Wolmari ohra

Yleinen keskustelua kasviviljelystä. Viljalajikkeista, tuotannosta, laadusta, ym...

Valvoja: Farmari-ryhmä

elias
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Wolmari ohra

Lukematon viesti Kirjoittaja elias »

Miten mahtaa kasvaa savimaalla?, ja tuottaako satoa?.
Rubinjo
Luokka: >500hv
Viesti:

Re: Wolmari ohra

Lukematon viesti Kirjoittaja Rubinjo »

Ainaki sadekesänä tuotti. Tuli mun ohranvilejyhistorian ennätys. 17 ha ja 6 tn/ha. Kaikki lohkot oli eri multavuuksisa HtS:a. En valita.
maketake82
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja maketake82 »

Oliskohan jollakin kokemusta Brakesta,Wolmariin verrattuna.Kumpi mahtaisi olla viljely varmempi?Itellä nyt lajikkeena Edel,pysyy hyvin kyl pystyssä mut osaa ränsistyä vauhdikkaasti.Nyt pitäis siementä päivittää,Bragea olen ajatellut mut myös toi Wolmari on mielenkiintoinen vaihtoehto.Kokemuksia???
Jari
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

maketake82 kirjoitti:Oliskohan jollakin kokemusta Brakesta,Wolmariin verrattuna.Kumpi mahtaisi olla viljely varmempi?Itellä nyt lajikkeena Edel,pysyy hyvin kyl pystyssä mut osaa ränsistyä vauhdikkaasti.Nyt pitäis siementä päivittää,Bragea olen ajatellut mut myös toi Wolmari on mielenkiintoinen vaihtoehto.Kokemuksia???
Mä kattelin Ruukin koeasemalla noita viime kesänä sekä nyt menneenä kesänä, Brage oli paremman näköistä ja sillä perusteella sitä itsellä oli tänä kesänä. Wolmari voi olla mielenkiintoinen, mutta ainakin Brage oli hiton hyvä, paitsi että kaatui. Kaatui kyllä muutkin mt-ohrat tässä kotiaukealla, vaikka kaikki taisi saada korrensääteen.

Wolmari heikkokortisempi ja kevyempi hlp., ja hieman tautiherkempi. Tuossa noita, paikallisia tilastoja omien valintojen perusteeksi http://www.mtt.fi/mttkasvu/pdf/mttkasvu17.pdf
elias
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja elias »

Viellä mietin kumpi brage vai wolmar?i.
Vastaa Viestiin