Fiat 680 dth

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

forssu
Luokka: yli 300 hv
Viesti:

Fiat 680 dth

Lukematon viesti Kirjoittaja forssu »

kertokaapas minkälainen vekotin se on. eli mitä huonoja puolia siin on ja mitä hyvii jos siitä mitää hyvää löytää :roll:
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

No se kun on sen verran vanha fiiatti niin pari huonoa puolta on ainaki ahdas koppi ja pirun hidas kulkemaan. Tietysti on vähän mallikohtainen toi vauhti, on kahta eri nopeusversioo. Nopeampi malli ei kyllä vieläkään vakuuta vauhdillaan :)

Mikä vuosmalli?
forssu
Viesti:

vuosimalli olis 1980
raktori ei oo itellä vaan yhel kaverilla :oops: :D :!:
nixu
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja nixu »

Monet moittii lattiavaihteita kun ei muuta pahaa sanomista löydä, mutta mielestäni näissä löytyy vaihteet helposti tiukemmassakin tilanteessa. Ehkä juuri siitäkin syystä kun kepit menevät suoraan laatikkoon.
t-100
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

fiat 680

Lukematon viesti Kirjoittaja t-100 »

siinä on yks lujimmista kamppeista mitä löytyy.koppi ahdas.no tarviiko sinne koko suku ängetä?hyvät vaihteet joka työhön löytyy sopiva, aika riskikin.kulkee sen minkä ne aikanaan sai kulkea,joku miinus sit hydrauli suodin aika arassa paikassa kannattaa suojata... :D
Jari
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Onko tämä H-malli nimenomaan se jossa 8+8 suunnanvaihtaja vaihteet?? Peruskampe vailla ihmeitä.
Sellanen oli itellä pari vuotta,vaihteet oli ihan näppärät kun oppi käyttämään.
Vaihtui isompaan kun ei koko riittänyt edes kolmoskoneeksi,naapurissa tuollainen takapotku turbotettuna apevaunun edessä ja tunteja 9000,kone koskematon vaikka käyttö kovemman puoleista. Eipä tuollaista rikki saa kuin tyhmyyttään ja siihenkin tarvii yritystä :)
Cartel
Luokka: yli 200 hv

Re: fiat 680

Lukematon viesti Kirjoittaja Cartel »

t-100 kirjoitti:siinä on yks lujimmista kamppeista mitä löytyy.koppi ahdas.no tarviiko sinne koko suku ängetä?hyvät vaihteet joka työhön löytyy sopiva, aika riskikin.kulkee sen minkä ne aikanaan sai kulkea,joku miinus sit hydrauli suodin aika arassa paikassa kannattaa suojata... :D

Ei tarvii koko sukua vaan ainaki minun pää jysähtelee jo pikkuheitoissa kattoon :) Ja jalkatilaakaan ei ole liikaa yhtään. Tietysti riippuu paljon ihmisen koosta, minä vaan olen vähän keskiarvoa isompi eli pidempi. Sinne koppiin ei kans juurikaan mahdu mitään ylimäärästä rojua kyllä, esim. jos on metsään menossa niin sahat ym....
t-100

fiat 680

onhanse hieman ahdas :x 880/5 itellä ollu sama koppi hyvin on mahtunu vaikka 180 pitkä oon.680 legendaarisen 640 seuraaja :D pitäs joskus pistää kuva ku 640 suolla kärryn eessä :D
forssu
Viesti:

Re: fiat 680

t-100 kirjoitti:onhanse hieman ahdas :x 880/5 itellä ollu sama koppi hyvin on mahtunu vaikka 180 pitkä oon.680 legendaarisen 640 seuraaja :D pitäs joskus pistää kuva ku 640 suolla kärryn eessä :D
880/5 aiva hyvä kones mun miälestä kans mut se ei vain väännä alakiekoilla joskus on ongelmia lähtiä ison alueen ykkösellä liikkeelle
stemma
Luokka: yli 150 hv

Re: Fiat 680 dth

Lukematon viesti Kirjoittaja stemma »

forssu kirjoitti:kertokaapas minkälainen vekotin se on. eli mitä huonoja puolia siin on ja mitä hyvii jos siitä mitää hyvää löytää :roll:
Itsellä oli tuo DTH-malli vuosikausia. H-kirjain tarkoittaa tiettyyn vuosimalliin asti "heavy duty"-versiota. Muistaakseni 1983 lähtien kaikki samanlaisia ilman kirjaintakin. Luja peruskone, metsään siitä ei ole ilman pohjapanssaria, vaikka sitäkin tuli tehtyä.. Moottori on laiska vakiovireessä, mutta ruuvissa on varaa kiristää. Suosittelen säätämistä dieselkorjaamolla ja samalla uudet suuttimet. Siinä 1980 mallissa ei ole lukkoa nelivetojen etuperässä. Mikä ei aina ole huono asia, 880:n kanssa raskaalla etukuormaajalla joskus vetoakseli paukkui. Ergonomia kopissa on mitä on ja vanha Pininfarinakoppi leveällä ovipalkilla.
t-100

680

hyvätki puolet siinä ettei koppiin mahu pakki tolkulla tavaraa,esim moottorisahan kuskaus kannattaa järjestää jollain mulla konstilla,vakuutus yhtiöt ei korvaa jos sattus palamaan
forssu
Viesti:

Re: 680

t-100 kirjoitti:hyvätki puolet siinä ettei koppiin mahu pakki tolkulla tavaraa,esim moottorisahan kuskaus kannattaa järjestää jollain mulla konstilla,vakuutus yhtiöt ei korvaa jos sattus palamaan
kyllä sinne saa kettinkiä aika palio kytkinpolustimen alle............................
Toyoman42

Lukematon viesti Kirjoittaja Toyoman42 »

Meil on vm.-83 680 DTH turbotettuna! on pirun hyvä vehe. Turbon lisäyksen yhteydes syöttöö lisätiin maltillisesti!!! tehoo tuli lisää ja vääntö ihan julmetusti.
Hyviä puolia:
-Hyvät vaihteet, vaikka kepit keskellä!
-Kestävä yleiskone, 5000h ajettu->ainoo iso vika, taka-akselin laakeri hajos!
-Ohjaamo mun mielestä ihan hyvä (ite n. 180cm)
-Hyvä etuakseli, meillä carraro!
-Aikasekseen nopee peli, ku pääsee 40 km lootalla olevaa 110/90:ä karkuun!

Huonot puolet:
-Sähkö vikoja
mika

Lukematon viesti Kirjoittaja mika »

heetkinen... kulkee kovempaa kun 110 ja carraro akseli...

ihan nyt en usko.

paljonko kiertää?

miksi se akseli on vaihdettu carraroon?
koivumaki
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja koivumaki »

Täytyy olla nyt Mikan kanssa samaa mieltä.
Mä en kans usko 680:n kulkevan nopeaa satkymppiä kovempaa millään ilveellä.

Hämähäkkimies fuulaa oikein olan takaa.Ei tommoista 680a olekaan.
Vastaa Viestiin