Mitä turhaa traktoreissa

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

Cultor
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

Valmettimies kirjoitti:Vyörenkaat
Heh... et liene koskaan päässyt kokeilemaan :-)
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Cultor kirjoitti:Kiristä sen salvan kiinnityspultti, niin ei kilise. Eihän niitä jarrupolkimia yhteenlukittuina pidetä ;-)
On sitä joskus kirittykin, mutta sitten menee niin jäykäksi, ettei sitä saa yhdellä kädellä liikuteltua. Pidän normaalisti polkimet yhteenlukittuna, tieajoa kuitenkin jonkun verran.

Kukaan ei oo vielä sanonut ilmastointia turhaksi, kumma juttu :P

Yks asia, mikä nykykoneissa on mennyt oikeaan suuntaan, on pakoputken pään mutka. Ei tarvii enää erikseen sitä helisevää läppää, joka tarttuu joka oksaan tms. Jonkun mielestä tuokin voi tietty olla turha...
6265
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja 6265 »

oli entisessä ja nyt uudessa on kokoajan jarrupolkimet kiinni! viimeeks on taidettu irrottaa parivuotta sitten kun meni kyntöaurojen kaa liikaa ojan reunalle niin pysty tekee äkkikäännöksen jotta sai keulan takasii pellolle :)

ei tee mieli enää edes muistella kuinka se pakoputkenläppä helis entisessä 3070 :twisted:

pikavaihteet pirun mukavat esim. paalauksessa

:arrow: Tässä taas nähtiin miten toisten turhat on joillekin tärkeitä asioita :wink:
Make

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Kasetti ja CD soittimet. Vallussa ollu kasetti joskus -90-luvun alussa. Silloin ei sunnuntai-iltoina tullu radiosta mitään. Uudemmissa koneissa on vielä korkkaamatta.
Jukz
Luokka: yli 100 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jukz »

no itellä on tietty kaikenmaailman sälää kännykkätelineistä karvanoppiin ja wunderbaumiin... tietty turhia varusteita mulle on muunmuassa ajovoimanotto mutta joku muu voi sitä taas tarvita. ei oo vetäviä kärrejä tai mitään. nappikytkin on itelle täysin hyödytön ollut tähän asti kun ei oo opetellu käyttämään. Lisänä on kaikki ylim. koristevalot mutta onhan ne hienot jos omassakin olisi :wink:
Sonniparoni
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja Sonniparoni »

Ootteko ikinä ajatellut lukea vaikka niitä käyttöohjeita, jotka toimitetaan jokaisen uuden koneen mukana?? Olis voinut selvitä monen napin toiminta ja ehkä niistä silloin olisi ollut hyötyäkin..
mange kirjoitti:Tänään tuli huollettua vallun ilma-grammeria ja huomasin että perk****, siinähän on penkinlämmitin.. Siinä se nappi on ollut yli 8 vuotta enkä ole huomannu.

Pakko olla turha varuste kun ei ole kertaakaan käytetty.
6265
Luokka: yli 200 hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja 6265 »

kerran on ohjekirja kaivettu kun piti saada selville mikä mahtaa olla vika kun ei vetokoukku laske :twisted: selvisi ettei entinen omistaja ollu sitä käyttäny niin oli vähän juntturassa :wink:
Valmettimies
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Cultor kirjoitti:
Kai mä ny kokeillu oon ku kerran uusimmas semmoset on ei ne muuten turhat olisi. Nii ja ylimääräsiä suojaamattomia hiluja alla.
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

Valmettimies kirjoitti:
Cultor kirjoitti:
Kai mä ny kokeillu oon ku kerran uusimmas semmoset on ei ne muuten turhat olisi. Nii ja ylimääräsiä suojaamattomia hiluja alla.
Kyl musta ilmakumipyörillä on paljon mukavampi ajaa ja vyörenkaat taas on aivan ylivoimaiset peltokäytössä ;-)
aurauskeppi

Lukematon viesti Kirjoittaja aurauskeppi »

Niin se oli tarkoitettu pieneksi ivaksi.
Ei pikavaihteet ole turhia ei, tosi tarpeellisia olisivat toimivat pikavaihteet. Mutta kun 6400 DPS:ssa ainakin se PV:n nykiminen ja kolahtelu vastaa tottumattoman ajoa fullerilla.

Mulla myös on penkissä käyttämätön lämmitys. Edellinen omistaja ei tiennyt mitään semmoisesta :lol:
Valmettimies

Lukematon viesti Kirjoittaja Valmettimies »

Cultor kirjoitti:
Valmettimies kirjoitti:
Cultor kirjoitti:
Kyl musta ilmakumipyörillä on paljon mukavampi ajaa ja vyörenkaat taas on aivan ylivoimaiset peltokäytössä ;-)
Jaa mulla on kyllä eriävä mielipide niiden vyörenkaitten ylivoimasuudesta.
vallu6400
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja vallu6400 »

harvinaisuksia kyllä löytyy aina. melekeen jokaiselta esim. itse ainakin käytän harvoin ryömintää
mange
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja mange »

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/20 ... ragonbane/

Siinä on ponssessa vähän "turhia" lisävarusteita..
Joillakin on näköjään liikaa vapaa-aikaa..
forssu
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja forssu »

Sonniparoni kirjoitti:Ootteko ikinä ajatellut lukea vaikka niitä käyttöohjeita, jotka toimitetaan jokaisen uuden koneen mukana?? Olis voinut selvitä monen napin toiminta ja ehkä niistä silloin olisi ollut hyötyä
ite lueskelen nyyskän okje kirjaa pellolla puinti aikana ku ei tarvi ajaa vierellä
O.J.

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

Eikös se kytkinpoljin ala olla kohta siellä turhissa ominaisuuksissa? Tarvii uusimmassa koneessa enää lähinnä käynnistyksessä...
Vastaa Viestiin