New Holland TSA-sarja
Valvoja: Farmari-ryhmä
New Holland TSA-sarja
Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta? Lähinnä kiinnostaa tuo vaihelaatikko et mitenkä se toimii ja kuinka paljo kuluttaa ja millanen on etuluormaaja käytössä?
Ois tässä koneen vaihto käsillä ni kokemuksia ois kiva saada tietoon?
Eikä mitään pisti valtra kommentteja!!
Ois tässä koneen vaihto käsillä ni kokemuksia ois kiva saada tietoon?
Eikä mitään pisti valtra kommentteja!!
Itellä TS110A, lienee lähinnä plussaa vastaava? Silloin kun tuon ostin (joulukuu/04), ei ollut eri malleja.
Toistaiseksi en osaa valittaa, vaihteiston automatiikkatoimintaa isolla perällä saa joskus odotella minuutin pari, kun pakkasta jotain -20 tai enemmän. Kylmänä yllättäen hemmetin jäykkä, kuten lie kaikki vastaavat vaihteistot. Vaihteiston softa päivitetty kerran, alkuperäinen ei antanut lisätehoa. Maantieajossa automatiikka toimii hyvin, pellolla ja pihapyörittelyssä käytän manuaalina. Suunnanvaihtaja hyvä, mutta toisesta koneesta päätellen vipu on kulutustavaraa, kesti vain reilut tuhat h. Jotain huhua kuulin, että nykyään ois vähän lujempaa tekoa.
Keulalla Trima, näkyvyys sinne ok ja pumpussa riittää tuottoa kuormaimeen ainakin omasta mielestä. Sitä kattoikkunaa pidin ensin markkinamiesten kikkana, mutta korkealle nostellessa siitä on hyvä katsoa ja saa pitää selän suorana.
Polttoaineen kulutusta en osaa arvioida, ei ole säiliöillä mittaria, mutta kai sille kelpaa...PA-suodattimet v-maisen kalliit, vajaat 70€/pari.
Kesäksi joutuu ruuvaamaan lohkon päältä lämmityslaitteeseen tulevan vesiletkun sulkijan kiinni, ohjaamossa oleva säätöhanikka ei näy sulkevan sitä riittävästi. Talvella tän talon lämpimin traktori ja ilmankierto toimii, kaikki lasit pysyvät käytännössä lähes täysin huurteettomina, oli keli mikä tahansa.
Toistaiseksi en osaa valittaa, vaihteiston automatiikkatoimintaa isolla perällä saa joskus odotella minuutin pari, kun pakkasta jotain -20 tai enemmän. Kylmänä yllättäen hemmetin jäykkä, kuten lie kaikki vastaavat vaihteistot. Vaihteiston softa päivitetty kerran, alkuperäinen ei antanut lisätehoa. Maantieajossa automatiikka toimii hyvin, pellolla ja pihapyörittelyssä käytän manuaalina. Suunnanvaihtaja hyvä, mutta toisesta koneesta päätellen vipu on kulutustavaraa, kesti vain reilut tuhat h. Jotain huhua kuulin, että nykyään ois vähän lujempaa tekoa.
Keulalla Trima, näkyvyys sinne ok ja pumpussa riittää tuottoa kuormaimeen ainakin omasta mielestä. Sitä kattoikkunaa pidin ensin markkinamiesten kikkana, mutta korkealle nostellessa siitä on hyvä katsoa ja saa pitää selän suorana.
Polttoaineen kulutusta en osaa arvioida, ei ole säiliöillä mittaria, mutta kai sille kelpaa...PA-suodattimet v-maisen kalliit, vajaat 70€/pari.
Kesäksi joutuu ruuvaamaan lohkon päältä lämmityslaitteeseen tulevan vesiletkun sulkijan kiinni, ohjaamossa oleva säätöhanikka ei näy sulkevan sitä riittävästi. Talvella tän talon lämpimin traktori ja ilmankierto toimii, kaikki lasit pysyvät käytännössä lähes täysin huurteettomina, oli keli mikä tahansa.
TSAsta on nykyään toi eco versio,sama laatikko kuin 50 versio,mutta kulkee kierrosrajoituksen ansiosta vain 40.
Mulla on nyt hiukan vajaan vuoden ikäisessä TS135A:ssa 500 h.Hyvin on pelannut tähän asti.Mun mielestä keskimääräisessä ajossa ihan taloudellinen.Tosin tarkat mittaukset on tekemättä.
Mä en tota ole edes pakkasessa pitänyt erityisen kankeana,eikä oikeastaan mitään haamutoimintoja ole esiintynyt.
Mä käytän maantieajossa melkein poikkeuksetta automaattiajoa.liukkaalla siis tosiliukkaalla ajan joskus käsinapilla johtuen moottorijarrutuksesta.
Kyllä TSAlla työ käy.
km
Mulla on nyt hiukan vajaan vuoden ikäisessä TS135A:ssa 500 h.Hyvin on pelannut tähän asti.Mun mielestä keskimääräisessä ajossa ihan taloudellinen.Tosin tarkat mittaukset on tekemättä.
Mä en tota ole edes pakkasessa pitänyt erityisen kankeana,eikä oikeastaan mitään haamutoimintoja ole esiintynyt.
Mä käytän maantieajossa melkein poikkeuksetta automaattiajoa.liukkaalla siis tosiliukkaalla ajan joskus käsinapilla johtuen moottorijarrutuksesta.
Kyllä TSAlla työ käy.
km
Samaa mieltä, tosin käyttökokemukset ovat hieman vielä vähissä (n.15h). Tähänastisessa käytössä on kyllä on toiminut laatikko erinomaisesti, keväällä lietepytyn edessä sitten nähdään tuo lopullinen toimivuus.koivumaki kirjoitti:
Kyllä TSAlla työ käy.
Sellainen asia kannattaa tarkistaa uutta traktoria ostaessa, että mahtuu varmasti joka paikkaan, mihin sillä on tarve päästä. Itselläni tuo ei tullut mieleen ja nyt sitten ajetaan vanhalla kuormaajalla paalit sisälle navettaan. Harmittaa kun piti vanhan koneen päästää viettämään eläkepäiviä varakoneena mutta toisin kävi.
Mallina itselläni tuo TS135A
http://www.agritek.fi/tekn_tiedot/trakt ... _delta.pdfValmet705 kirjoitti:Näyttäis lokakuun asti olevan tarjous tuosta TS110A 47.900
*Ilmeisesti Eco-vaihteisto (8 pikavaihdetta ja 40kmh 1800 rpm)...
Eikös se oo tuo delta-malli? Eli ei nappivaihteita ja keulalla kitkalukko, elikkäs kolmiveto...
Hiukan muitakin eroja plussaan:
http://www.agritek.fi/tekn_tiedot/trakt ... a_plus.pdf
Plussassa mm. lisäteho, kaks venttiliiä enemmän/sylinteri, yksi VOA-nopeus lisää, lisää nostotehoa, eroa hydraulipumpu tuotossa ja jotain muuta pientä.
Ok, oon sit kattonu väärä pdähvää.O.J. kirjoitti:http://www.agritek.fi/tekn_tiedot/trakt ... _delta.pdfValmet705 kirjoitti:Näyttäis lokakuun asti olevan tarjous tuosta TS110A 47.900
Eikös se oo tuo delta-malli? Eli ei nappivaihteita ja keulalla kitkalukko, elikkäs kolmiveto...
Plussassa mm. lisäteho, kaks venttiliiä enemmän/sylinteri, yksi VOA-nopeus lisää, lisää nostotehoa, eroa hydraulipumpu tuotossa ja jotain muuta pientä.
Mutta minkälainen kone tuo TSA110 muuten on, mitä varusteita esim. sulla on siinä?
En osaa moittia ja vertailua en kans voi tehdä samantasoisesta toisesta merkistä. Lastentautien jälkeen ainoa hajonnut osa on ollut startti. Päällepäin näytti joltain piraatti-Boschilta...Valmet705 kirjoitti:Mutta minkälainen kone tuo TSA110 muuten on, mitä varusteita esim. sulla on siinä?
Trima, etulokarit, 480/600:t renkaat ja ohjaamojousitus lisävarusteina.
Huoltomiehen pitäis kuulemma uusia jotain osia maahantuojan piikkiin, mutta ei ole kerennyt käymään. Ainakin joku virtakaapeli ja ulosoton katkaisin.
O.J. kirjoitti:http://www.agritek.fi/tekn_tiedot/trakt ... _delta.pdfValmet705 kirjoitti:Näyttäis lokakuun asti olevan tarjous tuosta TS110A 47.900
Eikös se oo tuo delta-malli? Eli ei nappivaihteita ja keulalla kitkalukko,
elikkäs kolmiveto...
___Tarjouskone on TS110A Delta EC sisältää "nappivaihteet" ja sähköisen nostolaitteen. Tosin muuten sitten karsittuversio. Ei huono kumminkaan...
-
TSA-110
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Itsellä nyt tsa-110 ajokokemusta n. 260 h, olen tykännyt, liikennekone jameksen etukuormaajalla ja kaikilla herkuilla, ollut pääasissa pyöröpaalaimen edessä, pieniä vikoja kuten oven kahva rikki ja vaihteistoa jouduttu säätämään ja kalibroimaan, kulkee suunnilleen samalla ainemäärällä kuin entinen jd6410. Naapurissa kuukauden vanhempi 110 delta ajanut nyt 500 h ja ei ole mitään ongelmia ollut.
onko common raililla eroa vakio pumppuun?TSA-110 kirjoitti:Itsellä nyt tsa-110 ajokokemusta n. 260 h, olen tykännyt, liikennekone jameksen etukuormaajalla ja kaikilla herkuilla, ollut pääasissa pyöröpaalaimen edessä, pieniä vikoja kuten oven kahva rikki ja vaihteistoa jouduttu säätämään ja kalibroimaan, kulkee suunnilleen samalla ainemäärällä kuin entinen jd6410. Naapurissa kuukauden vanhempi 110 delta ajanut nyt 500 h ja ei ole mitään ongelmia ollut.