Hitsaus kaasut
Valvoja: Farmari-ryhmä
Hitsaus kaasut
Onko linkkiä josta löytyy hitsaus kaasujen hinnat/pullo vuokrat,
Tämmösiä hintoja ainakin tuossa keväällä pyydettiin (Woikoski):
Vuokrat:
3 vuotta 230,68 e
5 vuotta 317,82 e
8 vuotta 443,12 e
Oma pullo SK-18 20/200 maksaa 400e sis.ensimmäisen täytön ja kuljetuksen lähimpään myyntipisteeseen.(sis.alv22%)
Täyttökustannus on sama omalla ja vuokrapullolla 52,25e
Omistuspullon katsastus 10v välein maksaa n 150e.
Kannattaa varmaan soitella suoraan myyjille, netissä aika huonosti nuita hintoja, AGAn sivuilla oli ehkä jotain.
Vuokrat:
3 vuotta 230,68 e
5 vuotta 317,82 e
8 vuotta 443,12 e
Oma pullo SK-18 20/200 maksaa 400e sis.ensimmäisen täytön ja kuljetuksen lähimpään myyntipisteeseen.(sis.alv22%)
Täyttökustannus on sama omalla ja vuokrapullolla 52,25e
Omistuspullon katsastus 10v välein maksaa n 150e.
Kannattaa varmaan soitella suoraan myyjille, netissä aika huonosti nuita hintoja, AGAn sivuilla oli ehkä jotain.
Voitais vertailla kaasupullojen vuokrahintoja tässä ketjussa. Laitan itse hintatietoni tähän ketjuun, kunhan on hiukan paremmin aikaa penkoa arkistolaatikkoa nimeltä; sopimuspapereita.
AGA:n asiakaspalvelu on suoraan Neuvostoliitosta kävi ilmi, kun uusin sopimuksia.
-jos päästää itse sopimuksen pitkäksi, huomaa sen vasta siitä, että pullosta on juossut päivävuokra sop. päättymisestä asti. Tyyristä lystiä.
-AGA:n myyntiedustaja ei maininnut puhelimessa sopimusta uudistaessani edullisempia vuokrasopimusvaihtoehtoja. Vasta kun itse kyselin yksilöidysti näitä, sain hinnan. Hinta oli kolmasosan-puolet edullisempi edustajan luettelemista tarjouksista.
-myyjän käytös oli ynseää, ja sopimukseen tuli virheitä joita sain oikoa 2 kertaa jälkikäteen.
Uusin pullojen vuokrasopimuksen kuitenkin taas viideksi vuodeksi, vaikka puskalennätin kertoi Voikoskella olevan kilpailukykyisemmät hinnat ja parempi palvelu. Ajattelin että selvitän asiaa. Saas nähdä.
Siksipäolisin minäkin kiinostunut hinnoista ja kokemuksista.
Hiukan tympii tuo AGA:n asiakaspalvelu, kun ajattelee että asiakassuhde on katkeamatta jatkunut sopimusten siirroilla jo kolme sukupolvea. Onnistuukohan AGA:n väki katkaisemaan jatkumon, se jää nähtäväksi.
AGA:n asiakaspalvelu on suoraan Neuvostoliitosta kävi ilmi, kun uusin sopimuksia.
-jos päästää itse sopimuksen pitkäksi, huomaa sen vasta siitä, että pullosta on juossut päivävuokra sop. päättymisestä asti. Tyyristä lystiä.
-AGA:n myyntiedustaja ei maininnut puhelimessa sopimusta uudistaessani edullisempia vuokrasopimusvaihtoehtoja. Vasta kun itse kyselin yksilöidysti näitä, sain hinnan. Hinta oli kolmasosan-puolet edullisempi edustajan luettelemista tarjouksista.
-myyjän käytös oli ynseää, ja sopimukseen tuli virheitä joita sain oikoa 2 kertaa jälkikäteen.
Uusin pullojen vuokrasopimuksen kuitenkin taas viideksi vuodeksi, vaikka puskalennätin kertoi Voikoskella olevan kilpailukykyisemmät hinnat ja parempi palvelu. Ajattelin että selvitän asiaa. Saas nähdä.
Siksipäolisin minäkin kiinostunut hinnoista ja kokemuksista.
Hiukan tympii tuo AGA:n asiakaspalvelu, kun ajattelee että asiakassuhde on katkeamatta jatkunut sopimusten siirroilla jo kolme sukupolvea. Onnistuukohan AGA:n väki katkaisemaan jatkumon, se jää nähtäväksi.
ATH tainnut käydä meidän AGA:n "palvelupisteessä"... Isä haki kesällä pikkupullon kun migistä loppui kaasu,antoivat happipullon ja isä hieman ihmetteli että onpa ihmeellisen värinen pullo,ei kuitenkaan sen kummemmin kiireessä tutkinut. Kotona huomattiin tilanne ja pulloa vaihtaessa palvelu oli tyyliin,mikset sanonu mitään jne. Aivan kuin asiakaan vika kun Mison pulloa kysyy ja happipullo annetaan!
Woikosken kanssa sopimus mutta heiltä ei saa pikkupulloja,omaa pulloa joutuu jonkun aikaa odottamaan kun se on täytettävänä.
Woikosken kanssa sopimus mutta heiltä ei saa pikkupulloja,omaa pulloa joutuu jonkun aikaa odottamaan kun se on täytettävänä.
Oli ennen aagan pullot varmaan 30 vuotta, sitten tuli lasku että sopimus on menny umpeen ja maksat perk**** kun et oo palauttanu ajoissa. Sitten käännyttiin paikallisen kaasuliikkeen puoleen ja otettiin omat pullot. Happea ja suojakaasua saa ainakin odottaessa, ja palvelu muutenkin hyvää. Voikoskesta ei oo tietoo, muttaa aagan päin ei enää edes katota 
Tuleehan Agalta muistutus kirje n. kuukautta ennen kuin sopimus loppuu.maamies kirjoitti:Oli ennen aagan pullot varmaan 30 vuotta, sitten tuli lasku että sopimus on menny umpeen ja maksat perk**** kun et oo palauttanu ajoissa. Sitten käännyttiin paikallisen kaasuliikkeen puoleen ja otettiin omat pullot. Happea ja suojakaasua saa ainakin odottaessa, ja palvelu muutenkin hyvää. Voikoskesta ei oo tietoo, muttaa aagan päin ei enää edes katota
Oma moka sitten jos ei kirjeitä aukaise.
Omalla kohdalla saattaa silti pullot vaihtua Woikoskelle kun sopimukset Agalle päättyy.
Ohan se tietty niinkinSepe kirjoitti:Tuleehan Agalta muistutus kirje n. kuukautta ennen kuin sopimus loppuu.maamies kirjoitti:Oli ennen aagan pullot varmaan 30 vuotta, sitten tuli lasku että sopimus on menny umpeen ja maksat perk**** kun et oo palauttanu ajoissa. Sitten käännyttiin paikallisen kaasuliikkeen puoleen ja otettiin omat pullot. Happea ja suojakaasua saa ainakin odottaessa, ja palvelu muutenkin hyvää. Voikoskesta ei oo tietoo, muttaa aagan päin ei enää edes katota
Oma moka sitten jos ei kirjeitä aukaise.
Omalla kohdalla saattaa silti pullot vaihtua Woikoskelle kun sopimukset Agalle päättyy.
Ei tullut tieto minulle AGA:n vuokrasopimuksen päättymisestä. Tosin huomasin muuten parin pullon sopimuksen päättymisen, kun olin tekemässä lisäpulloista sopimusta, joten en joutunut maksumieheksi. Tuuria.
Toinen juttu jeremiaadissani on sellainen, että paikallinen AGA:n edustus kun antaa vaihdossa uuden pullon, niin 200 baarin pullossa on 5 kertaa kuudesta n. 150 baaria ja sen kuudennen 200 baaria.
Olen tuota ihmetellyt, ja mielessä on käynyt, kun samassa myyntipisteessä toimii hitsauspalvelu, josko "lainaavat" vaihtopulloista hiukan jokaisesta. Vai olisikohan jokin mystinen juttu, jolla tuo 200 baarin Misonpullojen suuri paine-ero selittyy.
Toinen juttu jeremiaadissani on sellainen, että paikallinen AGA:n edustus kun antaa vaihdossa uuden pullon, niin 200 baarin pullossa on 5 kertaa kuudesta n. 150 baaria ja sen kuudennen 200 baaria.
Olen tuota ihmetellyt, ja mielessä on käynyt, kun samassa myyntipisteessä toimii hitsauspalvelu, josko "lainaavat" vaihtopulloista hiukan jokaisesta. Vai olisikohan jokin mystinen juttu, jolla tuo 200 baarin Misonpullojen suuri paine-ero selittyy.
Jotain filunkia ilmassa tai sitten vuotaa venttiilit, valitusta peliin.ATH kirjoitti:Ei tullut tieto minulle AGA:n vuokrasopimuksen päättymisestä. Tosin huomasin muuten parin pullon sopimuksen päättymisen, kun olin tekemässä lisäpulloista sopimusta, joten en joutunut maksumieheksi. Tuuria.
Kaasua
Miksikä käyttää misonia mig hitsaukseen kun hiilidioksidi ajaa saman asian ja todella huomattavasti edullisemmin.
Tätä kaasua ostin ja uuden pullon paikalliselta sammutinhuoltopisteestä.
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Re: Kaasua
Hiilidioksiinillä tulee enemmän hitsausroiskeita, molempia tullut kokeiltua, misoniin siirrytty meillä ainaski..Patse kirjoitti:Miksikä käyttää misonia mig hitsaukseen kun hiilidioksidi ajaa saman asian ja todella huomattavasti edullisemmin.