihan hyvä vaihtoehto mut valtra lopettaa 6000 sarjan valmistuksenOQO kirjoitti:kysyn tässä samalla noista uusista valtran 6000 sarjalaisista että onko niinhinki esim hitech malleihin tullu koppiin muutoksia? aivan kuin olisin nähnyt tuossa kun olin maakuntaa kiertämässä niin jonkun istuvan apukuskina siinä oven vieressä aivan kuin uusissa t ja n sarjan valtroissa on se apukuskin paikka siinä oven vieressä. ajattelin vain että jos on uusiutunut hytti myös 6000 sarjalaisis niin varteenotettava vaihtoehto uudeksi koneeksi jos myös melutaso tippunut.
koivumaki kirjoitti:Juu...
km
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren ... _140_e.pdf
Suht kovat kulutus lukemat per kwh
-
Valmettimies
jari2 kirjoitti:Muute ihan hyvä vaihtoehto mut valtra lopettaa 6000 sarjan valmistuksenOQO kirjoitti:kysyn tässä samalla noista uusista valtran 6000 sarjalaisista että onko niinhinki esim hitech malleihin tullu koppiin muutoksia? aivan kuin olisin nähnyt tuossa kun olin maakuntaa kiertämässä niin jonkun istuvan apukuskina siinä oven vieressä aivan kuin uusissa t ja n sarjan valtroissa on se apukuskin paikka siinä oven vieressä. ajattelin vain että jos on uusiutunut hytti myös 6000 sarjalaisis niin varteenotettava vaihtoehto uudeksi koneeksi jos myös melutaso tippunut.