kokemuksia massey-ferguson 3080 vm89
Valvoja: Farmari-ryhmä
kokemuksia massey-ferguson 3080 vm89
eli tommosesta koneesta kokemuksia,minkälaine lähtemään käyntiin tarviiko -10 c pakkasella jo köyttää johtoon kiinni,minkälainen on etukuormain koneena ja muuta infoa kiitos
Re: kokemuksia massey-ferguson 3080 vm89
Aika perusvarma kohtuukäytöllä. Käyntiin lähtö huononee aika tavalla, kun mennään alle 0 C. Kuutosissa ei ole hehku(j)a, vaan eetterikäynnistys tms. Mulla on pullo tyhjä, enkä ole uutta tullut ostaneeksi. Ketterä kuutoseksi, etukuormainkoneena tykkään ympäripyöreiden koneen ominaisuuksien takia. Samojen koneen ominaisuuksien takia en pidä sitä kummoisenakaan veturina, aika lauhkea ahdettuihin nykytraktoreihin verrattuna. Vaihteisto sopii pellolle. Tiellä huono, jos kärryä yrittää kiskoa. Aluevaihto osuu johonkin 17 km/h, ei meidän mäet nouse viljakärry perässä B-alueella. (Eikä sotketa tukipolitiikkaa tähänmarko h kirjoitti:eli tommosesta koneesta kokemuksia,minkälaine lähtemään käyntiin tarviiko -10 c pakkasella jo köyttää johtoon kiinni,minkälainen on etukuormain koneena ja muuta infoa kiitos
Hydrauliöljyn tilavuusvirta aikayksikköä kohden saisi olla paljon suurempi. Keulapumppua kaipailee, kuten kaikki aikalaisensa nassikat. Mulla luistaa nelivedon monilevykytkin ja etuakseli pitäis rempata (vetonivelet). Tunteja öbaut 8800. Muuten kone pysyy "ryhdissään" mukavasti, ei repsota joka paikasta.
Mun kone on ruokintatöissä päivittäin/joka toinen päivä liikkeellä, meinaan sen taloon jättää, vaikka uutta haikailenkin. -35 kun oli mittarissa, ei meinannu matalapainehydr. valo sammua millään, en tosin antanut sen haitata, taisi valo vaan olla vaan pakkasesta pöhlönä.
mulla on sama kone ittellä ismen 170 kuormaajalla muuten hyvä mutta hydrauliikan tuotoa sais olla enemmän ,nelivedon pakka luistaa piukassa paikassa ,mielestäni hyvä lähteen käymään ja jos on pakko niin eeterillä lähtee lämmittämättä vielä ainakin-23 tosin eikannata jos ei ihan pakko sen verran kamalaa touhua
kokoisekseen ketterä.moottori ei oo tosiaankaan mikään sitkeys ihme vaan minusta sammuu todella helposti :evil:hytti on ikäisekseen hiljainen
-
kannonkäivärä
- Luokka: Hevosaura
Perheen 3080 ei ole tähän mennessä jouduttu tekemään muita erikoisia korjauksia kuin viime kesänä juuri ennen rehuntekoa mennyt kytkimen akseli.Akseli piti muuten tilata Englannista.
Koneella on nyt ajettu noin 4000h ja enimmäkseen käytetty tarkkuusilppurin nokalla rehunteossa ja lannanlevityksessä keväällä ja syksyllä
Itse moottorin on sopiva tilan tarpeisiin eikä suurempia tehon puutteita ole vielä tullut. Saattaahan tuo johtua mf 3125 jolla sitten tehdään ne raskaimmait hommat
Koneella on nyt ajettu noin 4000h ja enimmäkseen käytetty tarkkuusilppurin nokalla rehunteossa ja lannanlevityksessä keväällä ja syksyllä
Itse moottorin on sopiva tilan tarpeisiin eikä suurempia tehon puutteita ole vielä tullut. Saattaahan tuo johtua mf 3125 jolla sitten tehdään ne raskaimmait hommat