Valtra N111 vaiko JD6420se?

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

peltokeisari
Luokka: Hevosaura

Valtra N111 vaiko JD6420se?

Lukematon viesti Kirjoittaja peltokeisari »

Terve kaikki foorumilaiset!

Nyt olisi traktorin vaihto edessä ja olen harkinnut kahta eri konetta. Elikkäs laittakaapas kokemuksia ja muuta "faktaa" kyseisistä koneista. Käyttäjä kokemuksia haluaisin kuulla mieluiten mm. kulutus, kestävyys ja jne. Tällä hetkellä ajelen valtralla ja se tuntuu hyvältä minun käteen(sellainen mukavan jämäkkä). Niin ja JD:n 6420s perium plussasta minulla on kanssa muutaman sadan tunnin kokemus, mutta kyseinen konehan on "huippu varusteltu" ja aika erilainen kuin tämä SE-malli. Hinta siis tulee vastaan noissa "huippu varustelluissa" koneissa. Netissä kun olen "muokannut" samoilla varusteilla nuo koneet, niin taitaa JD olla hiukan halvempi, mutta myyjän tarjoushan sen hinta kilpailun ratkaisee. Siis nyt vaan tietoa koneista mahd. paljon! Niin ja huoltomiehet molemmille merkeille ovat tuossa n. 5km säteellä eli sillä ei tässä ole väliä. Kiitän jo etukäteen vastauksista :D
Maalaispoika
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Maalaispoika »

JD 6420 SE on nyt ollut -05 keväästä asti ja mittarissa on noin 1400 tuntia. Etukuormaajana nokalla on MP-Lift 255 ja tyytyväinen olen ollut molempiin. Pääasiallinen työ on apevaunun täyttö ja yleensä kuormaus hommat. Kesäisin se on lietepumpun edessä ja tänä syksynä sillä tuli myös kynnettyä kaikki, hyvin onnistui nelisiipisillä kääntöauroilla, vaikka välistä oli aika kovaakin maata. Rehunteossa sillä ollaan siilolla ja samoin myös niitetään, jos vain siihen kerkiää.

Hinta oli juuri yksi syy siihen, että valitsin SE-mallin Premiumin sijaan ja toinen, ettei kuormaajakoneelle ollut tarvetta kaikille "hienouksille". Tottahan se 96 litran tuotto olisi parempi kuin 60 litraa etukuormaajan käytössä, mutta kyllä tuollakin on pärjännyt.
6265
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Re: Valtra N111 vaiko JD6420se?

Lukematon viesti Kirjoittaja 6265 »

JD se mallissa joudut valitsemaan paljon lisävarusteita jotta saat siitä premiumin tasoisen! jontikan saa premiumina myös portaattomana (ei vissiin se:nä?)

Valtra taas on tilavaohjaamoinen (ei jontikankaan ohjaamossa vikaa ole) ja tietysti suomalainen. Valtraan ei taas portaatonta saa, mutta taitaa olla aika kova vääntämään tuo sisukiisseli? :roll:
mutajussi
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja mutajussi »

Juuri noista malleista ei ole kokemuksia...

6400 Valtran vaihdoin tänä kesänä 6620 premium deereen eikä sitä valmettia kyllä ikävä ole. Tosin onhan Mezzo Valtra ja permium deere jo lähtöjään ihan eri sarjassa.

Kesällä pääsin ajelemaan jonkin verran kaverin C-150 Valtralla. Itselläni oli vastaava tarjouskilpailussa kalkkiviivoille saakka. En ole kyllä valintaani tuonkaan kokeilun jälkeen katunut.

Rajun takinkäännönhän siinä jouduin tekemään kun aikasemmin sitä oli olevinaan valmetti mies viimeiseen asti.

Viimeinen niitti kaupassa oli oikeastaan Valtran myynti miehen suoranainen v***uilu. Ei oikein kuulosta fiksulta myynti puheelta komentti että, "jos jontikan ostat niin minä kyllä lopetan Suomalaisen lihan syömisen"...

Että tämmöistä...
aksu

Re: Valtra N111 vaiko JD6420se?

Lukematon viesti Kirjoittaja aksu »

6265 kirjoitti:J saat siitä premiumin tasoisen! jontikan saa premiumina myös portaattomana (ei vissiin se:nä?)
Juu ei se:hen saa autopowerii... Kyllä itte tuon jontikan vaan ottaisin, vaihteistokin tuntuu paremmalta kun saa kelata 4 vaihdetta ilman kytkintä.
Kumman nostolaite lienee parempi? autocontrol hieno, mutta onhan jd:nkin sähkönostolaite hieno...

Jontikassa lisäksi vakiona hydr. suunnanvaihdin noitte 4 pikavaihteen lisäks...
peltokeisari

Niin minun käsitykseni mukaan on valtrassakin hydraulinen suunnanvaihdin vakiona. No ainoa mikä siinä JD:ssä hämää niin on se NOSTOLAITE, kun sitä ei voi pysäyttää väliasentoon(paitsi jos käyttää sitä "rullaa"). Niin ja Valtran kun saisi ostaa omasta kylästä ja JD on sadan kilsan päässä eli tuleeko takuu asioiden kanssa ongelmia kun koneen osto paikka on niin kaukana. Kun ei aina viitsisi ajaa sataa kilsaa, jos/kun tulee jotain vikaa. Siis kun minä tykkään hoitaa asiat kasvotusten niin ei tarvi puhelimessa riidellä. Toisinaan kun ajattelen niin joskus 93 kun ostin ferkun tampereelta niin ei ne takuu asiat ollut ongelmana :) Niin ja kyllähän tuo vaimon veli on kehunut jontikkansa maasta taivaaseen ja kyllähän nuo hyvin on hommansa hoitanut. Niin ja taitaa kannattaa tehdä suoralla kaupalla, kun olen laskeskellut, että tulisi hiukan halvemmaksi. Jos huhut pitää paikkaansa, että suoralla kaupalla "voisi" saada jopa likes 30% alennuksen, mutta yleensä kait sen 20%, vai? Niin ja minä tulen kyllä todella hyvin juttuun tuon Valtran myyjän kanssa 8) Kiitos vastauksista!
aksu

peltokeisari kirjoitti:Niin minun käsitykseni mukaan on valtrassakin hydraulinen suunnanvaihdin vakiona.
riippuu mallista n111c:ssa ei ole... kuntaas n111h:ssa ja n111eh:ssa vissi ion
oltsik
Luokka: yli 150 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja oltsik »

Mutajussi kirjoitti:Viimeinen niitti kaupassa oli oikeastaan Valtran myynti miehen suoranainen v***uilu. Ei oikein kuulosta fiksulta myynti puheelta komentti että, "jos jontikan ostat niin minä kyllä lopetan Suomalaisen lihan syömisen"...

Että tämmöistä...
Meille tuli ensimmäinen jontikka aivan samanlaiseen tyyliin. Kalkkiviivoille oli valtran joku hitec ja JD 6610 vastakkain. Yksi suurimmista syistä JD:hen kääntymiseen oli valtran paikallismyyjä ja edellisen valtran huollosta saadut kokemukset.

Joku tuossa kommentoi että nostolaitetta ei saisi pysäytettyä välille, miulla on kyllä jotenkin semmonen muistikuva että uudemmassa(6420) se pysähtyisi välille. Voin kyllä muistaa väärinkin. Sekalaisissa hommissa tulee kylläkin pitkälti käytettyä tuota vipukytkintä

Itsellä ei ole tuosta SE:stä kokemusta mutta kuitenkin...
mutajussi
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja mutajussi »

Kyllä sen nostolaitteen saa 20 sarjalaisessa pysäytettyä. Napsauttaa vaan uudestaan nostolaitteen kytkintä.

Muutenkin JD:n nostolaite oli hyvin helppo omaksua Valtran autocontrollin jälkeen. Namikat on vähän erinäköisiä ja eri paikoissa mutta logiikka hyvin pitkälle sama.

Ei sillä ostopaikalla kait väliä ole jos on merkkihuolto vieressä.

Meikäläisellä oli pieniä ongelmia omassa Deeressä, taisin siitä kirjoitella aika sapekaaseen sävyyn täälläkin, mutta mitään ongelmia ei takuu asioissa ollut vaikka koneen ostopaikka onkin 100km päässä.
Lähinnä tökki paikallinen merkkihuolto jossa oli vähän alimiehitys ja vain yksi kaveri joka ymmärtää noitten uudempien päälle.

Myyntimies on itseasiassa soitellut tasaisesti noin kuukauden välein ja kysellyt mitä tykkään koneesta ja onko ollut ongelmia...
ana

Lukematon viesti Kirjoittaja ana »

En sekaantuis enään 3 v kokemuksella Jontikoihin....
Fiatagri
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Fiatagri »

Meillä pikkuveli,mekaanisella pumpulla...Mitään isompaa vikaa ei ole ollut,ja huolto on toiminu erittäin nopeast,jos on kiire ja jotain häikkää..Lainpyyhkijä on oikutellu,ja jonku putken sokka meni,euron arvonen osa...Tyytyväinen ollaan/oon ollu,seuraava kone ehdottomasti Johnni,tää nykynen on ensimmäinen jontikka meillä.Mä kolmen vuoden kokemuksella sekaantuisin Jontikoihin...
aksu

ana kirjoitti:En sekaantuis enään 3 v kokemuksella Jontikoihin....
mitä ongelmia sulla oli?
ana

Lukematon viesti Kirjoittaja ana »

Kaikennäköistä....Muutama lohkohaljennut sisältä, siirtopumpussa ollut ongelmia, pikavaihteiden ja suunnanvaihtajan säädöt eivät pysy kohdillaan. Sitten vielä kaikkea muuta pientä....
aksu

ana kirjoitti:Kaikennäköistä....Muutama lohkohaljennut sisältä, siirtopumpussa ollut ongelmia, pikavaihteiden ja suunnanvaihtajan säädöt eivät pysy kohdillaan. Sitten vielä kaikkea muuta pientä....
Tarkoitatko kaikella pienellä sähkövikoja?
peltokeisari

Kiitoksia teille noista vastauksista! No kai sitä pitänee kilpailuttaa noi koneet ja kattoo mihin päätyy. Sillä HINTA tulee olemaan omalla kohdalla se suurin ratkaisia. Saako muuten JD varusteltua ns. paremmin kun menee oikeen myyjän puheille, kun netissä oleva traktorin varustelu ei anna paljon vaihtoaehtoja, esim. renkaiden ja hydrauliikan puolesta on aika minimaalinen tuon SE-mallin varustelu. Toisin kuin Valtralla taas saa valita jos jonkinlaista rengas mallia ja kokoa(siis vakio hintaan) ja hydrauliikassa on mukavasti eri vaihtoehtoja. Siitä kun on niin kauan kun viimeksi ostin "tuliterän" traktorin(taisi olla 93, niinkun jo mainitsin). :?
Vastaa Viestiin